Aihe: Uusi nuppi, kaappi tarvitaan 1 | |
---|---|
![]() 23.08.2007 00:51:04 | |
Moi! Ostin tässä vastikään Crate GX-130C nupin itselleni ja tarvitsen kaapin jonka päälle tuon laittaisin. Koska itsellä tuo tietämys erilaisista mahdollisuuksista on todella rajallinen, te gurut voisitte vähän valaista ja auttaa miestä mäessä. Elikkä, kyseessähän on siis stereonuppi, joten alle tarvitaan stereokaappi, right? Tai siis näin ideaalitilanteessa, ettei mene tehot hukkaan. Päätevahvistimien minimikuorma on 4 ohmia per puoli, joten koska kyseessä on trankkupeli, olisi kaapinkin oltava 4 ohminen stereona. Tehoja vehkeessä on 65W RMS @ 8 Ohm per päätevahvistin joten minikesto kaapille olisi se 130 wattia. Enempi olisi toki parempi. 4x12 kokoista vehjettä olen siis hakemassa. Noin, tuohon loppuu tietoni asiasta. Elementtien kanssa meneekin sormi vähän enemmän suuhun, joten nyt tarvitsenkin kokeneempien tietoja. Käyttäisin systeemiä siis lähinnä brutaalimman sorttiseen death metalliin ja grindiin, joten minkähänlaisia elementtejä minun pitäisi etsiä. Sellainen kuva minulla olisi, että V30:set olisivat hyviä tämänsorttiseen tyyliin, tai ainakin usea niitä käyttää. Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Ja sitten puhutaan siitä rahasta. Haussa ei siis ole mikään maailman terävintä kärkeä edustava järkäle vaan hakisin jotain hinta-laatusuhteeltaan oivaa peliä. Mieluiten käytettynä tottakai. Paljonko sellaisesta kunnon peruskaapista saisi maksaa tuohta? Ja mitä merkkejä/malleja sitä nyt kannattaisi hakea? Kiitos jo etukäteen! Syytän kirjoitusvirheistä myöhäistä ajankohtaa. OzoMan Verta ja suolenpätkiä! | |
![]() 23.08.2007 08:07:10 (muokattu 23.08.2007 08:21:40) | |
olisi kaapinkin oltava 4 ohminen stereona. Tehoja vehkeessä on 65W RMS @ 8 Ohm per päätevahvistin Miksi 4 ohm? Jos tuo antaan 8 ohmiin 65 W per puoli, niin kyllä se (130 W) riittää ihan missä vaan. Ei kannata antaa tuon asian rajoittaa kaappihankintaa. joten minikesto kaapille olisi se 130 wattia. Neljään ohmiin se antaa enemmän tehoa, tuo 65 W per kanava oli 8 ohmille. Sellainen kuva minulla olisi, että V30:set olisivat hyviä tämänsorttiseen tyyliin, tai ainakin usea niitä käyttää. Nää on aika tarkkaan mielipideasioita, mutta V30 kyllä tosiaan löytyy monen komerosta, musatyylistä riippumatta. Paljonko sellaisesta kunnon peruskaapista saisi maksaa tuohta? Ja mitä merkkejä/malleja sitä nyt kannattaisi hakea? 500 eurolla saapi jo laatuisia 4x12":ia käytettynä, halvemmallakin, jos tyytyy esim. Marshallin peruskaappiin (n. 400 euroa). Merkkiin ei kannata pelkästään tuijottaa. Aikanaan ostin itse Hughes&Kettnerin Greenbackeilla ladatun Custom -sarjan kaapin hintaan 500 euroa. Ihan tuolta Mnetin torilta, jossa se lojui pitempään, eli ei ollut edes mikään nopeat syövät hitaat -tyyppinen hommeli. Mutta mutta. Mitenkäs, jos hankkisit 2 kpl 2x12" kaappeja? Framuksen FR212 -kaappi (V30) maksaa uutenakin vain karvan yli 300 euroa, niitä kaksi päällekkäin tai rinnakkain. Tarvittaessa voi sitten keikalle ottaa vain toisen, jos tilaa on vähän. Kätevää. Mulla oli tuon mainitsemani Kettusen komeron jälkeen noita Framuksia 2 kpl (vaihdoin niihinkin Greenbackit), ja hyvin jytäsi. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." | |
![]() 23.08.2007 15:39:59 | |
Miksi 4 ohm? Jos tuo antaan 8 ohmiin 65 W per puoli, niin kyllä se (130 W) riittää ihan missä vaan. Ei kannata antaa tuon asian rajoittaa kaappihankintaa. Neljään ohmiin se antaa enemmän tehoa, tuo 65 W per kanava oli 8 ohmille. Jeps jeps, tottahan tuo on. Väsyneenä tekee virheitä. Tietoni tuosta nupista ja siihen rakennettavasta puolistäkistä perustuu lähinnä tähän artikkeliin: http://metaltabs.com/forum/archive/index.php/t-36993.html Sieltä bongasin tuon 4:on ohmin ideaalitilanteen. En ole ennen soittanut trankkunuppia kaapin läpi joten, en yhtään osaa sanoa mihin tuo 130 wattia ( ja vähän päälle jos 4 ohmiin ) pystyy. Kaverin 120 wattinen hybridi-Laney on väännettävä kello kolmeen että paukkaa läpi reeneissä, tosin alla vain 1x12 kaappi, siksi aloin miettimään. 500 eurolla saapi jo laatuisia 4x12":ia käytettynä, halvemmallakin, jos tyytyy esim. Marshallin peruskaappiin (n. 400 euroa). Merkkiin ei kannata pelkästään tuijottaa. Kyllähän Marshalli toki käy, mutta kun niilläkin on niin tuhottoman monta erilaista mallia, eikä ne kirjainyhdistelmät sano minulle yhtään mitään. Onko suosituksia/sivua josta löytyi vähän tietoa noista vanhemmista malleista joita pyörii torilla, joista löytyisi V30:set ja stereo-ominaisuus? Mutta mutta. Mitenkäs, jos hankkisit 2 kpl 2x12" kaappeja? Framuksen FR212 -kaappi (V30) maksaa uutenakin vain karvan yli 300 euroa, niitä kaksi päällekkäin tai rinnakkain. 600 euroa kuulostaa jo turhan suolaiselta. Ja toisaalta yksi 2x12-kaappi, olisipa kuinka hyödyllinen tahansa, vaan näyttää niin väärältä, varsinkin keikka ja reenikämppäolosuhteissa. OzoMan Verta ja suolenpätkiä! | |
![]() 23.08.2007 16:00:20 | |
Onko suosituksia/sivua josta löytyi vähän tietoa noista vanhemmista malleista joita pyörii torilla, joista löytyisi V30:set ja stereo-ominaisuus? Itseäni lainaten totean, että kyllähän se löytyi sieltä Marshallin sivulta pienellä oma-aloitteisuudella. Jotenkin aina meni ohi tuo Extension Cabinets kohta. Pyydän anteeksi hätäisyyttäni. Verta ja suolenpätkiä! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)