Aihe: Peavey 6505:seen uudet pääteasteputket
1
Fishfinger
20.08.2007 20:20:08
Elikkäs, noin vuoden vanha 6505 combo (minulla käytössä kaksi päivää, miksi kaikki aina hajoaa minun käsiini, eihän se nyt millään tapaa käyttäjässä vika voi olla?) veti itsensä lähes mykäksi pientä etuasteääntä lukuunottamatta. Haun ja muun pähkäilyn tuloksena siihen ratkaisuun on tultu että siitä olisi pääteasteputket sanoneet itsensä irti.

Ja sitten, hyvät kanssaihmiset. Minä en tiedä näistä putkiasioista _mitään,_ paitsi sen että soundieroja tapahtuu riippuen minkälaiset putket sinne tyrkkää. Tässä pitäisi jotkut tilata että jonkinlaista möykkää saisi ulos, mutta onkos teillä jotain hyviä ehdotuksia? Lämpöisiä ja autenttisia kliinisoundeja tuosta pelistä on kai turha hakea, joten jospa silloin keskittyisi sen hyviin puoliin, eli säröön. 6L6 putkista on siis kyse.

Kaikenlaista neuvoa otetaan vastaan, ja jos jotain erheitä, ristiriitaisuuksia tai muuten vain virheitä tekstissä tuli niin korjatkaa ilman muuta, olen täysi aloittelija näissä asioissa. :)
"Tunteella eikä tuoksulla!" - Mäkkäri soittaessaan kitaraa
Fishfinger
22.08.2007 13:42:12
Noh, tilasin TAD:in pääteasteputket tilalle. Jospa tuo korjaisi asian.
"Tunteella eikä tuoksulla!" - Mäkkäri soittaessaan kitaraa
Törni
22.08.2007 15:04:27
Bias:han on sitten hyvä mitata aina kun päättärin putket vaihtaa.
Semmonen muisti kuva on ettei tuossa ole trimmeriä sisällä,mutta voin muistella väärinkin.
Torniojaws
22.08.2007 16:06:30 (muokattu 22.08.2007 16:08:15)

Semmonen muisti kuva on ettei tuossa ole trimmeriä sisällä,mutta voin muistella väärinkin.

Näin on. Modilla sen tosin saa siihen, mutta en tiedä tekeekö niitä Suomessa kukaan. Mutta jos kolvi pysyy kädessä, niin tässä ohjeet:

http://blueguitar.org/new/schem/peavey/modnotes/fja_5150_bias_mod.pdf

5150 ja 6505 ovat siis rakenteeltaan sama laite, joten sama ohje käy.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
laroma
22.08.2007 16:06:58

http://www.eurotubes.com/

JJ:t meinaan seuraavaksi ladata, kun remppa on edessä.
Hanok
22.08.2007 16:09:43
Näin on. Modilla sen tosin saa siihen, mutta en tiedä tekeekö niitä Suomessa kukaan.

Kyllähän tuota voi kysellä keneltä tahansa vahvistinten korjaajalta / rakentajalta. Tuohan on hyvin yksinkertainen homma, koska vahvistimessa on tehtaalta tullessaankin asennettuna vastus, jolla bias on säädetty haluttuun arvoon. Siihen vaan tilalle sopiva trimmeri (mahd. sarjavastuksen kanssa) niin homma hoituu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)