Aihe: Soundeista..
1 2 3
Bentley
19.08.2007 21:08:20

Moorientes.

Mulla on Peaveyn Valveking 2x12" 100w putkicombo ja hevisäröpedaalina käytän h&k:n warp -pedaalia. Oon törmänny sellaseen ongelmaan et ku mä säädän hiljasella volalla soundit kohille ja sit ku laitan vahvaria lujempaa niin soundi menee ihan puuroks enkä saa sitä mitenkää hyvälle kuulostavalle enää. Soundi puuroutuu lähinnä diskanttiäänillä eli silloin kun soittelee sooloja niin se on tosi karseen kuulosta. Oon kokeillu säätää miten päin tahansa mun vahvaria ja pedaalia mutta ei auta. Oon käyttäny myös tuota mun MXR:n 10-alueista pedaalia mutta en silläkään saa mitään järkevää aikaseksi.

Mitenkä olisi siis ihanteellinen säätää soundit ja onko tämä kuinka yleistä että se soundi puuroutuu tällä tavalla?
For those who can't be without the music!
Fuckbarbie
19.08.2007 21:14:14
Joissain transistorivahvistimissa soundit saattaa kuulostaa pienillä äänenvoimmakkuuksilla todella hyviltä, ainakin tähän olen itse törmännyt.
Auttaisko jos ottaisit säröä pois?
Bentley
19.08.2007 21:16:10

Joissain transistorivahvistimissa soundit saattaa kuulostaa pienillä äänenvoimmakkuuksilla todella hyviltä, ainakin tähän olen itse törmännyt.
Auttaisko jos ottaisit säröä pois?

Oon kokeillu ottaa säröä pois kyllä. Vahvistimesta käytän siis pelkästään clean-kanavaa ja särötin menee suoraan inputtiin. Eikö se sinne yleensä laiteta?

Mulla on myös se bright -asetus combosta pois päältä.
beatapple
19.08.2007 21:16:31 (muokattu 19.08.2007 21:16:55)
Säädä ne soundit sillon, kun sulla on volaa paljon, niin luulisin että saat haluamas. Jos ei toimi niin koita ottaa säröö pois pikkasen niin luulis auttavan.
SH1THEAD
19.08.2007 22:06:09
Sulla tulee pääte mukaan kovemmilla volumeilla. Tähän auttaa saundien säätäminen kovilla volumeilla mieleiseksi.

Miten olisi jos kokeilisit ottaa säröä ihan vahvarin omasta särökanavasta? Hyväkään pedaali ei korvaa paskaa vahvaria, mutta kun se valveking ei ole kuitenkaan vahvistin edes huonoimmasta päästä, vaikka onkin edullinen. Tuntuu jotenkin väärältä, jos (hevi)putkivahvarista otetetaan säröt pelkällä pedaalilla, mutta kukin tyylillään.
äsh :/
Bentley
19.08.2007 22:37:15 (muokattu 19.08.2007 22:39:45)

Sulla tulee pääte mukaan kovemmilla volumeilla. Tähän auttaa saundien säätäminen kovilla volumeilla mieleiseksi.

Miten olisi jos kokeilisit ottaa säröä ihan vahvarin omasta särökanavasta? Hyväkään pedaali ei korvaa paskaa vahvaria, mutta kun se valveking ei ole kuitenkaan vahvistin edes huonoimmasta päästä, vaikka onkin edullinen. Tuntuu jotenkin väärältä, jos (hevi)putkivahvarista otetetaan säröt pelkällä pedaalilla, mutta kukin tyylillään.

Ahaa. Mä oon ollu siinä uskossa että jos on hyvä säröpedaali ni se riittäis hyvin :|

Edit. On se aika huono sinänsä kans jos pitää vaihtaa cleanille lennosta ni rupee ny painaa monesta nappulasta säröt pois :D
duc
19.08.2007 22:42:37
Warp Factor on siis pedaalina? Siinähän on se sub-namiska, jos se pohjassa kuulostaa pahalta niin voisi koittaa ottaa pois päältä. Mutta ennemmin kannattaisi koittaa vaikka jollain Bad Monkeylla tms. boostata vahvistimen omia säröjä, voisi kuulostaa paremmalta.
Lennu
19.08.2007 22:55:09

Ei siihen ole mitään poppakonsteja. Jos kuulostaa huonolta, niin pitää väännellä nupikoita. Reilusti ääriasennosta toiseen, niin tietää mitä mistäkin tapahtuu. Mikään nupikan asento ei ole pyhä, jossa se "taika tapahtuu". Omat kamat oppii äkkiä tuntemaan, kun vaan uskaltaa ropeltaa niitä. Ohessa sitten oppii myös niiden puutteet.
"Jos Sex Pistols olisi tullut Suomeen konsertoimaan, Suomen nuoriso olisi sankoin joukoin tatuoinut itsensä, lävistänyt itsensä, alkanut käyttää huumeita ja kieltäytynyt aseista" -Matti Huttunen, Espoo
Bentley
19.08.2007 23:05:33

Warp Factor on siis pedaalina? Siinähän on se sub-namiska, jos se pohjassa kuulostaa pahalta niin voisi koittaa ottaa pois päältä. Mutta ennemmin kannattaisi koittaa vaikka jollain Bad Monkeylla tms. boostata vahvistimen omia säröjä, voisi kuulostaa paremmalta.

Se namiska mulla ei oo edes yleensä ollu päällä mut sitäki oon kokeillu kyl jos se auttas asiaan.
pekurides
19.08.2007 23:11:39

Juu, buustaten vaan oma särökanavaa ei tuommonen transisitori särötin vahvarin omaa putkietuasteesta tuotettua säröä päihitä, sitä omaa pitää vain muokata omaan makuun juurikin buustipedaalilla tai sitten myös eq voipi toimia.

Sen jälkeen voi vielä pistää rankemmat mikit kepukkaan niin voipi jopa ilman buustia toimias.

Voip hiukan hassulta kuulostaa mutta toisinaan rankka saundi löytyy menetelmällä "vähemmän on enemmän" koska ainakin tuo VK rupeaa enemmän vain kompressoitumaan kun vetää gain nupikan puolenvälin yli ja silloin dynamiikka kärsii ja saundista tulee hiukan kesy ja sirisevä eikä rankka ja muriseva.

Paksummat kielet ja tuhti mikki vaikuttavat yllättävän paljon saundin rankkuuteen.imo.
Tunteella päin vittua.
Krice
19.08.2007 23:19:23

Mulla on Peaveyn Valveking 2x12" 100w putkicombo ja hevisäröpedaalina käytän h&k:n warp -pedaalia.

Ongelma selvisikin heti eli Warp, joka on oikeasti karsean huono vekotin. Hommaa tilalle joku hyvä säröpedaali niin homma alkaa varmasti pelittämään.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Bentley
19.08.2007 23:32:13 (muokattu 20.08.2007 13:36:45)

Ongelma selvisikin heti eli Warp, joka on oikeasti karsean huono vekotin. Hommaa tilalle joku hyvä säröpedaali niin homma alkaa varmasti pelittämään.

Jaa että warp on huono säröpedaali. Pitääpä leikkiä enemmän mun jekyll & hydellä ja kattoo tekeekö se samaa efektiä sillä. Jekyll & Hyde ei vaan oo hevi käyttöön kovin passeli mielestäni :)

Edit: Mielestäni -sana lisätty :)
slerbis
19.08.2007 23:45:44 (muokattu 19.08.2007 23:47:00)
Jaa että warp on huono säröpedaali. Pitääpä leikkiä enemmän mun jekyll & hydellä ja kattoo tekeekö se samaa efektiä sillä. Jekyll & Hyde ei vaan oo hevi käyttöön kovin passeli.

Teepäs nyt niin, että laitat J&H:sta pelkän overdriven päälle ja siitä särö nollaan ja level täysille, tonea maun mukaan. Sitten tämän signaalin ajat Valvekingin särökanavaan, jossa särö about puolessavälissä.

Niin ja reilusti sitä middleä vaan.

edit. niin ja warp on kyllä aika kakka, mutta ostaa piti kun 19,90 makso.. Kyllä sillä leikkii aina välillä :)
A tergo in bona nates
Bentley
19.08.2007 23:50:51

Teepäs nyt niin, että laitat J&H:sta pelkän overdriven päälle ja siitä särö nollaan ja level täysille, tonea maun mukaan. Sitten tämän signaalin ajat Valvekingin särökanavaan, jossa särö about puolessavälissä.

Niin ja reilusti sitä middleä vaan.

edit. niin ja warp on kyllä aika kakka, mutta ostaa piti kun 19,90 makso.. Kyllä sillä leikkii aina välillä :)

Jahas. Pitääpä testata. Jännä että Warppia haukutaan. Sillä saa kyllä tosi möreet komppaukset aikaseks. Ehkä se on vaa sit komppipedaalina hyvä.
duc
20.08.2007 09:34:45
Omien pikaisten kokemusten perusteella tuo Warppi ei toiminut oikein hyvin yhteen vahvistimen omien säröjen eikä muiden säröpedaalien kanssa. Kyllähän se sitä yhtä soundia pukkasi ulos ihan hyvin, mutta siihen se jäikin...
Vipu
20.08.2007 10:25:24 (muokattu 20.08.2007 10:25:42)
Ahaa. Mä oon ollu siinä uskossa että jos on hyvä säröpedaali ni se riittäis hyvin :|

Tää oli paras :D
TILU soolot < all! Ja 90% sooloista kans turhia! (IMO)
duc
20.08.2007 10:34:12 (muokattu 20.08.2007 12:02:11)
No kyllähän Metal Zone aina jonku SISOn pieksää...

edit: paha typo huonossa jutussa.
Deranged
20.08.2007 12:14:35
Jekyll & Hyde ei vaan oo hevi käyttöön kovin passeli.

Hämmästyttävää bullshittiä kerrassaan.

Tuon kun tyrkkää putkivahvarin eteen, särökanavallta säröä vain hieman ja loput Jekyllistä (molemmat puolet käytössä yhtä aikaa) ja vahvarista päätettä isommalle.

Johan lähtee semmoset jyrät ettei oo tosikaan.

Tietysti jos on liian ohuet kielet, huono intonaatio ja aneeminen skeba niin voi voi.

Eikun säätämään niitä vehkeitä.
Bentley
20.08.2007 13:10:20

Hämmästyttävää bullshittiä kerrassaan.

Tuon kun tyrkkää putkivahvarin eteen, särökanavallta säröä vain hieman ja loput Jekyllistä (molemmat puolet käytössä yhtä aikaa) ja vahvarista päätettä isommalle.

Johan lähtee semmoset jyrät ettei oo tosikaan.

Tietysti jos on liian ohuet kielet, huono intonaatio ja aneeminen skeba niin voi voi.

Eikun säätämään niitä vehkeitä.

Hmm... miten mä oon aistivani tästä tekstistä amiksen?

Ois ihan kiva tietää millä tempulla sä oot tullu mun kenkiin ja housuihin kun osaat sanoa mun puolesta mielipiteen?
Numb
20.08.2007 13:25:03

Jekyll & Hyde ei vaan oo hevi käyttöön kovin passeli.

Tuo on kyllä faktaväite. Lisää siihen sana "mielestäni", niin sitten se on mielipide.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)