Aihe: vox valvetronix100w vai peavey valveking100w ?
1
smokeonthewater1
25.08.2007 16:42:34

kyllä!
esprit de corps
25.08.2007 16:44:09
Harri saa Voxista paremmat säröt heviin, Kale taas on ehdottomasti sitä mieltä, että Valveking jytisee sukissa asti. Mitä mieltä sinä olet?
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
P-Nut
25.08.2007 17:02:28

Jos Valvetronixeja pidät yhtenä vaihtoehtona nimenomaan HEVIIN niin eikö mallina kannattais miettiä mieluummin noita Voxin uuden malliston vahvareita. Kyseist vermeet onkin tarkoitettu enemmän High Gain meininkiin. Eli siis http://www.voxamps.co.uk/valvetronixxl/

Valvekingin kumpaakin comboa kokeiltuani voin ainakin sanoa, että äänentaso nousee melko nopeasti todella korkeaksi jos Gainia haluaa pitää isolla. Combot ovat nimittäin putkivempeleitä ja jo 1x12 malli on 50w, josta lähtee ääntä varmasti enemmän kuin tarpeeksi. Tosin jos on bändihommista kyse niin siihenhän se sopii varmasti jo vallan mainiosti.
Welcome to jazz club...Grrrrreat
Deranged
25.08.2007 17:10:24 (muokattu 25.08.2007 17:11:00)
Valvekingin kumpaakin comboa kokeiltuani voin ainakin sanoa, että äänentaso nousee melko nopeasti todella korkeaksi jos Gainia haluaa pitää isolla

?????

On siinä se volume-potikka. Ainakin tolla pienemmällä kombolla saa kerrostalovolyymeilläkin suht hyvää soundia ulos. Just äsken Slipknottia ja Ozzyä vedin.
P-Nut
25.08.2007 17:40:20 (muokattu 25.08.2007 17:41:55)

?????

On siinä se volume-potikka. Ainakin tolla pienemmällä kombolla saa kerrostalovolyymeilläkin suht hyvää soundia ulos. Just äsken Slipknottia ja Ozzyä vedin.

Juu niin saa vaan eipä sitä gainia täysille väännellä varsinkaan kerrostalossa vaikka volume olis kuinka pienellä :) Tällanen kuva mulle ainakin jäi kun sitä testailin. Tosin en gainia testauksen aikana hirveän isolle yrittänytkään saada. Ja yleensäkin jos sitä parasta soundia putkivermeestä repii irti niin ei se volume todellakaan siellä nollissa heilu.

Mutta asiaan. Valveking on kuitenkin hinta/laatu-suhteeltaan niin omasta kuin monien muidenkin mielestä varsin hyvä putkicombo, joka on varmasti varsin oiva vaihtoehto ketjun aloittajalle. Suosittelen testaamaan.
Welcome to jazz club...Grrrrreat
Antti1
25.08.2007 18:26:27
Suosittelen testaamaan molempia. Jos mun mielipidettä kysytään, niin Vox ehdottomasti. Ehkä gainia ei riitä ihan hurjimpiin vääntöihin, mutta Valvekingissä on vähän sotkuinen soundi ja luotettavuusongelmia halvan toteutuksen takia.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
esprit de corps
25.08.2007 18:29:11
Suosittelen testaamaan molempia. Jos mun mielipidettä kysytään, niin Vox ehdottomasti. Ehkä gainia ei riitä ihan hurjimpiin vääntöihin, mutta Valvekingissä on vähän sotkuinen soundi ja luotettavuusongelmia halvan toteutuksen takia.

Kuinka paljon te oikein tarvitsette gainia "hurjimpiin vääntöihin"? ; )

Muuten olen ihan samaa mieltä.
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
Antti1
25.08.2007 18:35:15 (muokattu 25.08.2007 18:36:20)
Kuinka paljon te oikein tarvitsette gainia "hurjimpiin vääntöihin"? ; )

Jaa'a, älä multa kysy. Mulle toki riittää, mutta monille muille ei...

EDIT: Ja jotta olisi edes jotain väitöksieni tueksi Valvekingistä, niin kaverilla sellainen on ollut jo melko pitkään. Vox taas on tuttu laite vuosien takaa ja olen sillä monet kerrat soitellut. Nyt on harkinnassa uusi XL-sarjalainen kotivahvariksi.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
rosberg
25.08.2007 19:10:24
Tossa olin treeneissä ja jamppa veteli valvekingin nupilla framuksen läpi. Mökää lähti ja ei luotettavuusongelmia ainakaan täsäs yksilössä.
Ostetaan gibson explorer!!!
mhaarala
25.08.2007 23:12:50

Niin onko näitä luotettavuusongelmia nyt pystytty löytämään muistakin kuin parista vahvistimesta? Omassani ei ole ollut mitään ongelmia enkä ole kuullut muualtakaan kovin suurista ongelmista vahvistimen kanssa. Sinänsä se on aika hyvin, koska kingiä on kuitenkin myyty melkoiset määrät.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Twinkle
25.08.2007 23:32:38
Haluaako joku pääkaupunkiseutulainen luovuttaa röörikuninkaansa leikkuuseen? kiinnostaisi tietää kuinka epäluotettava vekotin se sitten onkaan kun sitä kattoo sisältä.
Lolli123
26.08.2007 09:41:27

Itelläni on Vox Valvetronix ja tilauksessa Valveking.. Ja kyllä oon sitä mieltä että Voxista saa vähintään tarpeeksi säröä.
Yritän välttää huonoa musiikkia!
Deranged
26.08.2007 10:35:51 (muokattu 26.08.2007 10:40:59)
Juu niin saa vaan eipä sitä gainia täysille väännellä varsinkaan kerrostalossa vaikka volume olis kuinka pienellä :)

Kaikella kunnioituksella, en edelleenkään ymmärrä tätä kommenttia. Mulla on gainit olleet testipäivänä ihan kaakossa ja siitä aiheutuva äänenvoimakkuuden nousu korjaantuu kääntämällä sitä volumea pienemmälle.

Ihan oikeasti, ainakaan tämä pienempi Valveking ei ole kerrostalossa soitteluun mitenkään liian äänekäs. On tullut vastaan paljon äänekkäämpiä ja hankalampia putkivehkeitä, sekä yksi Fenderin pikkutrankku josta lähti niin paljon mökää että olin saada häädön.

Vai onko mun Valvekingissäni vikaa?

Ja yleensäkin jos sitä parasta soundia putkivermeestä repii irti niin ei se volume todellakaan siellä nollissa heilu.

Ei sen nollissa tarvi ollakaan, kyllä tuota uskaltaa päivällä avata reilumminkin.

Sitten taas se "paras soundi" on makuasia. En hae päätesäröä, jos joskus sitä kaipaan niin tiedän mistä sen kaivan (mulla on pienempitehoinen vahvari tekeillä)
musaniko
26.08.2007 10:52:51
Ainakin klippien perusteella vox kuulosti mun korvaan paremmalta.. kaverilla tosin on valveking ja ollu tosi tyytyväinen. :)
vmak
26.08.2007 11:39:24
100 wattisen valvetronix combon omistajana nuo soundiclipit eivät minusta anna oikeaa kuvaa vahvistimesta, ei pidä liikaa luottaa clippeihin.
Ei nämä riitä mihinkään, käydään vielä lisää.
Lancelot
26.08.2007 12:09:23
Valveking + bad monkey. nupissa gainit n. klo 10. äänitetty kerrostalossa volat lähes nollissa.. http://www.zshare.net/audio/28582853882195/
trih
26.08.2007 12:24:34
Haluaako joku pääkaupunkiseutulainen luovuttaa röörikuninkaansa leikkuuseen? kiinnostaisi tietää kuinka epäluotettava vekotin se sitten onkaan kun sitä kattoo sisältä.

Joo ja tehdäänkö sitä säröä lisää muulla kuin putkilla.
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)