Socialite 23.08.2007 19:34:27 (muokattu 23.08.2007 19:37:05) | |
---|
Olen aikeissa hankkia uudet kajarit Mesa/Boogie Stiletto ACE comboon. Stockina vahvistimessa on 2kpl Celestion V30. Hyvä elementti mutta ei minun makuuni. Laitoin framuksen kaapissa roikkuneet Celestion Greenbackit comboon ja näin parin kuukauden kokeilujen jälkeen sekään ei oikein ole ihan sitä mitä etsin. Varsinkin puhtailla soundeillä GB kusee melko pahasti. Dynamiikka on huono ja saundi pysyy melko samalla levelillä huolimatta siitä, lyötkö plekulla kieliin "normaalisti" tahi "lujaa"..vaikea selittää. V30:llä tämä asia taas toimii paremmin mutta särösaundit ovat huonommat. Juttuhan on näin että molemmat V30 sekä GB ovat oikein hyviä kajareita mutta kumpikaan yksistään ei ole minulle se oikea. Täytyisi löytää joku kaiutin, jossa yhdistyisi edellämainittujen elementtien hyvät puolet. Itse vertailisin niitä näin: V30: + Attack, Presence, dynamiikka. - V****mainen yläkeskitaajuuksien piikki, kovuus. GB: + Täyteläisyys, pehmeys. - Ponneton, huono presence, huono dynamiikka. Mikähän mahtaisi olla elementti, joka olisi GB:n lailla lämmin ja täyteläinen sekä V30:n lailla dynaaminen ja "reipas" ilman inhottavaa ylätaajuuksien korostusta. Adjektiiveja: Dynaaminen, Täyteläinen, Hyvä presence (ei tunkkainen), Hyvä attack. Musatyyli on kaikenlaista väliltä jazz/blues - pop/rock - "fuusio". Kaikki neuvot ovat tervetulleita, ei huvittaisi ihan sokkona käydä ostelemaan noita ämyreitä. Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |
duc 23.08.2007 20:02:27 | |
---|
|
msm40 23.08.2007 20:22:28 (muokattu 23.08.2007 20:24:26) | |
---|
Mulla Celestionin G12H tuntu paljon paremmalta kun V30, mites semmonen. Tasasempi kun V30 ja dynamiikka kohallaan. E. ajatusvirhe... All you really need is your imagination... And a Tele... |
LaXu 23.08.2007 21:44:26 | |
---|
Celestion Classic Lead voisi olla myöskin kokeilemisen arvoinen. Ja jos jostain löytyy niin G12H-100 vois olla ihan jees kaveri V30:lle. |
Detox 23.08.2007 22:49:59 | |
---|
Olen aikeissa hankkia uudet kajarit Mesa/Boogie Stiletto ACE comboon. Stockina vahvistimessa on 2kpl Celestion V30. Ratkaisuna vois olla erillinen 2 x 12" kaappi. Esimerkiksi kyseinen suljettu Mesan kaappi V30 ämyreillä on ihan eri kuulloinen kuin combot (joissa siis avoin taka-osa). Käy ihmeessä kokeilemassa sitä sun comboa tollasella kaapilla ja kerro toki mielipiteesi. Toisaalta jos koko V30 inhottaa niin ehkä se ei ole paras vaihtoehto, mutta itse lähtisin kokeilemaan. Samaa voi tietty kokeilla Greenbackeilläkin ;) Mesa 4 Life! |
pekurides 23.08.2007 23:21:56 | |
---|
Juttuhan on näin että molemmat V30 sekä GB ovat oikein hyviä kajareita mutta kumpikaan yksistään ei ole minulle se oikea. V30: + Attack, Presence, dynamiikka. - V****mainen yläkeskitaajuuksien piikki, kovuus. GB: + Täyteläisyys, pehmeys. - Ponneton, huono presence, huono dynamiikka. . Mikäs tuossa sitten oikein ongelmana? aika suosittu kombinaatio on juurikin kummatkin ämyrit samaanaikaan. olihan se 2x12 vahvistin? Kyllä nuo sen verran erilaisia elementtiä ovatten että ei semmoista nuiden välimallia mistään löydy..... kokeilemalla van kaikkia... työlästä hommoo, tiedetään.
Tunteella päin vittua. |
Socialite 24.08.2007 18:58:53 (muokattu 24.08.2007 19:01:58) | |
---|
Okei, kiitos vastauksista! Olen itsekin miettinyt hieman tuota G12H:ta tai Texas Heat:ia! Tosin G12H näyttää noin paperilla melko samalta kuin V30, siis frequency käyrän puolesta... Mikäs tuossa sitten oikein ongelmana? aika suosittu kombinaatio on juurikin kummatkin ämyrit samaanaikaan. olihan se 2x12 vahvistin? Nokun nokun... V30 on kovaäänisempi, joten en haluaisi sotkea sitä GB:n kanssa samaan kaappiin. Muutenkin, livenä olisi toinen kartio mikitettävä ja siten olisin taas saman ongelman edessä. Prkl...se on varmaan vaan kokeiltava. Yrityksen ja erehdyksen kautta! ;) Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |
LaXu 24.08.2007 22:19:47 | |
---|
Olen itsekin miettinyt hieman tuota G12H:ta tai Texas Heat:ia! Tosin G12H näyttää noin paperilla melko samalta kuin V30, siis frequency käyrän puolesta... G12H-30:sta mulla ei ole hirveästi kokemusta, mutta tuo (ei enään valmistettava) G12H-100 on ainakin selvästi V30:sesta eroava. Alapää vähän tiukempi, yläpäätä himpun verran enemmän, keskialue tasapainoisempi. Mielestäni parempi puhtailla, mutta ei niin mehevä soolosäröissä. V30 kanssa tuntui tasapainottavan hommaa aika hyvin, tosin testipelinä oli tuo mun Diezel combo (joka siis on tarkoitettu V30:n kanssa pelittämään) ja kumpikin ämyri omassa kotelossaan. |
Nacher 24.08.2007 23:36:03 | |
---|
Kokeilin vuorottain Avatarin 2x12 kaappeja, joissa toisessa G12H30, ja toisessa V30. Testitulos oli hyvin odotusten mukainen, eli v30 oli todella kireän, nasaalin ja pistävän kuuloinen. Hieman myös tunkkainen. G12H30 taas kuulosti tuhat kertaa ilmavammalta, eläväisemmältä, pehmeämmältä ja myös kirkkaammalta. Yläpäätä tuossa G12H30 on periaatteessa enemmän, mutta se on luonteeltaan niin erilaista (v30 ylämiddlerevintäpiikin sijaan G12H30:ssa on vain korkealle ulottuva trebletoisto), ettei se häiritse, ja ennenkaikkea sen voi eq:ttaa sujuvasti pois, päinvastoin kuin v30 piikin. Sittenhän on myös Eminencen Wizard, joka on Eminencen G12H30-wannabe, ja kokeilujeni mukaan hyvin samanhenkinen soundiltaan. Wizardissa vain huomattavasti isommat herkkyydet ja tehonkestot, sekä tarvittaessa hillittömän jytky bassotoisto. Ei mene tukkoon, eikä attackistakaan ole puutetta. Vieläpä sen verran halpa elementti, että suosittelen kokeilemaan. |
Socialite 25.08.2007 10:30:25 | |
---|
Hmm... Taidanpa päätyä kokeilemaan Texas Heat:ia! Tällä hetkellä se tuntuu minulle parhaalta vaihtoehdolta noista edellämainituista, eikä hintakaan päätä huimaa. Palaan asiaan kunhan saan elementit hommattua ja testattua kunnolla. Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |
pekurides 25.08.2007 23:12:16 | |
---|
Hmm... Taidanpa päätyä kokeilemaan Texas Heat:ia! Tällä hetkellä se tuntuu minulle parhaalta vaihtoehdolta noista edellämainituista, eikä hintakaan päätä huimaa. Palaan asiaan kunhan saan elementit hommattua ja testattua kunnolla. Pystyykö kukaan kuvailemaan tuoita texas heettiä? itseäkin kiinnostaisi... Tunteella päin vittua. |
Socialite 26.08.2007 13:20:42 | |
---|
Pystyykö kukaan kuvailemaan tuoita texas heettiä? itseäkin kiinnostaisi... Tuolla eminencen sivuillahan on aika paljon speksejä, luonnehdintaa ja clippejä kaikista niistä ämyreistä. Varauksellahan niihin kannattaa suhtautua mutta kyllä siitä jonniilaisen kuvan suapi. Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |