Aihe: 30" skaala
1 2
epeli
20.12.2005 22:02:10

http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=68

en tiä onko vanha (ainakaan haulla en löytäny), mutta herranjestas sentään!
30"!!1!! missäköhän vireessä tuo tulee tehtaalta?
Death before dishonor.... ....bukkake before all!!!!
Pnctocn
20.12.2005 22:09:24
http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=68

onpa makoisa peli.
tulee mieleen se jaguarin baritoniviritys ulkoisesti.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
kuriken
20.12.2005 22:10:43
noin pitkässä skebassa 26 nauhaa olis aika jees =)
Jos vain olisi aikaa...........,..
epeli
20.12.2005 22:13:17

muistaako joku kun joskus oli thomannilla kaupan 35-nauhainen tekele? mikä? mistä?
Death before dishonor.... ....bukkake before all!!!!
Pnctocn
20.12.2005 22:14:43 (muokattu 20.12.2005 22:18:19)
muistaako joku kun joskus oli thomannilla kaupan 35-nauhainen tekele? mikä? mistä?

olisiko uli-jotain-rothin skeba?

EDIT: ankeahko linkki http://www.barki.de/heroes_htm/roth.htm
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Laiskiainen
20.12.2005 22:18:07
Tollainen on muistaakseni Soitinhuttusella.
- The late bird catches a nap -
Kapane
20.12.2005 22:35:17

Tulee samassa vireessä kuin basso. Cure on mm. käyttänyt tuota.
Lopeta homoilu ja kuuntele Dillingeriä!
LaXu
20.12.2005 22:41:27
Tuosta herääkin jo kysymys, onko se kitara vai basso.
Skebaristi
20.12.2005 22:41:44

Hirvee lapa, ei kylläkään liity aiheeseen, mutta kuitenkin
saha
20.12.2005 22:44:16
Tuosta herääkin jo kysymys, onko se kitara vai basso.

Tämä onkin muuten aika kinkkinen juttu.
Invader
20.12.2005 22:57:45
Se on baritoni. Case closed.
Tai sitten ei..
saha
20.12.2005 22:59:26

Baritoniha on 6-kielinen 7-kielinen. BEADGB.

Mikä on kitara, joka on EADGBE oktaavin normivirettä alempana?
Invader
20.12.2005 23:01:15
Mikä on kitara, joka on EADGBE oktaavin normivirettä alempana?

Helvetin matalalle viritetty baritoni?
Tai sitten ei..
formaldehyde
20.12.2005 23:01:57
Baritoniha on 6-kielinen 7-kielinen. BEADGB.

Eihä.

A baritone guitar is exactly that: a baritone instrument. It sits somewhere between a bass and a guitar, using a very thick guage of strings and having a much longer scale length, generally 27"-30", depending on what type of strings it is meant to take. The most common type of baritone are the type tuned A to A or B to B, with a 27" scale length. These are closer to a regular guitar than a bass, and can be used for chords and deep lead lines. Examples of this type of baritone are the Gretsch Jet Baritone and the Danelectro Baritone.

Another, less common type of baritone is the 30" scale baritone, which has much thicker strings. This is much more like a common bass, tuned from E to E. They don't lend themselves too much to chords, just like normal basses, but are easier to play as they still have alot in common with guitars. These were also the first "six-string basses" in the 60's, being used on the Beatles White Album (as I remember). Examples of this type of baritone include the Fender Bass VI and the Burns Barracuda Baritone.
Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face
rattledad
20.12.2005 23:03:12 (muokattu 20.12.2005 23:05:21)

Eikös danon ja fenderin baritonitkin 50-60 -luvulta viritetty oktaavin verran kitaran alle? Soittotapakin taisi olla erilainen kuin nykyään...

E: Siis silloin ihan aluksi noilla tuplattiin (kontra)bassoa dempatulla plekusoundilla.
koponen
20.12.2005 23:58:27
Eikös danon ja fenderin baritonitkin 50-60 -luvulta viritetty oktaavin verran kitaran alle? Soittotapakin taisi olla erilainen kuin nykyään...

E: Siis silloin ihan aluksi noilla tuplattiin (kontra)bassoa dempatulla plekusoundilla.

Juuri näin ja ihan vastaava on myös tuo Schecterin peli. Ei kai tuolle mitään varsinaista nimitystä ole edes olemassa. 6-kielinen bassoäänisoitin?
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
formaldehyde
21.12.2005 00:03:16
Juuri näin ja ihan vastaava on myös tuo Schecterin peli. Ei kai tuolle mitään varsinaista nimitystä ole edes olemassa. 6-kielinen bassoäänisoitin?

Lainaan Invaderia:

Ze Kink
21.12.2005 00:34:43
Mä sanoisin tuota kitarabassoksi. Mutta ei kai se oikea nimi kyllä oo, tuli vain heti mieleen että kitarabassohan toi ois.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
koponen
21.12.2005 01:11:09 (muokattu 21.12.2005 01:12:11)
Lainaan Invaderia:

Lainaa minun puolestani vaikka Elvistä, mutta kun se ei ole mikään baritoni, ainakaan niin kuin minä käytännössä baritonikitaran olen oppinut tuntemaan.

--------------------------------------

Schecter Unveils Hellcat VI at Winter NAMM

January 21, 2004

Schecter Guitar Research has announced their Hellcat VI at the Winter NAMM Show. Designed by Schecter's Michael Ciravolo and Marc LaCorte, the pair cites the Cure's Perry Bamonte and Robert Smith with invaluable input.

Not a guitar, bass or even a baritone in today's terms, the Hellcat VI is designed to be an improvement of the '6-string bass' instrument of the early 1960s. The 30" scale, the Hellcat VI is standard tuned, but one octave below a normal guitar. String gauges will range from .025 to .095

Far more than a nu-metal drop-tuned guitar, the Hellcat VI is designed to be more of a melodic, textural instrument. This instrument, which has become synonyms with the 'Cure sound' can be heard on many of the band's 20 plus records, including their hit "Pictures of You".

An instrument this versatile also needed a pickup set to compliment it, which is accomplished by three (3) special Duncan Designed MH-102 'mini' humbuckers. The special Alnico magnets will add vintage warmth and a wide array of tonal options via a push/pull Tone control, which will allow the pickups to a 'tapped' to a brighter, more articulate tone.

CASE CLOSED!
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
formaldehyde
21.12.2005 01:22:04
Lainaa minun puolestani vaikka Elvistä, mutta kun se ei ole mikään baritoni, ainakaan niin kuin minä käytännössä baritonikitaran olen oppinut tuntemaan.

Mä olen aina ymmärtänyt että myös noi 30" skaalaiset olisivat baritoneja. Kuten tossa ekassa viestissäni jo quotesin:

Another, less common type of baritone is the 30" scale baritone ja These were also the first "six-string basses" in the 60's.
Noi sopisivat kyllä tuohon sun viestiin. En sitten tiedä mikä on oikein... Myönnän kyllä, etten hirveästi baritoneista tiedä ja saatan puhua paskaakin. Luotin vain edellisiin tietoihini, plus tuohon quoteen, jonka luin juuri eilen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)