jummijammi 13.09.2007 17:28:27 (muokattu 13.09.2007 21:09:29) | |
---|
Joo elikkä omistan puolitoistavuotta vanhan DSL50, ja on toiminut hyvin niin kauan kun sen olen omistanut. Nyt kuitenkin olen huomannut pientä muutosta soundissa, vaikka en ole potikoille mitään tehnyt. Siis soundiin on tullut enemmän presenseltä kuulostavaa sirinää. Tämä on ensimmäinen putkipeli, enkä osaa sanoa yhtään onko putket jo menneet wanhoiksi. Tehdasputket siinä vielä kiinni on. EDIT: Framuksen kaapilla, jossa 4xV30 |
biibob 13.09.2007 23:11:50 | |
---|
Puolitoistavuotta vanhat putket ovat todennäköisesti saavuttamasta eläkeikäänsä. Eli aika ostaa uudet. Mitä todennäköisemmin syy on juurikin noissa putkissa. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Miikathebest 14.09.2007 00:05:13 | |
---|
Joo elikkä omistan puolitoistavuotta vanhan DSL50, ja on toiminut hyvin niin kauan kun sen olen omistanut. Nyt kuitenkin olen huomannut pientä muutosta soundissa, vaikka en ole potikoille mitään tehnyt. Siis soundiin on tullut enemmän presenseltä kuulostavaa sirinää. Tämä on ensimmäinen putkipeli, enkä osaa sanoa yhtään onko putket jo menneet wanhoiksi. Tehdasputket siinä vielä kiinni on. EDIT: Framuksen kaapilla, jossa 4xV30 haa :D onnitteluni olet löytänyt ultra gain/channel b kanavan. Ehkä mullakaan ei oo oikeesti ibanetsin mikissä vika kun on aikamoinen sirinäsärö. Hei sinä! |
jummijammi 14.09.2007 12:53:50 (muokattu 14.09.2007 12:53:59) | |
---|
Meneekös vaihtoon kaikki putket? Mitäs putkia suosittelette? Tuossahan on 4xECC83 ja 2xEL34. |
LaXu 14.09.2007 19:43:29 (muokattu 14.09.2007 19:43:49) | |
---|
Kuten olen monesti maininnut, niin nuo DSL50 vakiona tulevat Marshall-merkkiset etuasteputket on täyttä kuraa. Sen sijaan päätteen Svetlana "Winged C" EL34:t ovat mainiot. Suosittelisin, että vaihdat etuasteputket. En suosittele Electro-Harmonixin putkia, niissä on sellaista sirinäsoundia. Yhdistelmä JJ ECC83S putkia ja ekan putken paikalle joku muun merkkinen putki tasapainottamaan soundia toimii mielestäni monissa vahvareissa hyvin. Päätteen puolella kannattaa mielestäni pysyä Svetlanan tuotteissa. Kokeile kuitenkin eka pelkkien etuasteputkien vaihtoa. Toinen juttu, mikä kannattaa tehdä, on tarkistaa bias. Tarvittavat työkalut on jännite/virtamittari ja pieni ruuvimeisseli. Ohjeet löytynee haulla. Suosittelen arvoksi noin 40 mV. |