karkki 06.10.2007 13:09:38 | |
---|
Esimerkiksi ihan samanlaisia Stratoja on tarjolla sekä ruusupuu- että vaahteraotelaudalla. Onko noilla muuta kuin ulkonäöllistä eroa? Soundissa, kestävyydessä, mahdollisissa tulevaisuuden ongelmissa tms? Tarjoa King Crimson -vinyylejä! |
rattledad 06.10.2007 13:13:40 | |
---|
|
Les Fender 06.10.2007 13:30:45 | |
---|
Soundissa, kestävyydessä, mahdollisissa tulevaisuuden ongelmissa tms? No on toki eroa muussakin kuin soundissa. Onhan tuon vaahterakaulan rakennekin ihan erillainen, jos yhdestä palasta tehdään ---> Riski vääntymiseen on isompi kuin laminoidussa rakenteessa, jossa vaikkapa vaahteran päällä on ruusupuuta tai eebeniä. Vaahterakauloja tehdään toki samallakin tavalla, erillisellä otelaudalla. Nauhojen vaihto on yleensä lakatuun vaahterakaulaan paljon ikävämpi, varsinkin jos lakkaus on tehty loppuun vasta nauhojen laiton jälkeen. Yleensä lakkausta joutuu korjailemaan, ei aina. Ruusupuu ja varsinkin eeben on paljon helpommin/siistimmin paikattavissa oleva puu kuin lakattu vaahtera. "Living is easy with eyes closed!" |
Lord of the strings 06.10.2007 13:31:38 | |
---|
No ihan kärjistettynä ero taitaa olla siinä, että ruusupuu on soundiltaan tummempi kuin kirkkaampi vaahtera. Anteeksi, muuta en osaa sanoa. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
karkki 06.10.2007 14:21:32 | |
---|
En ole trolli, en. Joo, kyllä minullakin on mielikuva siitä, että ruusupuisessa olisi tummempi soundi. Mutta halusin tietää, onko tuo ihan pelkkää luuloa vai ihan oikea fakta. Ja tietysti myös sen, että voiko valinnan tehdä ihan puhtaasti sen mukaan, mikä silmää miellyttää vai onko syytä ottaa huomioon jotain muutakin. Tarjoa King Crimson -vinyylejä! |
ReBeat 06.10.2007 14:27:39 | |
---|
Paksusti lakatut vaahteraotelaudat on ihan perseestä. Koita työntää sormenpäitäs jääkaapin ovea vasten. Tuntuu samalta soittaa tollasella. |
Joees 06.10.2007 16:39:32 | |
---|
Paksusti lakatut vaahteraotelaudat on ihan perseestä. Koita työntää sormenpäitäs jääkaapin ovea vasten. Tuntuu samalta soittaa tollasella. Sen takia kannattaakin hommata fiksusti lakattuja vaahteraotelautoja. Ne ovat taasen aivan mahtavia soittaa. Tuntuman puolesta lakattu vaahteraotelauta on mun suosikki, ehdottomasti. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Izer 06.10.2007 17:10:27 | |
---|
Sen takia kannattaakin hommata fiksusti lakattuja vaahteraotelautoja. Ne ovat taasen aivan mahtavia soittaa. Tuntuman puolesta lakattu vaahteraotelauta on mun suosikki, ehdottomasti. Jep, minä tykkään myös tuosta vaahteran tuntumasta. Otelauta on tällöin aina sellainen mukavan "liukas" ja tasainen eikä kuiva siten kuten ruusupuu. Ridin' with the wind! |
Tomtom 06.10.2007 17:54:34 | |
---|
Mää kans. Stratossa siis. Ei oon vaahteran voittanutta. Kanada! "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
battery 06.10.2007 18:12:28 | |
---|
Kyllä stratossa toimii vaahtera otelautana pirkuleen hyvin. saundi on kirkas ja klangia on. Black or White |
jomppu 06.10.2007 19:05:58 | |
---|
Minä taas liputan ruusupuun puolesta! Jotenkin vaan pidän ruusupuuta mukavamman tuntuisena kuin vaahteraa. |
rainmaker 06.10.2007 20:01:51 | |
---|
Kyllä stratossa toimii vaahtera otelautana pirkuleen hyvin. saundi on kirkas ja klangia on. Joo, kyllä se vaahteraotelauta on stratossa, miksei myös telessä se ainut oikea ratkaisu. Huomattavasti napakampi soundi ku ruusupuisella otelaudalla varustetuissa vastineissaan. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Kjukka 06.10.2007 20:08:10 | |
---|
Brasilialainen ruusupuu tuoksuu hyvälle ja tuntuu eroottiselta. |
fox 06.10.2007 20:42:09 | |
---|
Brasilialainen ruusupuu tuoksuu hyvälle ja tuntuu eroottiselta. Mutta eeben! Liukas ja musta kuin... no, vaikka joku. ;) Kaikilla on omat puolensa, ja senpäs vuoksi niitä myös käytetään. Eiks se oo mukava että on vaihtoehtoja?? =) |
Joees 06.10.2007 23:14:05 | |
---|
Mutta eeben! Liukas ja musta kuin... no, vaikka joku. ;) Kaikilla on omat puolensa, ja senpäs vuoksi niitä myös käytetään. Eiks se oo mukava että on vaihtoehtoja?? =) Näimpä juuri. Pidän kovasti eebenistä kyllä tuossa mun customissa. Ruusupuukin on jees, sitäkin löytyy noista kepakoista. Samaten sitä vaahteraakin. Soundiltaan en osaa sanoa mitä suosisin, mutta tuntumaltaan diggailen tosiaan tuosta vaahterasta eniten. Mut sitten tullaan siihen, että LP vaahteraotelaudalla voisi olla hämmentävä kokemus, eikä se välttis tuntuisi kotoisalta ollenkaan. Tosin, voihan se olla toisinkin, en tiiä kun en oo moisella soittanut. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
fox 06.10.2007 23:53:04 | |
---|
Mut sitten tullaan siihen, että LP vaahteraotelaudalla voisi olla hämmentävä kokemus, eikä se välttis tuntuisi kotoisalta ollenkaan. Tosin, voihan se olla toisinkin, en tiiä kun en oo moisella soittanut. Aika harva on, LP Customiahan oli yhteen aikaan natural-värissä, ja vaahteraotelaudalla, sitä aikaa, kun niissä oli 3-palavaahterakaulatkin. Ei vaan näytä tuollanen iso pearl-blokki oikein hyvältä vaahteralaudassa.. Ibaneesin kopioissa olikin mustat blokit.. joten, joku black pearl vois olla hieno. Taitaa vaan olla tuon sortin helmiäinen niin paljon kallista, ettei olis mahdollista, saattaa jopa olla CITESin kieltämää. |
oiva tumpeloinen 07.10.2007 00:00:01 | |
---|
Aika harva on, LP Customiahan oli yhteen aikaan natural-värissä, ja vaahteraotelaudalla, sitä aikaa, kun niissä oli 3-palavaahterakaulatkin. Ei vaan näytä tuollanen iso pearl-blokki oikein hyvältä vaahteralaudassa.. Ibaneesin kopioissa olikin mustat blokit.. joten, joku black pearl vois olla hieno. Taitaa vaan olla tuon sortin helmiäinen niin paljon kallista, ettei olis mahdollista, saattaa jopa olla CITESin kieltämää. Eikös (ainakin) uudemmat Wylde-sigut ole vaahteraotelaudalla? |
fox 07.10.2007 00:23:07 | |
---|
Eikös (ainakin) uudemmat Wylde-sigut ole vaahteraotelaudalla? Jes, tuppaan aina "unohtamaan" nää uudemmat, my bad.. :( Ei ollu muuten ensimmäinen kerta, ja todennäkösesti ei myöskään jää viimeiseksi.. |