Cmoon 03.10.2007 18:15:28 | |
---|
Haluaisin ostaa sähkökitaran, vaikka en (vielä) osaakaan ihmeempiä soittaa kitaralla. Sointuja ja tabulatuureja (tai niitä) vaan. Niin että onko näistä "kitaraseteistä" mihinkään: http://www.thomann.de/fi/kitara_setit.htmlkatsoin vaan kun ei ollut kovin kalliita. Enkä silleen kovin kallista tarttis.. ja sitten tuolla oli noita "alalajeja" esim. Stratocaster kitarat, telecaster kitarat, Lp ja Sg malliset kitarat ja sellasia.. Mikä noista on se normaalein ? Joo en tiedä mitään näistä. |
marko.m 03.10.2007 18:23:14 (muokattu 03.10.2007 18:24:22) | |
---|
Näitä samoja asiota on käsitelty jo aiemminkin joten haulla löytyis. Se ei vain taida toimia tällä hetkellä. (edit. toimii sittenkin) Perusvastaus on kuitenkin Squier affinity strat tai ibanez rg321. Molemmat ovat suht. halpoja ja hintaluokassaan mainioita keppejä. En usko että ne thomannin kitarapaketit on kovinkaan laadukkaita. Hyviä käytettyjä kitaroita saa 150e ylöspäin ja n.100e saa hyviä vahvistimia. kuten roland micro cube tai se voxin valvetronixs. Joku valaiskoon enemmän. |
rainmaker 03.10.2007 18:31:08 | |
---|
Sinuna pysyisin noista t-kaupan harley benton seteistä erossa. Tämä on vähän sellainen laji, että hyvin usein hinta korreloi laadun kanssa. Jos koko soittamiseen tarvittavan setin saa uutena alle sadalla eurolla, kovin hurjaa laatua ei voine odottaa. Ei sillä, ettei "hyviäkin yksilöitä" siellä joukossa olisi, mutta useimmiten nuo harleyt ei ole laadulla pilattuja. Jos olet ekaa kitaraa ja vahvaria hankkimassa, niin kannattaa pyytää joku kokeneempi ja laitteista tietävä kaveri mukaan ja lähteä käymään ihan kotimaisessa musiikkiliikkeessä. Pointtina on se, että saat ensinnäkin testata minkälaista laitetta olet ostamassa ja toisekseen se asioista jotain tietävä kaveri osaa suositella jotain hyväksi havaittuja laitteita sekä valvoo, että kauppoja tehdessä ei härskisti kusta aloittelijaa silmään hinnoittelun kanssa. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
FensonGibder 03.10.2007 20:57:01 | |
---|
Eikös vorsassa oo musaliikettä (asuin Jokioisilla 80-alussa..)! Ehdottomasti meet musakauppaan ja kattelet sieltä miellyttävimmän kitaran. Sitten jos et sellaista löydä niin ostat jonkin merkkisen stratocaster-kopion. Niitä pitäisi saa reilusti alle kahden sadan euron. Näin itse aloitin.. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
eewo 03.10.2007 21:03:44 (muokattu 03.10.2007 21:08:49) | |
---|
Eikös vorsassa oo musaliikettä (asuin Jokioisilla 80-alussa..) Itse vorssalaisena voi kertoa, että ei ole. Tai on yksi, mutta kauppa pääasiassa myy ruohonleikkureita (!), mitä nyt muutama kitara roikkuu nurkassa. Sieltä ei kannata mitään kieliä isompaa ostaa, jos edes niitä. E: Someron Powersoundiin tai Hämeenlinnaan vaan rohkeasti kokeilemaan kitaroita! Tai miksei kauemmaskin, mutta noi nyt tässä lähialueella on. Kokeile minkälainen kitara sopii käteen ja kannattaa ehkä ottaa mukaan joku kaveri/sukulainen/tuttu joka vähän osaa neuvoa. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
FensonGibder 04.10.2007 21:45:30 | |
---|
Itse vorssalaisena voi kertoa, että ei ole. Tai on yksi, mutta kauppa pääasiassa myy ruohonleikkureita (!), mitä nyt muutama kitara roikkuu nurkassa. So? Ite ostin ensimmäisen tietokoneeni Kenkä-Huttuselta (ehta kenkäkauppa Jalasjärvellä jossa myytiin myös 286:ia..). Aina kannattaa kokeilla kerran. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Miikathebest 04.10.2007 22:31:28 | |
---|
Yamaha Pacifica, Squier Stratocaster(standard) tai Ibanez rgkiinteätallainen. Noita yleisimmin ehdotellaan. Ja vahvistimeksi mikrokube. ja ovatkohan ne valvetronix voxitkin kovassa huudossa.. Liikaa säröä! |
hekee91 05.10.2007 17:04:30 | |
---|
itselläni ei ole kokemusta kyseisestä merkistä.. olin itse ostaa bentonin setin, mutta löysin käytettynä vastaavan setin, mutta laadukkaamilla vehkeillä.... |
Mikaelo 05.10.2007 18:44:39 | |
---|
Itse vorssalaisena voi kertoa, että ei ole. Tai on yksi, mutta kauppa pääasiassa myy ruohonleikkureita (!), mitä nyt muutama kitara roikkuu nurkassa. Worzazza hetken asuneena repesin tälle. On se hurja paikka :) -This signature has been removed due to a claim by Malmsteen management- ,Romantikkoitkijät #41 |
Nazareth 05.10.2007 18:53:03 | |
---|
Itse aloitin soittoharrastuksen Thomannin paketilla. En tiedä mimmonen kermaperse pitää olla että tommonen setti ei kelpaa, jos oikeasti kiinnostaa soitto ni sitä soittaa huonoillakin vehkeillä. "Never had any bad head." - Homer Johnson |
esprit de corps 05.10.2007 18:56:30 | |
---|
Itse aloitin soittoharrastuksen Thomannin paketilla. En tiedä mimmonen kermaperse pitää olla että tommonen setti ei kelpaa, jos oikeasti kiinnostaa soitto ni sitä soittaa huonoillakin vehkeillä. Ei saatana, onko se kiva hakata naulaa kumivasaralla? Ei. Itse soitin aivan käsittämättömän huonolla strato-kopiolla pari vuotta ja voi jäkälä mikä tunne oli vetää ekaa kertaa kunnon telellä... Oikeesti, osta kunnon kamat, vaikka olisit kuinka aloittelija. Ne saa hyvin myytyä eteen päin jos ei myöhemmin innosta, mutta ainakin saa naulan paikalleen ja kädessä on kunnon vasara. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Nazareth 05.10.2007 18:59:00 (muokattu 05.10.2007 19:00:59) | |
---|
Ei saatana, onko se kiva hakata naulaa kumivasaralla? Ei. Itse soitin aivan käsittämättömän huonolla strato-kopiolla pari vuotta ja voi jäkälä mikä tunne oli vetää ekaa kertaa kunnon telellä... Oikeesti, osta kunnon kamat, vaikka olisit kuinka aloittelija. Ne saa hyvin myytyä eteen päin jos ei myöhemmin innosta, mutta ainakin saa naulan paikalleen ja kädessä on kunnon vasara. Ei millään pahalla, mutta onko se oikeasti noin perkeleesti kamoista kiinni? Jos se on siitä kiinni että pitää heti hommata huippuvehkeet ni käyttäjässä on vika. EDIT: enkä tiedä millaset soittovehkeet sulle on ostettu mutta silti. Jos vähäpätöisillä kamoilla soitto ei kulje ni se on voi voi. "Never had any bad head." - Homer Johnson |
esprit de corps 05.10.2007 19:00:38 | |
---|
Ei millään pahalla, mutta onko se oikeasti noin perkeleesti kamoista kiinni? Jos se on siitä kiinni että pitää heti hommata huippuvehkeet ni käyttäjässä on vika. Juokse satanen piikkareilla ja kävelykengillä ja mieti sen jälkeen, olitko toisilla oikeasti huonompi juoksija vai vaikuttiko kengät jotenkin. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Nazareth 05.10.2007 19:01:52 | |
---|
Juokse satanen piikkareilla ja kävelykengillä ja mieti sen jälkeen, olitko toisilla oikeasti huonompi juoksija vai vaikuttiko kengät jotenkin. Nyt et oo oikealla foorumilla vai mitä? Nyt puhutaan soittovehkeistä eikä mistään vitun juoksuhommista. "Never had any bad head." - Homer Johnson |
esprit de corps 05.10.2007 19:04:46 | |
---|
Nyt et oo oikealla foorumilla vai mitä? Nyt puhutaan soittovehkeistä eikä mistään vitun juoksuhommista. Vehkeet ne on mursullakin. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Nazareth 05.10.2007 19:05:58 | |
---|
Vehkeet ne on mursullakin. Älä nyt rupee mulle itsestäänselvyyksiä latelemaan. "Never had any bad head." - Homer Johnson |
esprit de corps 05.10.2007 19:09:20 | |
---|
Älä nyt rupee mulle itsestäänselvyyksiä latelemaan. no okei okei. Mutta siis, onhan se oikeasti mielekkäämpää alkaa soittelemaan hyvällä soittimella. Ainakin mulla kävi niin, että omalla halvalla Samikilla oli niin raskasta ja tukkoista soittaa, että alkoi jopa epäilemään kitaran soiton mielekkyyttä. Kun sitten sai kunnon kitaran käteen, tiesi, ettei tässä siitä ole kyse. Ja voin vakuuttaa, etten ole mikään kermaperse kamojen suhteen. Suhteellisen halvallakin saa ihan hyvää, joten miksi ei panostaa satasta tahi kahta enemmän? "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Nazareth 05.10.2007 19:10:22 | |
---|
no okei okei. Mutta siis, onhan se oikeasti mielekkäämpää alkaa soittelemaan hyvällä soittimella. Ainakin mulla kävi niin, että omalla halvalla Samikilla oli niin raskasta ja tukkoista soittaa, että alkoi jopa epäilemään kitaran soiton mielekkyyttä. Kun sitten sai kunnon kitaran käteen, tiesi, ettei tässä siitä ole kyse. Ja voin vakuuttaa, etten ole mikään kermaperse kamojen suhteen. Suhteellisen halvallakin saa ihan hyvää, joten miksi ei panostaa satasta tahi kahta enemmän? Joo totta puhut. Pyydän anteeksi kun vähän hermostuin.. "Never had any bad head." - Homer Johnson |
esprit de corps 05.10.2007 19:12:29 | |
---|
Joo totta puhut. Pyydän anteeksi kun vähän hermostuin.. Itsekin olen aina ihan liian jyrkkä täällä. Mutta hyvällä hapella eteen päin. ; ) "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
FensonGibder 05.10.2007 22:02:11 | |
---|
Juokse satanen piikkareilla ja kävelykengillä ja mieti sen jälkeen, olitko toisilla oikeasti huonompi juoksija vai vaikuttiko kengät jotenkin. Eikös juuri viimekaudella joku auringonpolttama pitkänmatkan kelaaja voittanut maailmanmestaruuden ilman kenkiä.. Gifua! Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |