Hutte 01.10.2007 11:12:03 | |
---|
No nyt on tullut tarvetta saada vehjestä vähän kevyempään rockkiin sekä bluessiin tyylisuunnassa Hendrix, Kingston Wall, SRV. Uumoilin että olisin hankkinut Tonelabin, mutta ei tuo kyllä oikealta putkivehkeeltä kuulostanut yhtään sen enempää kuin tämän hetkinen PODinikaan. Budjettia olisi sinne 700e asti, mieluiten käytettynä ostaisin. tehoa max 40w mutta pitäisi pystyä soittamaan kevyillä bändivolumeilla ja pienellä keikalla. Mikitys ei onnistu ainakaan reeniolosuhteissa. Ehdotuksia, mielipiteitä? Ehdokkaita: Fender Hot Rod Deluxe Hughes&Kettner Edition Tube " - Minä en käske ketään, mutta olen vakuuttava kehottamaan" - P.Walli |
rytilahti 01.10.2007 14:32:57 | |
---|
No nyt on tullut tarvetta saada vehjestä vähän kevyempään rockkiin sekä bluessiin tyylisuunnassa Hendrix, Kingston Wall, SRV. Uumoilin että olisin hankkinut Tonelabin, mutta ei tuo kyllä oikealta putkivehkeeltä kuulostanut yhtään sen enempää kuin tämän hetkinen PODinikaan. Budjettia olisi sinne 700e asti, mieluiten käytettynä ostaisin. tehoa max 40w mutta pitäisi pystyä soittamaan kevyillä bändivolumeilla ja pienellä keikalla. Mikitys ei onnistu ainakaan reeniolosuhteissa. Ehdotuksia, mielipiteitä? Ehdokkaita: Fender Hot Rod Deluxe Hughes&Kettner Edition Tube Kyllä lähtisin itse hommaan jotain vanhempaa vahvistinta. HRD ei mielestäni ole kovin hyvä tohon... Uraltone JR. Tai sitten vox ac15 olisi kyllä oma valinta jos komboa katsoisin! Ja siihen kylkeen joku mukava särötin... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
blues guitar 01.10.2007 15:13:19 | |
---|
Itse olen oikein tyytyväinen Koch Studiotoneen. Soi hyvin myös hieman pienemmillä volyymeilla, toisin kuin omistamani Fender Blues Junior ja Mesa Boogie Mk I. Ei ehkä mahdu uutena ihan tohon 700€ budjettiin....mutta käytettynä varmaankin. ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
-Jobe- 01.10.2007 16:03:31 (muokattu 01.10.2007 16:08:47) | |
---|
Multa löytyy Edition Tube ja pakko sitä vähän kehua, varsin tervesaundinen peli. Hyvät kliinit sekä monipuoliset säröt, jotka pienestä rososta taipuvat mainiosti aina rankempaankin rokmeininkiinkin asti. Kun olin hankkimassa styrkkaa niin kokeilin myös tuota Hot Rod Deluxea, mutta säröpuoli ei miellyttänyt ollenkaan, aika munatonta sirinää munsta. Hyvä kliinikanava siinä kyllä on. E: Ja suosittelisin kattomaan erikoisesti 20th anniversary-mallia. Mulla on huonoja kokemuksia siitä vanhemmasta versiosta. I don't know how I'm gonna do what mama told me. |
LesPaulBastardos 01.10.2007 16:04:21 | |
---|
Edition tubee suosittelen... helkkarin hyvät soundit tohon musaan. |
rainmaker 01.10.2007 19:34:41 | |
---|
Ehdokkaita: Fender Hot Rod Deluxe Hughes&Kettner Edition Tube Noista molemmat omistaneena voin sanoa, että edition tube kyllä kannattaa valita. Fenderin särökanavasta en onnistunut saamaan hyvää soundia millään, mutta säröpedaalin kanssa cleania boostailemalla toimi kyllä hyvin. Tosin Juki68:lla oli joskus täällä sellanen pätkä, jossa oli taikonut HRD:n särökanavasta erittäin hyvää soundia. Noitten lisäksi suosittelisin tarkistamaan voxin AC-15:n, se vois toimia erittäin hyvin just tuollasessa käyttötarkotuksessa, joka sinulla oli. Tosin säröpedaalin vaatii kaverikseen, mut esim. n. 50 euron bad monkey ei oo iso hankinta. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
MadMatt 01.10.2007 19:44:13 | |
---|
Fender Hot Rod Deluxe ja siihen tubescreamer eteen säristimeksi. Nothin' but the blues |
Pasi 95 01.10.2007 19:48:43 | |
---|
Fender Blues Deluxe ja siihen Tubescreamer... "Old Time Rock `n` Roll" --> ja keikkaa pukkaa! |
Hutte 01.10.2007 19:56:08 | |
---|
Tosin säröpedaalin vaatii kaverikseen, mut esim. n. 50 euron bad monkey ei oo iso hankinta. Jeps, tuo löytyy jo entuudestaan. Mitenkäs nuo 15-20w putkipelit riittävät bändikäytössä? Siis ihan puhtaassa saundissa, eli alkavatko kuinka herkästi särkemään? Tuo Edition Tube kyllä kiinnostais, mutta paikallisen musaliikkeen myyjä vähän vihjaili ettei pärjää mikittämättä. " - Minä en käske ketään, mutta olen vakuuttava kehottamaan" - P.Walli |
biibob 01.10.2007 20:04:25 | |
---|
Jeps, tuo löytyy jo entuudestaan. Mitenkäs nuo 15-20w putkipelit riittävät bändikäytössä? Siis ihan puhtaassa saundissa, eli alkavatko kuinka herkästi särkemään? Tuo Edition Tube kyllä kiinnostais, mutta paikallisen musaliikkeen myyjä vähän vihjaili ettei pärjää mikittämättä. Nimenomaan, jos tarkoitus on soittaa puhdastakin puhtaampaa bändivoluumeilla, niin hieman enemmän watteja on aina parempi, koska suurempi teho = suurempi headroom. Eli 15-20watin putkarit alkavat kyllä särkeä hyvinkin nopeasti kun vain kääntää ne bändivoluumeille. Itse lähtisin katselemaan clean -vahvistinta bändikäyttöön jostain 30wattisista. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Volle 01.10.2007 20:18:26 | |
---|
Jeps, tuo löytyy jo entuudestaan. Mitenkäs nuo 15-20w putkipelit riittävät bändikäytössä? Siis ihan puhtaassa saundissa, eli alkavatko kuinka herkästi särkemään? Tuo Edition Tube kyllä kiinnostais, mutta paikallisen musaliikkeen myyjä vähän vihjaili ettei pärjää mikittämättä. Riippuu rumpalin ja muun bändin äänekkyydestä, soittotilasta ja siitä haluaako ihan semmosta todella puhdasta saundia ja ehkä muistakin asioista. Räminäbändin kanssa mulla on 15-wattinen ja herkkä 4*12", joilla oli vähän siinä ja siinä vanhalla reenikämpällä. Nykyisellä pienemmällä riittää kyllä. Toisaalta taas häissä eri rumpalin kanssa on soitettu humppahuttua ja rokkia 15-watin kombolla mikittämättä ja hyvin on kuulunut, puhtaatkin. Tossa pari ehdotusta mahdollisesti tsekattaviksi vielä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=189979http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=189839 Piis |
SARJE 01.10.2007 20:47:23 | |
---|
Mitenkäs on kokemuksia ton edition tuben kanssa, riittääkö hönkää minkä kokoiseen baariin ilman mikitystä? |
WinterMad 01.10.2007 20:52:48 | |
---|
Täytyy vielä mainostaa tuota omaa vahvistinta minkä joku tuossa ylempänä linkitettiinkin. Eli Crate Vintage Club 50 todellakin on sitä putkisoundia. Toimii mielestäni tosi hyvin rockissa ja bluesissa yms. musiikissa. Mielestäni aukeaa jo aika matalilla voluumeilla joten hyvää soundia saadakseen ei tarvitse kovin hanakasti luukuttaa. Bändin kanssa olen pitänyt volumea noin klo.9 Ota yhteyttä pikaviestillä jos kiinnostaa enemmän :) Viinaa ja väkivaltaa! Myykää mulle "hevinuppi" hintaan 700-1000 Ks. tori-ilmoitukseni. Myydään Crate VC5212BW -putkicombo |
Hutte 01.10.2007 21:17:26 (muokattu 01.10.2007 22:16:52) | |
---|
Ota yhteyttä pikaviestillä jos kiinnostaa enemmän :) Eipä tarvitse kahtakertaa käskeä... Mutta mitenkäs, onkos muilla kokemuksia nuista Craten Vintage Club sarjalaisista ja varsinkin toimivuudesta Hendrix tyyliseen kamaan kuin WinterMadilla? " - Minä en käske ketään, mutta olen vakuuttava kehottamaan" - P.Walli |
Juustonaksu 01.10.2007 22:34:23 (muokattu 01.10.2007 22:35:02) | |
---|
Edition tubelle ääni täältäkin. Vaihdoin tässä juuri etuasteputkiksi miedommat Siemensin E81CC NOS:it ja voin sanoa, että säätövara parani taas ihan mielettömästi. Ennen ei voinut särökanavalla kääntää Gain-potikkaa juuri yli klo. 10, jos halusi saada muutakin kuin death metal -särövallia. Uusilla putkilla sain ensimmäiseen puolikkaaseen maukkaasti säätövaraa ja särön luonteestakin tuli avoimempi ja harvempi - suorastaan rokkaavan hyvä! ;-) Clean-kanava on erittäin näppärä tässä ja yhdelläkin säröpedaalilla höystettynä tuosta vahvistimesta irtoaa todella moneen meininkiin sopivaa soundia. Mainittakoon vielä, että vanhat etuset oli JJ ECC83S. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
kondensaattori 01.10.2007 22:38:42 | |
---|
|
-Cale 01.10.2007 22:46:54 | |
---|
Edition Tube on osastoa ihan kiva, mutta m.netin yleisestä hehkutuksesta huolimatta en pidä sitä mitenkään ylivertaisena tuossa hintaluokassa, vaikka eipä sillä kyllä metsäänkään mennä. Varsinkin käytettynä siitä saa rahoille ihan kelpo vastineen. Minäkin saattaisin olla myyntiaikeissa, jahka päätän mitä ostaisin tilalle jos tuon aion myydä. Mielessä kun on käynyt kaikkea Voxin VOX AD100VTH:sta Fenderin putkipeleihin. Kysyntää tuolle laitteelle näyttää kyllä riittävän... |
blues guitar 02.10.2007 20:45:53 | |
---|
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
Lancelot 02.10.2007 20:58:43 (muokattu 02.10.2007 21:00:46) | |
---|
Näkyi tuolla huutonetissä olevan myynnissä tollainen HUGHES&KETTNER EDITION TUBE 20TH http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=62005557 Voiko se olla se 20th versio jos kerran ikää n. 3 vuotta? oliko silloin jo kyseistä anniversary sarjaa? E. Vai onko sillä oikeastaan edes merkitystä? |
rainmaker 02.10.2007 22:07:27 | |
---|
Voiko se olla se 20th versio jos kerran ikää n. 3 vuotta? oliko silloin jo kyseistä anniversary sarjaa? E. Vai onko sillä oikeastaan edes merkitystä? No jos kuva on myytävästä styrkkarista, niin on se tuota 20th anniversary -sarjaa. Tunnistaa vaaleasta etukankaasta. Niissä vanhemmissa oli sellanen tumma punaisen ruskea etukangas. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |