Aihe: Boss DD-20 Giga delay vai Line6 DL4? 1 2 | |
---|---|
![]() 28.04.2006 04:20:44 | |
Kumpi masiina on parempi keikkakäytössä ja ylipäätänsä? Käsittääkseni useimmat keikoilla käyvät on päätyny tohon Line6-versioon. Se on tietysti myös huntin kalliimpi. Kestääkö se? Olen myös ymmärtänyt, että Boss vaatii kaveriks ulkoisen spedun, vai mitä? | |
![]() 28.04.2006 15:58:46 (muokattu 28.04.2006 15:59:19) | |
Kumpi masiina on parempi keikkakäytössä ja ylipäätänsä? Käsittääkseni useimmat keikoilla käyvät on päätyny tohon Line6-versioon. Se on tietysti myös huntin kalliimpi. Kestääkö se? Olen myös ymmärtänyt, että Boss vaatii kaveriks ulkoisen spedun, vai mitä? Mulla on tuo DL-4 ja on sanottava että kestävyydessä on ainakin ko. yksilön kohdalla (maanantaikappale?) toivomisen varaa. Muuten värkki on toiminut maillikkasti mutta jalkakykimien kanssa on ollut murhetta kerrakseen. Ensinnäkin, kytkimet on kiinnitetty runkoon mutterilla laitteen sisäpuolelta. Ainakin tossa mun yksilössä niillä muttereilla on pedaalia poljettaessa tapana löystyä ja loplta irrota. Tämän jälkeen kytkin ei enää toimi. Mutterit saa kyllä kiinnitettyä, mutta se vaatii potikannuppien, pohjan ja piirilevyn irrottamisen. Ei kivaa... Toinen probleema on liittynyt piirilevyllä oleviin kytkimiin, joita jalalla painettava kytkin painaa. Nämä pienet, noin puolen pikkusormen kynnen kokoiset rimpulat ovat menneet meikäläisen jalan alla sen verran huonoon kuntoon, että esim. presettiä päälle- tai poiskytkettäessä ei tapahdu mitään tai kone arpoo toisen presetin päälle. Ärsyttävää... Eli mun kokemus Line6:sta: vakuuttava päältä, kuraa sisältä. Soundit ovat mielestäni laadukkaat, mutta onneton luotettavuus ei tee siitä hyvää keikkakaveria. Okei, mulla on ehkä raskas jalka, mutta 250 euron paavon pitäisi olla kestävämpi. "I shot a man in Reno just to watch him die" | |
![]() 28.04.2006 20:17:31 (muokattu 28.04.2006 20:18:23) | |
miulla sama ongelma mm4:sen kanssa. pitäs aukasta koko värkki ja kattoo mikä vikana. läskit lenkille ja sintit salille | |
![]() 28.04.2006 20:35:10 | |
Yleinen mielipide ilmeisesti on sellainen että DD-20 on parempisaundinen, kun taas DL-4 on helppokäyttöisempi ja epäluotettavampi. Itse olen molempia testannut vain parin illan verran, mutta luultavasti ottaisin tuon Line 6-purnukan jos toinen pitäisi omia. | |
![]() 28.04.2006 20:41:56 (muokattu 28.04.2006 20:42:08) | |
Yleinen mielipide ilmeisesti on sellainen että DD-20 on parempisaundinen, kun taas DL-4 on helppokäyttöisempi ja epäluotettavampi. Tuolta pohjalta ottaisin kyllä DD-20 :) Tai no mullahan olikin se joskus, hyvä vehje. Ei se mitenkään vaikea ole käyttää, muistipaikkojen vaihto vain hitaampaa kuin DL4 | |
![]() 28.04.2006 20:47:38 | |
Tuolta pohjalta ottaisin kyllä DD-20 :) Juu, ei DD-20 ole mikään supervaikea laite. Minulle vain tulee näppylöitä säätövalikoista ja digitaalinäytöistä. Rannekelloihin ovat enemmän omiaan. ;) | |
![]() 28.04.2006 21:05:00 | |
Juu, ei DD-20 ole mikään supervaikea laite. Minulle vain tulee näppylöitä säätövalikoista ja digitaalinäytöistä. Rannekelloihin ovat enemmän omiaan. ;) Ei siinä säätövalikoita onneksi ole juurikaan. Jotain chorusta yms voi säätää. | |
![]() 15.09.2007 14:15:14 | |
Aattelinpa nostella tässä kun oon hankkimassa jompaa kumpaa otsikon pedaaleista... Molemmissahan on loopperi, jota haen, mutta sen lisäksi pitäis onnistua myös vähä sellanen Pete Walli -tyylinen delaysound ja tietty vähän The Edgen tyyliset rytmiset jutut. Kumpaa suosittelette? Mielessä on ollut myös Bossin tää uus RE-20 Space echo, mutta siinä ei taida loopperia olla ja muutenkin taitaa olla lähinnä nauhakaikusoundia siinä. Toinen mielessä käyny on EHX:n uusi Stereo memory man with Hazarai, mutta sitä ei taida päästä oikein missään kokeilemaan ja jotenkin tuntuu et siinä toi tap tempo-ominaisuus on heikompi kuin esim. tossa DD-20:ssä... Heittäkääpä jotain kommenttia, etenkin DD-20:stä! Die in the summertime. | |
![]() 15.09.2007 17:41:23 | |
Minulla oli DD-20 jonkun aikaa, kunnes ostin GT-8:n ja DD-20 kävi tarpeettomaksi. Varsin hyvä pedaali, mutta ne "mallinnukset" eivät toimineet ihan niin kuin olisin odottanut. Joka tapauksessa, sain siitä haluamani delay-soundin ja tap-tempo ominaisuuden erillisellä spedulla kuin on/off. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! | |
![]() 15.09.2007 18:00:39 (muokattu 15.09.2007 18:01:06) | |
![]() 15.09.2007 18:00:39 (muokattu 15.09.2007 18:00:50) | |
HUBs, tuplat. | |
![]() 16.09.2007 19:50:25 | |
Heittäkääpä jotain kommenttia, etenkin DD-20:stä! Entisenä DD-20 omistajana olen hehkuttanut sitä aika moneen kertaan, mutta menköön taas kerran (jotta vältyn tekemästä töitä, joita pitäisi tehdä juuri nyt ;)... + AIVAN LOISTAVAT analog ja tape moodit! + neljä (tai käytännössä viisi) muistipaikkaa riittää useimmille + Luupperin (SOS) kanssa on mahtavaa leikkiä + kestää kovaa käsittelyä (kuten Bossit yleensä) + tempot saa sekä millisekunteina että BPM + maltillisen kokoinen + säätövaraa piisaa (tape moodissa mm. kahden äänipään simulaatio ja iskujen tahdistuksessa kaikki mahdollinen trioleista alkaen) + toimii pätevästi sekä mono että stereo - ei kannata edes yrittää käyttää paristoilla -> muuntaja pakollinen - tap-tempo vaatii käytännössä lisäpedaalin (jos ei ole parin sekunnin taukoja keskellä biisejä) - SOS toiminnossa ei saa enää luonnollisestikaan kaikua (koska luuppi käyttää samaa muistia) - muistipaikkojen vaihto työlästä kesken biisin eli samaan biisiin on hankala ympätä kahta erilaista kaikutyyppiä Jos luopuisin jostain syystä nykyisestä multipaavosta, niin ostaisin tuon uudestaan. Sen verran mukava ja monipuolinen peli on kyseessä! :D | |
![]() 17.09.2007 12:44:33 | |
- muistipaikkojen vaihto työlästä kesken biisin eli samaan biisiin on hankala ympätä kahta erilaista kaikutyyppiä Pystynkö käytännössä tekemään DD-20:llä sen, että jossain kohdassa biisiä käytän tape delaytä ja jossain toisessa kohdassa käytän tuota loopperiominaisuutta - ilman että minun pitää sormilla näpräten käydä vaihtamassa tuo mode. Vai mitä tarkoitat, että se on työlästä - pystyykö sitä ylipäätänsä tekemään noilla jalkakytkimillä? Entäpä sitten kilpailija, pystyykö Line4: masiina tekemään tuon? | |
![]() 17.09.2007 13:08:37 | |
Entäpä sitten kilpailija, pystyykö Line4: masiina tekemään tuon? Oman kokemuksen mukaan Line6:n loopperi toimii vain silloin kun se on valittu siitä kiertokytkimestä. Loopperipresetissä on kuitenkin oma delay, jossa taisi olla mukana vielä modulaatio, jota voi luonnollisesti käyttää myös loopin ollessa pois päältä. Ja kun looperista vaihtaa johonkin muuhun mallinnukseen, looperin muistissa oleva tavara luonnollisesti tyhjenee, muuta asetukset säilyy ... "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S | |
![]() 17.09.2007 13:38:35 | |
Itellä on ollut tuo DL4 sen ilmestymisestä asti, kyseinen vehje on joka viikko ollut keikkakäytössä noin vuodesta 1999. On likainen ja kulunut mutta toimii täysin 100% Kaikilla tutuilla ei ole ollut yhtä hyvä tuuri mutta onneksi omani on kestänyt. Omassani noiden kytkimien kiinnitys mutterit ovat ulkopuolella ja kun ne ekan kerran löystyi niin laitoin ruuvilukitetta peliin. Nyt on pysynyt kiinni kahdeksan vuotta. Tosin kun nyt tätä mainostin niin luultavasti laite hajoaa totaalisesti ensi perjantaina. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 17.09.2007 16:50:30 | |
- tap-tempo vaatii käytännössä lisäpedaalin (jos ei ole parin sekunnin taukoja keskellä biisejä) - muistipaikkojen vaihto työlästä kesken biisin eli samaan biisiin on hankala ympätä kahta erilaista kaikutyyppiä Riippuu vähän kuinka useasti noita moodeja haluaa vaihtaa. Itse olen käyttänyt pedaalia moodissa jossa vasemmassa pedaali on on/off ja oikeassa tap tempo. Muistipaikka vaihtuu painamalla molempia nappeja yhtä aikaa. Tosin kaikki muistipaikat täytyy kyllä käydä aina järjestyksessä läpi, joten kahta nappia voi joutua painamaan muutaman kerran oikean soundin saamiseksi. | |
![]() 17.09.2007 18:11:01 | |
Pystynkö käytännössä tekemään DD-20:llä sen, että jossain kohdassa biisiä käytän tape delaytä ja jossain toisessa kohdassa käytän tuota loopperiominaisuutta - ilman että minun pitää sormilla näpräten käydä vaihtamassa tuo mode. Vai mitä tarkoitat, että se on työlästä - pystyykö sitä ylipäätänsä tekemään noilla jalkakytkimillä? Koitan selventää. Eli laitteessa on siis neljä muistipaikkaa (tai viisi jos laskee manuaalisen säädön nuppien asennon viidenneksi). Jos luupperi (SOS) on talletettu yhteen ja tape toiseen, niin ei tuolle ole muuta estettä kuin oma jalkatyöskentely... ;) Eli Bossissa vaihdetaan muistipaikkoja keskenään selaamalla ne läpi. Jos on peräkkäiset muistipaikat, niin yksi painallus. Huonoimmassa vaihtoehdossa se on juuri se EDELLINEN muistipaikka, jolloin steppaat poljinta nopeasti neljä kertaa... Mikäli muistan oikein DL4 on oma nappi jokaiselle muistipaikalle eli tämä puoli on helpompaa, mutta muuten väittäisin Bossin pesevän Linjakutosen kirkkaasti (ainakin soundin osalta). | |
![]() 17.09.2007 18:16:49 | |
Riippuu vähän kuinka useasti noita moodeja haluaa vaihtaa. Itse olen käyttänyt pedaalia moodissa jossa vasemmassa pedaali on on/off ja oikeassa tap tempo. Muistipaikka vaihtuu painamalla molempia nappeja yhtä aikaa. Ah, en enää edes muistanut, että sen sai tuohonkin moodiin! Itse käytin ylimääräisenä pyörinyttä pianon sustain-pedaalia alusta loppuun kun se kahden sekunnin odottelu ei houkutellut ja toisaalta kahden polkimen samanaikainen polkeminen tuntui liian epävarmalta. Toimii toki noinkin! Tosin kaikki muistipaikat täytyy kyllä käydä aina järjestyksessä läpi, joten kahta nappia voi joutua painamaan muutaman kerran oikean soundin saamiseksi. Exactly my point. Eli ei ihan kaikkein kätevintä silloin kun se seuraava soundi pitäisi saada loihdittua esiin sekunnissa. Jos aikaa on, niin sittenhän tuossa ei ole mitään ongelmaa. Tässä on muuten myös juuri se syy miksi putki- ja stomp-puristi siirtyi multipaavoon... Laulaessa aika ei tahdo riittää jatkuvaan purkkien polkemiseen. | |
![]() 17.09.2007 21:02:36 (muokattu 18.09.2007 10:34:33) | |
EDIT: Ei kai sittenkään mitään. Taidan nyt silti kääntyä DD-20:n puoleen, vaikka torilla näyttäis olevan DL4 kohtuuhintaan... Die in the summertime. | |
![]() 04.10.2007 17:00:12 | |
Joo, ite tartteisin valtavasti semmosta ominaisuutta että kun soitan jotain esim sointukiertoa sun muuta pohja räpellystä niin että pedaali jäisi toistamaan tuota aikaisemmin soitettua ja voisin soittaa itse siihen päälle esim. sooloa tai muuta (bändissä kun ei ole kuin yksi kitaristi siis minä). olen kuullut että tuossa giga delayssä olisi sellainen mutta kun delaypedaali minulla on jo joten en viistisi laittaa rahaa.. turhaan(?) jokatapauksessa kertokaapas viisaammat tyhmemmälle että mikä tämmöinen ominaisuus on ja mikä se on nimeltään ja onko sitä muissa pedaaleissa jne.. -kiitos | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)