Käyttötarkoitus olisi pääasiassa cleanille soundeille. Varsinainen kysymys: Onko dyna comp transparentti kitaraa kohtaan vai tuleeko utuisuutta/nuhaisuutta soundiin? Tässä tapauksessa sellainen "pieni"utuisuus ei olisi pahasta, itseasiassa jopa suotavaa. Ihan vielä tällainen pointti tuli mieleen. Kun esim. MXR micro amp toimii etuvahvistimena eli sillä voi vaikkapa syöttää isoa gainia overdriveen ja näin ollen kyykyttä vahvistinta isomalle särölle. Kykeneekö kompura samaan tarvittaessa (output isolleen)? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Käyttötarkoitus olisi pääasiassa cleanille soundeille. Varsinainen kysymys: Onko dyna comp transparentti kitaraa kohtaan vai tuleeko utuisuutta/nuhaisuutta soundiin? Tässä tapauksessa sellainen "pieni"utuisuus ei olisi pahasta, itseasiassa jopa suotavaa. Dynacomp värittää sitä soundia, siinä on itsessään aika tunnistettava soundi. Väärä pedaali niille, jotka etsivät täysin transparenttia soundia, mulle kelpaa juurikin se pedaalin oma tunnistettava juttunsa. Tosin en ole muistaakseni koskaan kokeillut sitä pienimmällä mahdollisella kompressointiasetuksella, vaan aina on pikkaisen lytätty. Mitään utua se ei lisää, päinvastoin. Helinää ja tiukkuutta lisää cleaneihin. Itse etin siitä lähinnä semmoista "kasari Huey Lewis & News"-cleansoundia Ihan vielä tällainen pointti tuli mieleen. Kun esim. MXR micro amp toimii etuvahvistimena eli sillä voi vaikkapa syöttää isoa gainia overdriveen ja näin ollen kyykyttä vahvistinta isomalle särölle. Kykeneekö kompura samaan tarvittaessa (output isolleen)? Juu. Itse en kylläkään käyttäisi kompuraa tohon hommaan, jos tarkoitus olisi samalla myös kompuroida sitä soundia. Edit: Omat kokemukset rajoittuu näihin uusintapainoksiin, niitä alkuperäisiä en muistaakseni ole kokeillut. Ensimmäisestä dynacompista meni mäsäksi kytkin ja muistaakseni se piirilevykin murtui, olikohan se kytkin siinä kiinni? En jaksa muistaa. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |