welli 05.10.2007 19:12:33 | |
---|
Nyt iski pakottava tarve saada nämä mikit kitaraan. Puhukaa joku järkeä minulle. Setti maksaa Thomannilta 209e postikuluineen. Kai halvemmallakin pitäisi saada hyvät heavymikit? Seymour Duncanin sivuilta kun kuuntelin ääninäytteitä niin näissä oli kyllä aivan omaa luokkaansa soundi ainakin minun korvaan ja onhan näitä monet kehuneet. Ensin mietin invaderia, mutta siinä ei kai ole yhtä hyvä alapää. Ajattelin mikit laittaa tollaseen ltd mmv bo halpisritsaan, joka on kuitenkin ihan toimiva peli, jos olis kunnon soundit. Runkopuu taitaa olla agathis. |
hullu_ukko 05.10.2007 19:23:55 | |
---|
Puhun järkeä: Mieti nyt alkuun, miksi laittaisit ~400€:n kitaraan mikit, jotka maksavat yli puolet kitaran hinnasta? Huomio myös, että mikkien vaihto ei välttämättä tuo juuri lainkaan parannusta, mikäli kitara soi muutenkin tumpusti.. Itse kokeilemani agathis-runkoiset kitarat ainakin ovat olleet hyvin usein juurikin melko huonosti soivia.. Mitä taas tuohon Invader vs. Dave Mustaine Livewire-asetelmaan tulee, niin kehtaisin väittää, että Invader tuottaa enemmän alapäätä. Jos kuitenkin haluat vaihtaa paremmat mikit, niin mitenkäs olisi pelkän tallamikin vaihto vaikkapa Duncanin Distortioniin? Tai sitten se perus JB? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
esprit de corps 05.10.2007 19:26:45 | |
---|
Ja toiseksi, mikä vahvistin sulla on? Kun kitara ja vahvistin ovat kuosissa, soundin viilausta voi harrastaa vaihtamalla mikkejä. Mutta ei niillä sitä soundia tehdä. Näin yleisesti. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
pekurides 05.10.2007 20:46:49 | |
---|
Kuitenkin se mikkien vaihto on ainoa keino millä tuon kepin saa saundaamaan paremmalta niin miksipä ei? Eihän niitä vanhoja mikkejä ole pakko hävittää vaan laittaa takasin jos meinaa myydä kepin pois. sitten vaikka myy mikit vielä erikseen..... Se voipi olla joskus semmonen tilanne että juuri ei nyt ole varaa panostaa uuteen kepukkaan tai vahvistimeen ja toisaalta saa pistää melkosen paljon fyffee ennenkuin kitaroissa ylipäätänsä on vakiona kunnon mikit! Kolmantena ainakin omalta osalta ei nämä tusina normi jb/jazz tai EMG81 setit juurikaan innosta niin aina on mennyt mikit vaihtoon oli kitara minkä hintainen tahansa ja yleensä useammankin kerran kun sitä vaihtelua ja täydellistä saundia haetaan. saundihan muodostuu kaikista lenkin tekijöistä ja mikit on yksi osa. Minä sanon että vaihda vaan mutta hommaa mielummin täältä torilta ensin pelkästään käytetty tallamikki niin pääset kaikkein halvimmalla... tuskimpa sillä etumikillä hirveästi bodomia muutenkaan soitellaan:) ..ja ehtiihän sen myöhemminkin... Tunteella päin vittua. |
Boldari 05.10.2007 21:17:30 (muokattu 05.10.2007 21:19:16) | |
---|
ite olen huomannut että kitaran puut ym. ei korkea outputtisilla aktiivimikeillä vaikuta kuitenkään kuin sävyyn, se murea atakki on kuitenkin niiden pointti. Vähän kuin narisuttaa ilmapalloa kämmenellä. Vaikka eq lisäksi niin pelittää. KANSALAISET! Suomi...on hyvä maa elää...ilman...HIHHULEITA! |
Werde 05.10.2007 21:22:13 (muokattu 05.10.2007 21:26:09) | |
---|
Kannattaa laittaa, nuo on parhaat metallimikit mitä rahalla saa. Ominaissoundi on todella voimakas, soivat varmasti hyvin vaikka harjanvarressa. Alapäätä on enemmän kuin missään.. no Blackoutseissa ehkä vielä enemmän. Jos budjetti on mikkiluokkaa, niin on turha jauhaa täällä mistään vahvistinpäivityksistä. Laittaa nyt kuntoon sen mihin on varaa, ja säästää sitten seuraavaan kohteeseen. Dead men tell no tales. |
Ziggy Bubba 05.10.2007 21:23:22 | |
---|
ite olen huomannut että kitaran puut ym. ei korkea outputtisilla aktiivimikeillä vaikuta kuitenkään kuin sävyyn, se murea atakki on kuitenkin niiden pointti. Vähän kuin narisuttaa ilmapalloa kämmenellä. Vaikka eq lisäksi niin pelittää. Kyllä tuo kitaran "sustain" vaikuttaa vielä suuresti vaikka kyseessä olisivatkin esim. EMG:t. Ei niillä tumppua kapulaa soimaan saa. I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins! -Bart Simpson |
Boldari 05.10.2007 21:26:24 | |
---|
Kyllä EMG:t järkevällä gainilla vähän sustainia syö. Vähentää kitaran merkitystä. KANSALAISET! Suomi...on hyvä maa elää...ilman...HIHHULEITA! |
Ziggy Bubba 05.10.2007 21:31:21 | |
---|
Kyllä EMG:t järkevällä gainilla vähän sustainia syö. Vähentää kitaran merkitystä. Juu vähentää, mutta ei todellakaan poista sitä. EMG:issä (noista Mustaine-mikeistä en tiedä) on myös se ominaissoundi joka peittää tosiaan kitaran omaa "luonnetta" alleen, mutta kuten sanoin, eivät pelasta huonoa kitaraa. I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins! -Bart Simpson |
pekurides 05.10.2007 21:43:46 | |
---|
Juu vähentää, mutta ei todellakaan poista sitä. EMG:issä (noista Mustaine-mikeistä en tiedä) on myös se ominaissoundi joka peittää tosiaan kitaran omaa "luonnetta" alleen, mutta kuten sanoin, eivät pelasta huonoa kitaraa. Saman huomannut useaan kitaraan EMG81:tä kokeilleena että niissä jotenkin niin vahva ominaissaundi että kaikki kitarat alkaneet soimaan melko samanlaisilta. Ei kai tuo miinus jos EMG saundista pitää.... minulle tulee aina mieleen blackalbum:) Tunteella päin vittua. |
Mikaelo 05.10.2007 21:45:37 | |
---|
Puhun järkeä: Mieti nyt alkuun, miksi laittaisit ~400€:n kitaraan mikit, jotka maksavat yli puolet kitaran hinnasta? Oletko sitä mieltä että 400e ei saa hyvää kitaraa? -This signature has been removed due to a claim by Malmsteen management- ,Romantikkoitkijät #41 |
Boldari 05.10.2007 22:08:13 | |
---|
Ja onhan aktiivien etu vielä vähäinen hurina. Kun ei ole sitä valmistavaa hurinaa niin on se kuin isku palleaan. KANSALAISET! Suomi...on hyvä maa elää...ilman...HIHHULEITA! |
pekurides 05.10.2007 22:22:29 | |
---|
Ja onhan aktiivien etu vielä vähäinen hurina. Kun ei ole sitä valmistavaa hurinaa niin on se kuin isku palleaan.
Pieni ajatusleikki: Yleisesti on ollut puhetta aktiivien kliinisestä saundista niin voisiko olla niin että se sama ominaisuus joka poistaa hurinoita voisi myös poistaa aktiivimikeistä sitä "jotain" mojoa/rosoa mitä passiiveista tuntuisi löytyvän enemmän? Tunteella päin vittua. |
Boldari 05.10.2007 22:33:47 (muokattu 05.10.2007 22:36:56) | |
---|
Toiset niin väittää, mulle se on vähän niin kuin "masteroitu" kitarasoundi. Ite ainakin kuvittelen se vain yhdeksi osaksi viisihenkistä hevijyrää. Sininen ääni on toki asia erikseen. KANSALAISET! Suomi...on hyvä maa elää...ilman...HIHHULEITA! |
pekurides 05.10.2007 22:42:40 | |
---|
Toiset niin väittää, mulle se on vähän niin kuin "masteroitu" kitarasoundi. Ite ainakin kuvittelen se vain yhdeksi osaksi viisihenkistä hevijyrää. Sininen ääni on toki asia erikseen. Makuasioitahan nämä mutta... kyllä EMG81 tuntui pieneltä kissanpennulta sen jälkeen kun iskin reiskaani BKP Warpigin kiinni! nyt en puhu pelkästä potkusta vaan koko saundi muuttui paljon agressiivisemmaksi ja ennekaikkea BRUTAALIKSI! ..No toiset tykkää siloitellusta kisusta ja toiset ärjuvästä leijonasta.. ja jotkut jopa mummosta:) Tunteella päin vittua. |
Boldari 05.10.2007 22:53:40 | |
---|
Mä tykkään mummoista! Erinomaisia sienikastikkeessa. KANSALAISET! Suomi...on hyvä maa elää...ilman...HIHHULEITA! |
Werde 05.10.2007 22:58:34 | |
---|
Pieni ajatusleikki: Yleisesti on ollut puhetta aktiivien kliinisestä saundista niin voisiko olla niin että se sama ominaisuus joka poistaa hurinoita voisi myös poistaa aktiivimikeistä sitä "jotain" mojoa/rosoa mitä passiiveista tuntuisi löytyvän enemmän? Nämä on mielikuvia, kun noita tarpeeksi venkslaa niin huomaa että asiat ei ole ihan niin kuin mnet:in "isot" pojat sanoo. Asiaa auttaa myös vahvistintekniikan tunteminen. Mulla kun nyt sattuu löytymään koko aktiivimikkien kerma (EMG85, Mustainet, Blackoutsit) kepeistä, niin voisi noista nauhoitella pienen vertailun kun jaksaa - passiiveiden kanssa toki. Siinä voidaan sitten porukalla ihmetellä että missä on eloa vai onko missään, kun high-gain kamaa vedellään kompressio kaakossa. Dead men tell no tales. |
pekurides 05.10.2007 23:11:51 | |
---|
Nämä on mielikuvia, kun noita tarpeeksi venkslaa niin huomaa että asiat ei ole ihan niin kuin mnet:in "isot" pojat sanoo. Asiaa auttaa myös vahvistintekniikan tunteminen. Mulla kun nyt sattuu löytymään koko aktiivimikkien kerma (EMG85, Mustainet, Blackoutsit) kepeistä, niin voisi noista nauhoitella pienen vertailun kun jaksaa - passiiveiden kanssa toki. Siinä voidaan sitten porukalla ihmetellä että missä on eloa vai onko missään, kun high-gain kamaa vedellään kompressio kaakossa. Aivan, nimenomaan mielikuviahan ja musta tuntuu fiiliksiä nämä ovat, minä en kyllä haluasi edes titää mikä mikki kyseessä kun pääsisisin suosikkini useammasta valitsemaan. Tuo pikku aktiivikimara olisi kyllä mielenkiintoinen pläjäys jos jaksaisit tehdä.... nuo mustainet ja bo:t kiinnostavat... Tunteella päin vittua. |
pekurides 05.10.2007 23:28:34 | |
---|
Oletko sitä mieltä että 400e ei saa hyvää kitaraa? ..... no kyllä se uutena on aika vaikeaa löytää semmoista peliä mistä vielä saisi jotain kun myy pois. Sillä hinnalla on tingitty kaikesta. Ja loppujen lopuksi sehän riippuu mikä on kenenkä mielestä hyvä? Toiselle riittää 399€ epiphone ja toiselle ei taho riittää edes 2500€ gibson... Tunteella päin vittua. |
Werde 06.10.2007 00:50:03 | |
---|
Oletko sitä mieltä että 400e ei saa hyvää kitaraa? Tarvitseeko sitä kysyä jos heti alkuun on todettu että laadukkaat mikit maksavat jopa yli puolet siitä? Dead men tell no tales. |