Aihe: Mikkejä Gibsonin Lp studioon.
1
yanera
05.10.2007 08:05:01

Omistan gibsonin lp studion vm 93, ja olen kyllästynyt mikkien tummaan soundiin. Siis kitarassa/mikeissä ei sinäänsä ole mitään vikaa, soundi on vaan mielestäni liian tumma. Itse ajattelin seymour duncanin screamin demoneita. Aktiivimikkejä en meinaa laittaa. Hyvät särösoundit, sekä kirkkaat kliinit on hakusessa. Tyylinä on heavy rock, eli kirkas soundiset humbuckerit on hakuessa. Mitä suosittelette??
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
Humanoid
05.10.2007 08:18:01
Jos Duncaneita havittelee, Lespaan hyvä setti on tallaan SH-5 Custom ja kaulaa SH-1 '59. Niillä irtoaa kevyestä musasta metalliin :)
Sami / Ääniportti
DZN
05.10.2007 09:22:36
Mä tykkään ihan sikana LP-tyyppisessä kitarassa Full Shredistä(SH-10) ja Parallel Axis trembucker distortionista(PATB-2)

Noilla vois irrota. Lundgren tekee myös mainioita mikkejä. BKP:ltä voisi löytymän myös jotain kivaa.
Aka. Dino and 6077dino
Vapour
05.10.2007 12:45:22
Kannattaa kokeilla ennen mikkien vaihtoa vielä säätää niiden naparuuveja vähän ylös. Niissähän on ne kuusi ruuvia toiselle kelalle. Mutuni sanoo, että soundin tulisi kirkastua, kun toinen kela poimii hiukan enemmän signaalia, kuin toinen.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
LesPaul70
06.10.2007 14:29:01 (muokattu 06.10.2007 16:53:17)
Osassa 1990-luvun Studioista on samoilla mikeilläkin tummempi soundi kuin Standardeissa - syynä vaahterakansi, joka joissakin tuon aikakauden Studioissa on hieman ohuempi. Tosin näitä ohuempikantisia Studioita taisi olla lähinnä vuosikymmenen loppupuoliskon kitaroissa, 1993 pitäisi vielä olla ihan Stankun mitoilla. 498T/490R ei ole Gibsonin tummimpia mikkiyhdistelmiä, joten siksi tuokin mahdollisuus juolahti mieleeni.

SD:n Customia en kyllä lähtisi ihan ensimmäisenä suosittelemaan, jos tuosta vielä yritetään kirkastaa soundia. Hyviä mikkejähän SD:n Custom ja Custom Customkin ovat, mutta soundiltaan vähän enemmän sellaisia keskialuerähisijöitä minun kokemuksissani. Itse suosittelisin ennemmin vanhaa & hyväksi havaittua SD:n SH-4:ää eli JB-mallia. (Ylimääräinen JB sattuu muuten löytymään itseltäkin, mutta en taida tarjota vaihtoa - ei ole juuri nyt ylimääräistä skittaa johon 498T tuikata.)

BKP:lta todellakin löytyy sitten jo vaikka millaisia (hyviä) vaihtoehtoja, mutta näiden hintaluokka on hiukkasen kovempi kuin SD:n. Bareknucklepickups.co.uk:n sivuilta kohdasta "vintage hot" katsot Alnico5-pohjaisia mikkejä, niin pitäisi osua. Myös "contemporary"-kohdan mikkejä ja keraamisiakin voi harkita.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
pekurides
06.10.2007 15:07:51

SD Seth lover natsaa aika hyvin lespiin ja kaverille laitettiin pearly gates tallaan ja se oli oikeasti hiukan kirkkaampi kuin sl ja semmoinen ZZtop vivahde tuli mieleen:)
AC/DC:tä molemmat tunnustaa ja taipuuki vielä master of puppetsiin oikean vahvistajan avulla.

Mulla ollut monta hiigain mikkiä tuossa lespissä mutta tuo kevyempi seth lover jotenkin tuntuu antavan enemmän aromia sointiin , mutta sitten pitää vaffaristakin löytyä hevosia JA LIKAISIA TYÖMIEHIÄ!

Suosittelen myös lämpimästi BKP tuotteita, itsellä rähinäosaston kepukassa kiinni Warpig ja yksinkertaisesti kovin mikki mihin olen ikinä törmännyt.
Tunteella päin vittua.
Wäiski
06.10.2007 18:41:18
Asiasta hieman sivuun, miten mahtaa toimia Studiossa kelojen puolitus joko kytkimelä tai ottamalla vaikka tonepotikan tähän käyttöön? Itse kaipaisin välillä yksikelaisen heleyttä monipuolistamaan soundeja.
fox
06.10.2007 20:37:25

Asiasta hieman sivuun, miten mahtaa toimia Studiossa kelojen puolitus joko kytkimelä tai ottamalla vaikka tonepotikan tähän käyttöön? Itse kaipaisin välillä yksikelaisen heleyttä monipuolistamaan soundeja.

Riippuu mikeistä, saako niit ylipäänsä puolitettua ilman pikku modauksia...
Joskus oon tuollasen kirjoittanut..
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=103106#p3427674
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
opaa
07.10.2007 14:50:57
Mä vaihdoin lp standardiin Lindy Fralinin alikäämityt humpparit, nyt löytyy kirkkauta paremmin kuin koskaan. Fralinit kun muutenkin hieman kirkkaampia, niin alikäämittynä siitä vielä pykälän kirkkaampi. Kuulostaa muiltakin ominaisuuksiltaan paremmalta kuin mitkään muut kokeilemani mikit. Hienot kirkkaat cleanit ja napakka blues/rokkisärö. Kannattaa harkita jos rahaa löytyy.
Jurbo
11.10.2007 14:53:38

Kannattaa kokeilla tuota kuorien poistoa ennen kuin ostaa uusia mikkejä, tuolta ylläolevasta linkistä käytännön totetus selviääkin. Kun poistin kuoret 490R/498T -setistäni (Les Paul Studio '95), tuli mikeistä ehdoton suosikkisettini!
Suosikkilintuni lentävät kovaa ja korkealla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)