Aihe: floikan vaihto..
1
kaikki_taivaan_alla
11.10.2007 16:48:19
Elikkäs siis kun olen vähän niinku alottelija näiden floikkakitaroiden kanssa, ni kysyisin että onko Jacksonin JT580 LP lisenssifloikka vaihdettavissa miten helposti aitoon floikkaan? Vaatiiko minkälaisia toimenpiteitä?

Ps. En sitten tiedä, että onko tästä jo aihe, mutta en nähnyt näin nopealla silmäyksellä toista =)
kaikki_taivaan_alla
12.10.2007 16:49:20 (muokattu 12.10.2007 16:52:09)
Ja vielä semmoista, että voiko sen vaihtaa itse, vai kannattaako viedä jollekin ammattilaiselle? (minun tapauksessa voisi olla parempi että ammattilainen tekisi homman =) )
hullu_ukko
12.10.2007 16:50:56
Jacksonin floikat ovat muistaakseni muodoltaan lähempänä Schallereita kuin OFR:n tuotteita, joten itse ainakin vaihtaisin tallaksi ennemmin juurikin sen Schallerin.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Detox
12.10.2007 20:08:38

Jacksonin floikat ovat muistaakseni muodoltaan lähempänä Schallereita kuin OFR:n tuotteita, joten itse ainakin vaihtaisin tallaksi ennemmin juurikin sen Schallerin.

Schaller valmistaa myös Original Floyd Rosen, mutta erona noissa on yleensä ne kielten kiristimien pituus: http://www.stewmac.com/shop/Bridges … or_Floyd_Rose_Locking_Tremolo.html.

Lisenssi floikkarieita tuppaa olemaan niin monenlaisia että paha tuosta on mitään mennä sanomaan että sopiiko heittämällä sisään.

Sivuilta löytyy infoa:
http://www.floydrose.com/instructions.html

Stewmacin sivuilla on myös tuotekuvauksissa kaavioita joissa mitat, joiden avulla voit koittaa selvittää tuota sopivuutta:
http://www.stewmac.com/shop/Bridges … /Floyd_Rose_tremolos_and_parts.html
Mesa 4 Life!
hullu_ukko
12.10.2007 21:47:14
Schaller valmistaa myös Original Floyd Rosen

Toki tämä on tiedossa. Muistaakseni Schallerin ja OFR:n pohjalevyt ovat myös jollain tavalla hieman eri malliset.. Schallerissa saattoi olla pienempi, mutta paha vertailla, kun ei kämpästä löydy yhtäkään kitaraa tuolla OFR:llä.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
zuppermuhle
12.10.2007 22:12:48
Tuohon Jacksonin tilalle sopii sekä OFR että Schaller. Itsellä Schaller. Schaller on pienempi kuin Jacksonin oma talla joten tallan päähän jää vähän tyhjää tilaa. Lisäksi Schallerin sustainblock on pidempi kuin Jacksonissa joten sitä jousiluukkua ei saa enää kiinni.
M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?"
Wash Burn
12.10.2007 22:25:15
Ja vielä semmoista, että voiko sen vaihtaa itse, vai kannattaako viedä jollekin ammattilaiselle? (minun tapauksessa voisi olla parempi että ammattilainen tekisi homman =) )

Voi vaihtaa itse. Itse asiassa jos kiinnitysruuvit sopivat kohdalleen niin ainoa työkalu jota tarvitset (kielien irrottamiseen tarvittavien ohella) on pieni ruuvimeisseli jolla avaat kitaran takana olevan suojapleksin. Vanha pois ja uusi tilalle, jouset kiinni ja pleksi ruuvataan takaisin, sitten vain säätöä. Ja jos homma menee persiilleen niin sitten voi viedä liikkeeseen asennettavaksi, mutta kokeile ensin itse. Operaatio ei ole vaikea eikä vie hirveästi aikaa ELLEI uusi floikka poikkea mitoiltaan vanhaan nähden.

Nimim. myydään Floyd Rose Ibanez Edge & Top Lok III tarpeettomana...
Muuki
12.10.2007 23:48:03
Tuohon Jacksonin tilalle sopii sekä OFR että Schaller. Itsellä Schaller. Schaller on pienempi kuin Jacksonin oma talla joten tallan päähän jää vähän tyhjää tilaa. Lisäksi Schallerin sustainblock on pidempi kuin Jacksonissa joten sitä jousiluukkua ei saa enää kiinni.

Kylläpä tuo itellä ainakin kiinni meni ongelmitta. Itse holkkien reikiä piti vähän viilalla hioa, mutta melko pieni työ loppujen lopuksi.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
H.Corruption
13.10.2007 01:38:29
Kuten edellisissä todettiin menee suht heittämällä. OFR:ssä pohjalevy on hieman pienempi kuin Schallerissa, mutta kielten lukitusruuvit sitten pitemmät ja joillain kielillä saattaa joku ruuveista ottaa kiinni tremolosyvennyksen takaosaan. Ongelma hoituu yksinkertaisesti vaihtamalla lyhyemmän ruuvin. Ankkuriruuvit ja holkit on syytä vaihtaa myös. Jacksonin vastaavat ovat aika pehmeätä kamaa.

Tarvikkeena myytävissä Schallereissa ja OFR:issä sustain bloki on 37mm ja kitaravalmistajien varaosana bloki on 32mm. Joissain kitaroissa 37mm:n bloki mahtuu liikkumaan takakannen ollessa kiinni, omassa RR3:ssa ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)