Theodor 16.10.2007 12:24:00 | |
---|
Moro. Olen tuota engliä ruuvannut kyllästymiseen asti, mutta sopivaa säröä ei vaan tunnu löytyvän. Gainia kruuvaamalla saa kyllä kireät säröt, mutta hakusessa olisi raskaampi "mättösärö".. Esikuviksi voin sanoa mokoma ja stam1na jamppojen soundit. En siis hae prikulleen samanlaista, mutta suuntaa antavaa tietoa olisi tuo :) .. Itse en näistä pedaaleista paljoakaan tiedä, mutta kannattaisko mun laittaa overdrive boostaamaan styrkkarin omaa säröä, vai hommata kokonaan säröpedaali? tänsk öpaut änsvers.. (ja haulla katselin, mutta juttua oli lähinnä itse vahvareista) Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
kojones 16.10.2007 12:27:39 | |
---|
Mun kokemuksieni mukaan Thunder ei tykännyt boostaamisesta ollenkaan, Tube Screamerilla yritin mutta parhaat soundit siitä silti sai irti ilman. Eipä tuo Bad Monkey kyllä paljoa maksa, siitä vaan testaamaan. |
Antti1 16.10.2007 12:27:48 | |
---|
Mun mielipide on se, että sulla on nyt totaalisen väärä vahvari tuohon. Tarttisit löysempää soundia ja isompaa botnea puskevaa mööpeliä. Mä koittaisin lähteä liikenteeseen erillisellä eq:lla. Ennen etusta saat muokattua hieman sitä särön luonnetta, lenkissä saat equtettua kaiuttimesta ulos puskevaa soundia tarkemmin. Molempi parempi, sanoisin. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
JuSu 16.10.2007 12:37:25 (muokattu 16.10.2007 12:39:17) | |
---|
Mun mielipide on se, että sulla on nyt totaalisen väärä vahvari tuohon. Tarttisit löysempää soundia ja isompaa botnea puskevaa mööpeliä. Aamen. Tai siis, kyllä Thunderikin oikealla komerolla jytisee enemmän kuin tarpeeksi, mutta se särön luonne on _kireä_. Mun arvaus on, että kantsii kokeilla jotain erillistä särötintä Thunderin puhtaan kanavan päälle. Mikä se voisi olla, sitä en osaa sanoa. Big Muff? JuSu EDIT: Jaahans, Mesa/Boogieta näyttää olevan esimerkeillä käytössä... "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
Antti1 16.10.2007 13:17:00 | |
---|
Jaahans, Mesa/Boogieta näyttää olevan esimerkeillä käytössä... Tätä on Thunderista vaikeaa saada irti. Erillisellä etuasteella pääsee lähimmäksi ja niitä lähtisin haalimaan jostain. Pääte ja ominaissoundihan tuolla vahvarilla on kuitenkin hyvin hanskassa. Esimerkiksi Damage Controlin Demonizer tarjoilee aikalailla haettua soundia edukkaaseen hintaan: http://www.damagecontrolusa.com/#ul … &btm__state=pedal&product=2 Edullisuus tosin on suhteellinen käsite, muttei toi kovin suurta lovea lompakkoon tee, jos hetken säästää kaikesta muusta mahdollisesta. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Jazkaa 16.10.2007 13:28:37 | |
---|
|
Antti1 16.10.2007 13:36:26 | |
---|
Täytyy muuten ihan kuriositeettina mainita, että olen päässyt tällä makkarivahvarillani (Vox AD50VT) paljon lähemmäs noita Mokoman soundeja, mitä Screamerilla ikinä. Tämä ns. delivers, pistä toi myyntiin ja Valvetronix tilalle. :) Ei sillä, että ne rectosoundit koskaan olisi edes kunnolla tavoitteena olleetkaan, pidän huomattavasti tiukemmasta ja napakammasta keskiäänimölinästä. Pienellä kikkailulla tästä saa kuitenkin niin lähelle olevan soundin, että keskiverto höntti ei varmasti tajua tulleensa vedetyksi nenästä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
dropD 16.10.2007 15:28:20 | |
---|
Oman kokemuksen mukaan thunderin boostauksesta ainakaan bad monkeylla ole ollut mitään iloa. EQ:lla voisi yrittää. Thunder kyllä sopii sellaisenaan paremmin tiukkaan keskiäänijunttaan. Tuollaista mokomalinjaa voisi ennemmin yrittää jollain säröpurkilla. Olisikohan joku metal muff siihen suuntaan? |
tommijk 16.10.2007 15:39:22 | |
---|
Mä olen päässyt hyviin tuloksiin bad monkey ja engl screamer yhdistelmällä. Ei sen ole tarkoituskaan lisätä säröä vaan muokata soundia mieleiseksi, level namiska tarvisttassa alle puoli välin. Esim hyvät stoner pörinät lähtee low täysillä hi nollilla yhdistelmäällä, ja tarvittaessa tiukat thrashit toisenlaisella asennoilla. |