Grunge101 14.10.2007 19:34:58 (muokattu 14.10.2007 19:38:28) | |
---|
Nyt tarttis apua vahvarin ostossa. Budjetti on noin.800e, sisältäen nupin ja kaapin. Mieluiten putkivehje, mutta muitakin saa ehdottaa. Kaapiksi riittää 2x12". Varmaan ensimmäinen ehdotus on että "Valveking", mutta se ei nyt vaan ole vaihtoehto, koska bändimme toinen kitaristi soittaa valvekingillä, ja haluaisimme vähän eroavaa saundia. Vehkeestä pitäs saada kunnolla säröö ulos. Mieluiten Semmosta trässisäröö, saattaa olla laaja käsite, mutta tajutkaa :P. Tottakai kliinienki pitäs olla hyvät, mutta kun budjetti on tämä, niin kaikee ei voi saada. Näistä ainakin haluisin mielipiteitä: http://www.thomann.de/fi/randall_rh50t_head_gitarrentopteil.htmhttp://www.thomann.de/fi/epiphone_socal50_retoure.htmhttp://www.thomann.de/fi/epiphone_socal50.htm Kaapiksi olen ihan vakavasti harkinnut Harley bentonin 212, noilla vintage elementeillä (n.200e). Muitankin saa ehdottaa. Kyllä mulle todellakin joku halpa/hyvä 4x12 kelpais, mutta mahtuuko budjettiin? Kitarana toimii Tokai-ex55 Mikit: Emg-81(bridge) Emg-85(neck) Uusi tai vanha kelpaa. Mieluummin käyteyn ostaisin, jos joku semmosta asialliseen hintaa kauppaisi. Ps. Tiedän, että näitä vahvaritopicceja on monta, mutta nyt niitä on yksi lisää. Olen siis tietoinen asiasta. Olen sokea, ja idiootti, koska en kirjoita jo tehtyihin topicceihin Tiedän! Muttakun nyt olen jo tästä asiasta selvillä, ja olen sen käynyt moneen kertaan läpi, että teen väärin, niin ensimmäiseen viestiin ei toivottavasti tarvi kirjottaa, että näitä topicceja on jo 12345 Kiitos! |
esprit de corps 14.10.2007 19:46:58 | |
---|
Noh, noista Epiphoneista lähtee kyllä vähän blues-tyylistä settiä, ei mitään trash-vääntöä. Kyllähän niihin tietty voi pedaaleja löydä eteen, mutta luulenpa, ettei ole ihan se mitä haet. http://www.youtube.com/watch?v=SHUjNcimakI"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Artist 14.10.2007 19:47:46 (muokattu 14.10.2007 19:49:14) | |
---|
Noh, noista Epiphoneista lähtee kyllä vähän blues-tyylistä settiä, ei mitään trash-vääntöä. Kyllähän niihin tietty voi pedaaleja löydä eteen, mutta luulenpa, ettei ole ihan se mitä haet.
Tuo SoCal lienee kyllä high-gain vehjes...luulisin että rässiä voi sillä soittaa. "Yeah, Funhouse boy will steal your heart away" |
esprit de corps 14.10.2007 19:51:02 (muokattu 14.10.2007 19:52:31) | |
---|
Tuo SoCal lienee kyllä high-gain vehjes... Täh? Onko näin? Ei kyllä minun mielestä, mutta joo. E: Joo, taitaa se kyllä olla. Aika perinnehenkinen soundi siinä kuitenkin on. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Dropped C 14.10.2007 19:57:16 | |
---|
Oisko vaikka Laney GH50L tai ENGL Thunder kova sana nupiksi? Käytettynä tietenkin, jos vaikka torilta sattuisi löytymään. Sitten vaikka se Framuksen 300:n hintainen 2x12, niin selviää juurikin tuolla 800:lla. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Grunge101 14.10.2007 20:34:43 | |
---|
Aika mielenkiintonen toi epiphonekin. Tota laneyta, ja eglin thunderia ei oikeen tunnu löytyvän käytettynä, mutta jos noita jostain löytyy, niin hyviä vaihtoehtoja nekin. Eikö kellään oo kokemuksia tosta randalista? :O |
-Cale 14.10.2007 20:58:52 | |
---|
Tuo SoCal vaikutti kyllä mielenkiintoiselta vehkeeltä. |
Juustonaksu 14.10.2007 23:47:14 | |
---|
Aika mielenkiintonen toi epiphonekin. Tota laneyta, ja eglin thunderia ei oikeen tunnu löytyvän käytettynä, mutta jos noita jostain löytyy, niin hyviä vaihtoehtoja nekin. Eikö kellään oo kokemuksia tosta randalista? :O "Ei tunnu löytyvän käytettynä" ?? Luetko sinä ollenkaan tuota Tori-palstaa täällä yhteisössä? :-) Screameria ja Thunderia menee jatkuvasti. Eivätpä ne ehkä mahdottoman pitkiä aikoja siellä kerkiä homehtua, kun ovat haluttua tavaraa, mutta nopeat syö hitaat tässäkin lajissa. Raadolle siitä, mars! Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Dropped C 14.10.2007 23:53:51 | |
---|
Juu, ja Lanikan GH50L:ää ja GH100L:ää on sillon tällön näkynyt torilla kans kun olen kattellut. Engeleitä ehkä enemmän tosin. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
smokeonthewater1 15.10.2007 09:41:05 | |
---|
"Stay here till the windows stop burning for your dreams
Till the windows stop burning for your
From ember to inferno
From ember to inferno " |
Puoskari89 15.10.2007 11:19:21 | |
---|
Toi Randallin rh150 g3 tai rh300 g3 voisi olla kova sana. Turusta ainakin löytyy ja Hämeenlinnassakin tais olla. Ja sitten tuolla legendaarisella thomannilla. Käytettyjäkin näkee vähän väliä. Siitä sain ulos aika muhkeaa rässisäröä eikä hintakaan ole pahemmin päälle 500€. Tosin kyseessä on hybridi, mutta soundi kuitenkin todella dynaaminen ja jyräävä. Kokeilemaan. öööööö.... Kautta Pääkallolinnan minulla on taikavoimaa? |
moikki 15.10.2007 11:38:44 | |
---|
JCM800 + joku overdrive pedaali. Jees jees |
Grunge101 15.10.2007 20:30:56 | |
---|
Toi laneyn gh50 vois kyllä olla ihan hyvä vaihtoehto. Olenko ymmärtänyt väärin, jos väitän, että siinä on yks kanava, ja footswitshillä säädettävä gaini? Pääseeköhän noita gh50l:iä testaaan missään päin suomee? :O Kyllä mulle thunderikin kelpais. Täytyy niitäkin yrittää mettästää |
Vapour 15.10.2007 20:57:53 | |
---|
Toi laneyn gh50 vois kyllä olla ihan hyvä vaihtoehto. Olenko ymmärtänyt väärin, jos väitän, että siinä on yks kanava, ja footswitshillä säädettävä gaini? Pääseeköhän noita gh50l:iä testaaan missään päin suomee? :O Kyllä mulle thunderikin kelpais. Täytyy niitäkin yrittää mettästää Ymmärsit juuri oikein. Helsingissä levytukku tuo maahan ja myy Laneytä. Mielestäni hyväsoundinen peli. Omaan korvaani eloisampi, paljon dynaamisempi ja tanakampi, kuin VK, tai halvemmat Engelit. If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
Grunge101 15.10.2007 21:13:17 | |
---|
Ymmärsit juuri oikein. Helsingissä levytukku tuo maahan ja myy Laneytä. Mielestäni hyväsoundinen peli. Omaan korvaani eloisampi, paljon dynaamisempi ja tanakampi, kuin VK, tai halvemmat Engelit.Ja toimii myös tossa trässitouhussa? Oon kyllä ittekkin sitä mieltä, että saundi on parempi kun noissa "halvoissa" engleissä. Ainakin gh50 saundi tuntus olevan lähempänä sitä mitä haen |
Juustonaksu 15.10.2007 22:10:20 | |
---|
Siellä olisi taas sitä Screameria tarjolla torilla, vaikka kivenkovaan kehdataan väittää ettei niitä koskaan liiku. :-) Screamerin ja GHL:n erot ovat mielestäni lähinnä soundin tanakkuudessa. Thrashista en tiedä, mutta jos rokkia soitellaan niin itse valitsisin melkein mieluummin Englin - ei sirissyt yhtä hirmuisesti. GHL oli myös vähän suoraviivaisempi ja uupui edes jonkinasteista monipuolisuutta. Suosittelen toki testailemaan molemmat erikseen. Sikaa säkissä ei ole koskaan hyvä ostaa. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |