Aihe: Duncan Designed -mikkien saatavuus erikseen?
1 2
Hotlicks
14.10.2007 20:32:44
Testailin kaupassa Schecterin kitaraa ja siitä löytyi loistava Duncan Designed mikki, joka kuumottelisi kovasti. Googlettamalla löytyi mikin tyyppi (FG-101), mutta en löytänyt mistään paikkaa, josta kyseisen laitoksen voisi ostaa. Onko jollakin tietoa saako noita Duncan Designedin mikkejä ostaa erikseen, vai ovatko nuo ainoastaan suoraan valmistajille myytäviä tuotteita?
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
arppah8
14.10.2007 20:38:41

Seymour Duncanin sivuilla tuo Designed-sarja on kyllä listattu erikseen, mutta jos ymmärsin oikein, niitä ei myydä irtotavarana vaan menevät suoraan kitaranvalmistajille.
I rather be a jerk than being hip like you.
Jucciz
14.10.2007 20:44:25
Hankala uskoa, ettei löytyisi mieluisampaa vaihtoehtoa mikeiksi kuin Duncan Designed, ne kun on vahvasti halpismikkien maineessa kuitenkin.

P.S. Millä perusteella päättelit soundin miellyttävyyden juuri mikkien ansioksi?
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
JuSu
14.10.2007 21:08:55 (muokattu 14.10.2007 21:10:16)
Hankala uskoa, ettei löytyisi mieluisampaa vaihtoehtoa mikeiksi kuin Duncan Designed, ne kun on vahvasti halpismikkien maineessa kuitenkin.

Totta, mutta jos niitä saa (kuten saakin) tyyliin kolmekymppiä per humpparipari, niin paha mennä hinta/laatusuhdetta paremmaksi laittamaan. Mun mielestä sellaisia hajuttomia ja mauttomia perusmikkejä. Nothing to write home about, sellaisia perusjuttuja. Varmasti parannusta moneen halpiskitaraan, kuitenkin kohtuubudjetilla.

Millä perusteella päättelit soundin miellyttävyyden juuri mikkien ansioksi?

Mä näkisin, että tää kysymys osuu aikalailla asian ytimeen. Vaikka löytäisitkin tuollaisen FG-101:n jostain, niin se voi kyllä kuulostaa kovasti erilaiselta, kun tälläät sen omaan kitaraasi.

Mutta voi se toki myös toimia mainiosti. Ongelma on varmasti kuitenkin löytää moinen.

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Jormaz
14.10.2007 21:19:02
Noita löytyy varmasti porukalta nurkista, joten vaikka ilmoitusta torille, luulis saavan halvalla.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Miikathebest
14.10.2007 23:26:04

Jollain sivustolla oli duncan designed mikkejä... muistaakseni oli joku kitaranrakennusaiheinen juttu, mistä sai joko tilata custom kitaroita tai osia rakentamista varten.
Kyllä niitä on olemassa. Jos nyt muistin ihan höpöjä niin käytettynä ainakin on.
Liikaa säröä!
Hotlicks
15.10.2007 07:12:03

Millä perusteella päättelit soundin miellyttävyyden juuri mikkien ansioksi?

Juu, ei tuo tietenkään ole pelkästään mikkien ansiota. Kitara vaan sattui olemaan tele-mallinen ja samanmoiseen olisi tulossa. Halpisjuttujahan nuo ovat ja juuri tuo hinta houkuttelisi kokeilemaan. Tuo FG-101 on ilmeisesti jonkin sortin yritelmä filtertronista, lisänä puolitus. TV Joneseja olen harkinnut jo pitkään, mutta hinta on melko korkea.
mhaarala
15.10.2007 09:20:51 (muokattu 15.10.2007 09:21:06)
Totta, mutta jos niitä saa (kuten saakin) tyyliin kolmekymppiä per humpparipari, niin paha mennä hinta/laatusuhdetta paremmaksi laittamaan. Mun mielestä sellaisia hajuttomia ja mauttomia perusmikkejä. Nothing to write home about, sellaisia perusjuttuja. Varmasti parannusta moneen halpiskitaraan, kuitenkin kohtuubudjetilla.

Et ole Kent Armstrongeja ajatellut? Ovat myös melkolailla halpoja ja jos ne ihan kaikkein halvimmat jättää pois laskuista, niin pitäisi olla ihan asiallisia mikkejä.

Jacksonin wanhoja klassikoita pitäisi myös saada varaosana edelleen, esim. J-50BC on vanha ja toimiva klassikko. Charveliini tilasin remontin aikaan J-200:n kaulamikiksi rikkoutuneen tilalle, tuli viikossa Fenderiltä tilattuna ja maksoi 45€.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Sensonic
15.10.2007 11:10:33
Jacksonin wanhoja klassikoita pitäisi myös saada varaosana edelleen, esim. J-50BC on vanha ja toimiva klassikko. Charveliini tilasin remontin aikaan J-200:n kaulamikiksi rikkoutuneen tilalle, tuli viikossa Fenderiltä tilattuna ja maksoi 45€.

Alkuperäiseen topicin aiheeseen: Seymour Duncanin saa maksamalla noin tuplahinnan tuohon mikkiin verrattuna. Ei siis ole paha raha.

Itse ajattelin tilaamani Schecterin (Omen-7) saavuttua ottaa siitä irti tuon "Duncan Designed" -tallamikin ja laittaa tilalle tämän:

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_ssh78b_invader_humbucker.htm

En ole vielä ostanut tuota mikkiä, mutta tarkoitus olisi.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Hotlicks
15.10.2007 17:31:36
Niin, siis jottei jää epäselväksi... Tuo mikki ei ole ns. perushumppari. Kyseessä on jonkilainen versiointi Gretschin Filtertronista tai ainakin siihen suuntaan. Samanlaista mallia ei tuolla "normipuolella" ole ja vastaavat muilta valmistajilta (esim. TV Jones) maksavat suht reilusti. Tuossa mikissä kiehtoi myös tuo puolitus, jota noista kalliimmista ei käsittääkseni löydy. Ja tuo testikitara siis vastasi hyvin pitkälle tuota omaani, johon mikkiä olin ajatellut. Tällä hetkellä kitarassa on SD:n Hot Rails tallassa ja Vintage stack kaulassa ja kaulamikiksi siis tuota ajattelin. Taitaa mennä kuitenkin tuonne TV Jones linjalle.
Mäci
15.10.2007 17:37:47
Kurkistapa,jos täältä löytyisi sopivaa,edullisia ovat...

http://store.guitarfetish.com/index.html
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
kunnasja
18.10.2007 15:25:28
Otetaan nyt kissa hetkeksi pöydälle, eli Duncan Designed -sarjahan tarkoittaa Seymour Duncanin suunnittelemaa mikkiä, jonka kitaravalmistaja valmistaa/teettää itselleen jollain muulla valmistajalla kuin Duncanilla. Vastaavuus aitoihin Duncaneihin kitaravalmistajien väittämien mukaan noin 90% luokkaa (muistaakseni Schecterin sivuilla oli tästä jotain FAQissa tai jossain).

Aito Dunccani on sentään aito, ja soundin muuttuvuus kitarasta riippuen (erilaiset puulajit jne) on Duncanin sivuilta melko hyvin jäljitettävissä. Tai jos ei muuten, niin yleispätevästi voitaneen sanoa että nasaalilta kuulostavat kovat puulajit korostavat soundissa keskialueita, pehmeät myös soivat pehmeämmin.

Lähtisin henkilökohtaisesti hankkimaan aitoa SD:a, vaikka säästämällä ensin jos ei rahatilanne juuri nyt anna myöden.
Detox
18.10.2007 20:40:47

Otetaan nyt kissa hetkeksi pöydälle, eli Duncan Designed -sarjahan tarkoittaa Seymour Duncanin suunnittelemaa mikkiä, jonka kitaravalmistaja valmistaa/teettää itselleen jollain muulla valmistajalla kuin Duncanilla. Vastaavuus aitoihin Duncaneihin kitaravalmistajien väittämien mukaan noin 90% luokkaa (muistaakseni Schecterin sivuilla oli tästä jotain FAQissa tai jossain).

Aito Dunccani on sentään aito, ja soundin muuttuvuus kitarasta riippuen (erilaiset puulajit jne) on Duncanin sivuilta melko hyvin jäljitettävissä. Tai jos ei muuten, niin yleispätevästi voitaneen sanoa että nasaalilta kuulostavat kovat puulajit korostavat soundissa keskialueita, pehmeät myös soivat pehmeämmin.

Lähtisin henkilökohtaisesti hankkimaan aitoa SD:a, vaikka säästämällä ensin jos ei rahatilanne juuri nyt anna myöden.

Olet täysin oikeasssa! Itse en todellakaan lähtisi metsästämään duncan designed mikkiä. Todennäköisesti itse vaihtaisin sen ehtaan tavaraan ihan vaan testatakseni niiden eroja mikäli sattuisin omistamaan kepin jossa sellainen olisi ja pitäisin sen saundista.
Mesa 4 Life!
Sensonic
19.10.2007 06:31:28
Olet täysin oikeasssa! Itse en todellakaan lähtisi metsästämään duncan designed mikkiä. Todennäköisesti itse vaihtaisin sen ehtaan tavaraan ihan vaan testatakseni niiden eroja mikäli sattuisin omistamaan kepin jossa sellainen olisi ja pitäisin sen saundista.

Jep, näin mäkin aion tehdä tuon Schecterini kanssa. SD Design -mikki pois ja aito SD tilalle.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Sensonic
22.10.2007 07:15:58
Nyt saatuani ostamani Schecterin säätöihin ja kokeiltuani sitä kunnolla ensimmäisen kerran täytyy todeta, että nuo Duncan Design -mikit eivät todellakaan ole mitkään häävit. Tallamikki on tunkkainen ja siitä puuttuu "definition". Eli mikkikaupoille ja kunnon Seymour Duncania kehiin, jos tuo DiMarzion mikin laitto Schecteriin on niin hankalaa, kuten jossain topicissa annettiin ymmärtää.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Jucciz
22.10.2007 07:55:51
Kannattaa muistaa, että mikkejä löytyy lukuisilta muiltakin firmoilta. Seymour Duncan ja DiMarzio edustavat ns. halvimman pään koneellisesti käämittyjä mikkejä, vaikka niilläkin ihan kelpo tavaraa on. Sitä kuuluisaa "definitionia" löytyy muutamien muiden valmistajien mikeistä vieläkin enemmän.

Ainakin näihin kannattaa tutustua, jos ei halua "tyytyä" Duncaneihin ja vastaaviin: Kinman, Lindy Fralin, WCR, Sheptone. Joku voisi kirjoittaa paljon pidemmänkin listan.

Itse olen viime aikoina ihastunut Sheptonen mikkeihin ja niitä löytyy nyt neljästä kitarasta. Aikaisemmin oli Lindy Fralinia ja niissäkin oli "luonnetta" ihan eri tavalla kuin perus-Duncaneissa, noin esimerkkinä.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Sensonic
22.10.2007 08:18:34
Kannattaa muistaa, että mikkejä löytyy lukuisilta muiltakin firmoilta. Seymour Duncan ja DiMarzio edustavat ns. halvimman pään koneellisesti käämittyjä mikkejä, vaikka niilläkin ihan kelpo tavaraa on. Sitä kuuluisaa "definitionia" löytyy muutamien muiden valmistajien mikeistä vieläkin enemmän.

Ainakin näihin kannattaa tutustua, jos ei halua "tyytyä" Duncaneihin ja vastaaviin: Kinman, Lindy Fralin, WCR, Sheptone. Joku voisi kirjoittaa paljon pidemmänkin listan.

Itse olen viime aikoina ihastunut Sheptonen mikkeihin ja niitä löytyy nyt neljästä kitarasta. Aikaisemmin oli Lindy Fralinia ja niissäkin oli "luonnetta" ihan eri tavalla kuin perus-Duncaneissa, noin esimerkkinä.

No Duncaneita en ole aikaisemmin kokeillut, joten olisi kiva kokeilla esim. tätä mikkiä:

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_ssh78b_invader_humbucker.htm

DiMarzioista, EMG:stä ja Gibsonin mikeistä mulla jo onkin kokemusta, koska niitä löytyy mun kitaroista. Eivät ole olleet pettymyksiä ja toivon, että toi Seymour Duncankaan ei olisi.
Detox
23.10.2007 13:27:59

Kannattaa muistaa, että mikkejä löytyy lukuisilta muiltakin firmoilta. Seymour Duncan ja DiMarzio edustavat ns. halvimman pään koneellisesti käämittyjä mikkejä, vaikka niilläkin ihan kelpo tavaraa on.

Juu eipä lämmittänyt Duncanin JB (tallassa) ja '59 (kaulassa) minuakaan, siksi myin pois. Kyllä DiMarzio on jo mielestäni hieman parempi vaihtoehto samoin EMG ;D Fralinia enkä Bare Knucklesia en ole vielä kokeillut.
Mesa 4 Life!
kunnasja
23.10.2007 20:08:02
Enpäs olekaan varma sopivatko PRS:n mikit helposti muihin kitaroihin, mutta kyseiset kitarat soivat melko hyvin. Tuskin on pelkästään puumateriaalin ansiota. Voisin kuvitella että kyseiset mikit tuottaisivat hyvää soundia muissakin kitaroissa.

Ja se että saako niitä tilattua kuinka helposti/hankalasti.
oiva tumpeloinen
23.10.2007 20:15:13
Enpäs olekaan varma sopivatko PRS:n mikit helposti muihin kitaroihin, mutta kyseiset kitarat soivat melko hyvin. Tuskin on pelkästään puumateriaalin ansiota. Voisin kuvitella että kyseiset mikit tuottaisivat hyvää soundia muissakin kitaroissa.

Kovin usein noita kuulee haukuttavan. Tallamikit on liian kuumia ja "puuroisia" monien mielestä. Vaikea itse mennä asiasta sanomaan, kun oma setti on jääny hyllyn päälle kokeilematta. Täysin omaa laiskuuttani tosin.

Ja se että saako niitä tilattua kuinka helposti/hankalasti.

Esim. Toomanniasta niitä saa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)