JuSu 27.10.2007 22:35:12 | |
---|
Nonniin. Midivehkeet eivät ole yhteensopivia, näemmä. Loistavasti tähän asti palvellut Roland FC-200 ei juttele nikottelematta Wobo Midi Looperin kanssa, joten poljin menee vaihtoon. Mutta mitä tilalle? Tarpeen on kymmenen preset -nappulaa (eli pääsy kymmeneen eri soundiin yhdellä polkaisulla, ilman pankkien selaamista), kontrollipoljin tap tempoa varten ja yksi expressiopedaali, tai mahdollisuus kytkeä ulkoiset sellaiset (mitkä?). Eli periaatteessa samat nappulat kuin FC-200:ssa. Voipi olla hintavakin, mutta Rocktron All Access on jo liian kallis. Parista sadasta ylöspäin, alle viisi. Ehdotuksia? Tällä hetkellä vahvimmilla on Yamaha MFC-10, joitain Englin polkimia olen myös katsellut. Behringeriä en huoli. Kiitos! JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
HeavyMachinery 27.10.2007 22:40:46 | |
---|
Nonniin. Midivehkeet eivät ole yhteensopivia, näemmä. Loistavasti tähän asti palvellut Roland FC-200 ei juttele nikottelematta Wobo Midi Looperin kanssa, joten poljin menee vaihtoon. Mutta mitä tilalle? Tarpeen on kymmenen preset -nappulaa (eli pääsy kymmeneen eri soundiin yhdellä polkaisulla, ilman pankkien selaamista), kontrollipoljin tap tempoa varten ja yksi expressiopedaali, tai mahdollisuus kytkeä ulkoiset sellaiset (mitkä?). Eli periaatteessa samat nappulat kuin FC-200:ssa. Voipi olla hintavakin, mutta Rocktron All Access on jo liian kallis. Parista sadasta ylöspäin, alle viisi. Ehdotuksia? Tällä hetkellä vahvimmilla on Yamaha MFC-10, joitain Englin polkimia olen myös katsellut. Behringeriä en huoli. Kiitos! JuSu ground control pro 499 eli alle 500 :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
jpentti 27.10.2007 22:47:08 | |
---|
ground control pro 499 eli alle 500 :D Tätä minäkin suosittelen. Omien kokemusten perusteella helposti ohjelmoitava ja luotettava härveli. |
JuSu 28.10.2007 12:11:36 | |
---|
ground control pro 499 eli alle 500 :D Hmm. Nippanappa kipurajan alle... =) Lueskelin vähän manuaalia. Mielestäni vehjettä ei saanut konfattua niin, että siinä olisi 10 presettiä (Program Change) ja yksi nappula lähettämään Control Changea tap tempoa varten. Vai luinko väärin? Voipi olla, että joudun opettelemaan uuden tavan jalkatyöskentelylle, vähemmän presettien vaihtoa, enemmän sohlaamista niiden sisällä. Mutta juuri sitä olen pyrkinyt tähän asti välttämään. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
HeavyMachinery 28.10.2007 13:05:36 | |
---|
Hmm. Nippanappa kipurajan alle... =) Lueskelin vähän manuaalia. Mielestäni vehjettä ei saanut konfattua niin, että siinä olisi 10 presettiä (Program Change) ja yksi nappula lähettämään Control Changea tap tempoa varten. Vai luinko väärin? Voipi olla, että joudun opettelemaan uuden tavan jalkatyöskentelylle, vähemmän presettien vaihtoa, enemmän sohlaamista niiden sisällä. Mutta juuri sitä olen pyrkinyt tähän asti välttämään. JuSu Voisin kyllä tietty luopua omasta ground controllista jos tuota pro mallia on tullut jo suomenn..... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
JuSu 28.10.2007 13:15:53 (muokattu 28.10.2007 13:24:08) | |
---|
Voisin kyllä tietty luopua omasta ground controllista jos tuota pro mallia on tullut jo suomenn..... No niin, niin no... Täytyy nyt vähän tuumata. Sain tuossa vähän vinkkiä, jolla ehkä vanhakin lähtisi pelittämään, mutta toistaiseksi en saanut toimimaan kunnolla. Ongelmana siinä on, että se tuo audiosignaaliin sellaisen tasaisen napseen ollessaan kytkettynä samaan midiketjuun tuon loopperin kanssa. Koitin ToneLabia midiohjaimena, ja napse hävisi. Ilmeisesti joku maadoitusongelma? Kaikkien tähän asti käyttämieni midilaitteiden kanssa FC-200 on toiminut moitteetta. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
hannlain 28.10.2007 13:33:12 | |
---|
Ehdotuksia? Tällä hetkellä vahvimmilla on Yamaha MFC-10, joitain Englin polkimia olen myös katsellut. Behringeriä en huoli. Engliä (Z-15) en saanut CC-komentoja lähettämään, jotta olisi esim. tap tempoa voinut sillä ohjata. Kyselin maahantuojalta ja valmistajalta osaako tuo Z-15 kenties lähettää CC-komentoja, mutta molempien vastaukset kysymyksiini olivat samoja: kummaltakaan en saanut mitään vastausta : | (Tai no, maahantuoja vastasi kysyvänsä valmistajalta, kun ei itse tuntenut maahantuomiansa tuotteita...) Vanhemmassa Z-11 -mallissa on vielä vähemmän ominaisuuksia, joten Engliltä ei tietojeni mukaan löydy midipelaalia, joka sun speksit täyttäis... -Hannu |
oiva tumpeloinen 28.10.2007 19:40:18 | |
---|
Ground Control Pro:ssahan on kaksi eri käyttötapaa: 4 presetin vaihto tai 10 presetin vaihto. Siinähän ei mitään uutta tietenkään ollut, mutta tulipa mieleen, että niitä vaihtonappuloita on lankussa 12. En ole 10 presetin tapaa tuolla lankulla käyttänyt, joten ei ole tullut perehdyttyä, mitä kaikkea niihin kahteen ylimääräiseen nappiin voi ohjelmoida. Mutta kaipa niihin voi ihan mitä tahansa ohjelmoida? Pitäisi varmaan perehtyä siihenkin joskus. Ekspressiopedaalina käytän tuon lankun kanssa Ernie Ballin volaa. Mikä tahansa passiivinen volumepedaali käy sen kanssa (pedaali liitetään lankkuun insert-piuhalla), mutta itse pidän paljon sen pedaalin tatsista. Tähän taas normilätinät kokeilumahdollisuuksista jne....=) |
JuSu 28.10.2007 19:43:58 (muokattu 28.10.2007 19:45:30) | |
---|
niitä vaihtonappuloita on lankussa 12. En ole 10 presetin tapaa tuolla lankulla käyttänyt, joten ei ole tullut perehdyttyä, mitä kaikkea niihin kahteen ylimääräiseen nappiin voi ohjelmoida. Mutta kaipa niihin voi ihan mitä tahansa ohjelmoida? Tämän jos joku vois varmistaa, manuaalista en oikein saanut selvää. Eli voinko ohjelmoida 10 presetin tapaa käytettäessä toiseen noista kahdestä ylimääräisestä tap tempon? Tää olis nyt aika olennainen tieto, olisin vastauksesta kovasti kiitollinen. JuSu EDIT: Valmistajan (Wobo) ohjeet eivät tepsineet, joten Roland vain ei juttele kiltisti Looperin kanssa, piste. Vaihtoon menee. Harmi, sillä toi on ollut hyvä ja luotettava lankku. "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
oiva tumpeloinen 28.10.2007 19:46:19 | |
---|
Tämän jos joku vois varmistaa, manuaalista en oikein saanut selvää. Eli voinko ohjelmoida 10 presetin tapaa käytettäessä toiseen noista kahdestä ylimääräisestä tap tempon? Tää olis nyt aika olennainen tieto, olisin vastauksesta kovasti kiitollinen. Menen kämpile vasta tiistaina ensi kerran. Sitä ennen täältä ei apuja löydy. Mutta jos ei kukaan kerkeä sitä ennen hommaa hoitamaan, niin voin kokeilla siellä ja laittaa vaikka pikana tietoa. |
JuSu 28.10.2007 19:52:12 | |
---|
Menen kämpile vasta tiistaina ensi kerran. Sitä ennen täältä ei apuja löydy. Mutta jos ei kukaan kerkeä sitä ennen hommaa hoitamaan, niin voin kokeilla siellä ja laittaa vaikka pikana tietoa. Suuret kiitokset. Asialla ei tosiaan ole kiire, tiistai riittää paremmin kuin hyvin. Pikana tai palstalle, saattaa tuo kiinnostaa muitakin... JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
JuSu 28.10.2007 21:15:23 (muokattu 28.10.2007 21:42:31) | |
---|
Eli voinko ohjelmoida 10 presetin tapaa käytettäessä toiseen noista kahdestä ylimääräisestä tap tempon? Itse itselleni vastaten: Luin manuaalia ajatuksella ja vähän näyttää, ettei voisi. Ne kaksi 'ylimääräistä' nappulaa vaihtavat presettiä ylös - alas. Mutta ootellaan nyt Oivan vahvistusta. Perkeles. Näillä budjeteilla alkaa painaa vaakakupissa myös nykyisten kamppeiden myynti ja tilalle G-System. Saakeli, että pitääkin. JuSu EDIT: Jaa, G-System onkin noin kallis vielä. Eipä taida sittenkään olla vaihtoehto. Eikä siinä ollut pääsyä kymmeneen presettiin ilman pankkien selausta (?). "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
oiva tumpeloinen 31.10.2007 14:54:56 | |
---|
Itse itselleni vastaten: Luin manuaalia ajatuksella ja vähän näyttää, ettei voisi. Ne kaksi 'ylimääräistä' nappulaa vaihtavat presettiä ylös - alas. Mutta ootellaan nyt Oivan vahvistusta. Eilen kokeilin tuota mahdollisuutta ja mun taidoilla ainakin homma päättyy tuolla tavalla. Ne "ylimääräiset" nappulat on kaksi nappulaa, joilla 4 presetin moodissakin vaihdetaan presetejä, eikä niihin voi mitään sen kummempaa ohjelmoida´. Tai ainakaan en moista mahdollisuutta löytänyt. Eli jos tuohon lankkuun meinaa sijoittaa, niin sitten pitäisi käyttää 4 presetin ja 8 CC-komennon tapaa. |
JuSu 31.10.2007 16:50:49 (muokattu 31.10.2007 16:51:18) | |
---|
Eli jos tuohon lankkuun meinaa sijoittaa, niin sitten pitäisi käyttää 4 presetin ja 8 CC-komennon tapaa. No harmi sitten. Kun olis ees toisin päin, 8 presettiä ja 8 CC:tä... Mä kun tarvin mahd. monta presettiä ja yhden CC:n + expressiopedaalin. Sviddu kun tuon Rolandin pitää epäsopivoida loopperin kanssa, kaikkialla muualla toiminut kuin se kuuluisa junan hissi. Noh. Näyttäisi vaihtoehtoina tällä hetkellä olevan Art Ultrafoot X-15 ja Yamaha MFC-10, mitä pientä etsivän työtä tein netin kautta. Artin valmistus on loptettu vuonna yks ja kaks, eikä Yamahaakaan meinaa kotimaasta löytyä... Kahtellaan. Kiitos kaikille vastanneille! JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
oiva tumpeloinen 31.10.2007 17:02:27 | |
---|
Sitä mä vain mietin, että tuleeko käytettyä yli neljää presetiä yhdessä biisissä? Yhden painalluksen päässähän on kuitenkin aina neljä uutta presettiä tuon Voodoo Labin kanssa. |
JuSu 31.10.2007 21:06:29 (muokattu 31.10.2007 21:06:56) | |
---|
Sitä mä vain mietin, että tuleeko käytettyä yli neljää presetiä yhdessä biisissä? Kyl mulle tulee... Helpostikin. Eräässäkin viisussa tarve on clean, crunch, lead, clean tremololla, lead delayllä. Ja kun pitää hypätä suoraan leadsäröstä puhtaaseen tremololla iskun aikana, niin vaihtoehdot on vähissä. Viisi presettiä per biisi yleensä riittää. Mutta sitten mun pitäisi tehdä muutama viiden presetin pankki, jotta voin kahlata biisit läpi. Mun perussetti on clean, clean + delay, crunch, lead ja lead + delay, millä pärjään valtaosan viisuista. Sitten on jotain spesiaalijuttuja joihinkin biiseihin. Tietty CC:llä vois lätkiä jotain efektiblockeja patchin sisällä päälle/pois, mutta se toisi taas lisää poljettavaa. Joku 8-9 presettiä riittää mulla ettei tarvi miettiä pankin vaihtoa biisien välissä tai kesken viisun. Ja niin mä sen haluan. Toki voidaan kysyä, onko moinen kikkailu olennaista. Useimmat pärjää paljon vähemmällä. Mutta tää nyt on vaan mun juttu. Lisäksi mun rajoitetulla lahjakkuudella on soittaessa käsissä ihan tarpeeksi koordinoimista, mä en enää halua ruveta miettimään, että onko mulla oikea pankki päällä, tai hyppimään useammilla polkimilla... Silloin yleensä menee jotain pieleen. =) JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
oiva tumpeloinen 31.10.2007 21:13:17 | |
---|
Tulihan tuossa niin paljon, että eipä siihen auta vastaan sanoa. =) Ei mut niinhän se pitää tehdä, kuin parhaalta tuntuu. |
JuSu 31.10.2007 21:30:51 | |
---|
Tulihan tuossa niin paljon, että eipä siihen auta vastaan sanoa. =) Ei mut niinhän se pitää tehdä, kuin parhaalta tuntuu. Sellainen asiaan liittyvä kokemus vielä, että ainakin Stadin keskustassa on Midilaudat tiukassa. Kävin kuusi keskustan liikettä läpi, puolessa liikkeistä myytiin ei-oota, ja sai vielä oikein huolella selittää, millaista kampetta oltiin hakemassa. Tarjolla olisi ollut Tech21, Behringer ja Roland FC-300. Sanokaa mulle, että se Behku on huono. Speksit vakuuttaa, ja isona plussana sisäinen muuntaja, sekä toki halpa hinta. Mutta ei mahdu lautaan. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
penatuna 01.11.2007 16:09:01 | |
---|
Sanokaa mulle, että se Behku on huono. Speksit vakuuttaa, ja isona plussana sisäinen muuntaja, sekä toki halpa hinta. Mutta ei mahdu lautaan. En sano; hintaisekseen hyvä kapistus. Itselläni behkun poljin kestänyt kymmeniä keikkoja ilman häikkiä. Itse vaihdan silti tämän jossain vaiheessa, kun on vähän turhan iso loota, enkä noita "kaasupolkimia" juuri tarvitse. |