Aihe: Evolution7
1 2
drlecter
09.10.2007 20:49:06 (muokattu 09.10.2007 20:52:45)

Hommasin uuden tallamikin schecteriin (omen-7). Uusi mikki on evolution7 dimarziolta.
Kävi kuitenkin niin, että uuden mikin alalevy on pidempi ja leveämpi mitä alkuperäinen schecterin mikki. Tohtiiko sitä alalevyä mennä viilaamaan, jotta sen saa upotettua uomaansa? Parista millistä on homman onnistuminen kiinni.

Vasemmalla evolution7 ja oikealla alkuperäinen.
http://koti.mbnet.fi/nomeband/test/kuva.jpg

Mites soundit muuttuu jos siihen tilalle vaihtaa schecterin mikistä sen metallisen aluslevyn...?
kimurantti1
09.10.2007 21:54:49
Kaverin LTD:n 7-kielisessä oli sama ongelma, kun vaihdoin siihen juurikin Evolution 7:n. Minä ainakin viilasin molemmilta puolilta vähän Evolutionin aluslevyä, ja hyvin toimi. Katsot vaan, että paljonko kannattaa viilailla. Jos ei vara riitä, niin sitten on pahempi onkelma.
drlecter
09.10.2007 22:31:36 (muokattu 09.10.2007 22:33:26)

Dremelillä kaapasin pois vähän joka puolelta ja sinne hulahti. Kolvausta en tohdi itse tehä, sen verran johtoja ettei tohi husia kolvilla omin päin..
Detox
09.10.2007 22:47:11

Tohtiiko sitä alalevyä mennä viilaamaan, jotta sen saa upotettua uomaansa? Parista millistä on homman onnistuminen kiinni.

Vasemmalla evolution7 ja oikealla alkuperäinen.
http://koti.mbnet.fi/nomeband/test/kuva.jpg

Mites soundit muuttuu jos siihen tilalle vaihtaa schecterin mikistä sen metallisen aluslevyn...?

Tottakai voit viilata sitä levyä. Älä kuitenkaan yritä vaihtaa niitä levyjä keskenään, se kyllä vaikuttaa saundiin, jopa niin paljon että saattaapi tulla ongelmia esim. kierron kanssa.
Mesa 4 Life!
drlecter
09.10.2007 23:05:29

Mikin korkeudensäätö toimii hienosti mutta se ei heilu sivuttais-suunnassa kovin helposti kuten yleensä humppareilla on tapana tehdä. Haitanneeko se mitään?
Hiku
09.10.2007 23:09:09
Mikin korkeudensäätö toimii hienosti mutta se ei heilu sivuttais-suunnassa kovin helposti kuten yleensä humppareilla on tapana tehdä. Haitanneeko se mitään?

Minun nähdäkseni ei.
Ku se lähtee, ni se lähtee.
Detox
10.10.2007 00:12:54

ei heilu sivuttais-suunnassa kovin helposti kuten yleensä humppareilla on tapana tehdä. Haitanneeko se mitään?

Siis tuohan on juuri toivottavaa, sillä se heiluminen aiheuttaa yleensä ei toivottuja ääniä kuten hallitsematonta kiertämistä taikka vingahteluja.
Mesa 4 Life!
Sensonic
10.10.2007 06:07:52
Dremelillä kaapasin pois vähän joka puolelta ja sinne hulahti. Kolvausta en tohdi itse tehä, sen verran johtoja ettei tohi husia kolvilla omin päin..

Schecterin sivuilta löytyy kitaroiden kytkentäkaaviot. Katselin niitä ja eivät näyttäneet kovin monimutkaiselta. En kuitenkaan ole nähnyt kytkentöjä "livenä", joten vaikea mennä sanomaan, olisiko kolvaaminen hankalaa ihan käytännössä.

Ihan offtopic -kysymyksenä: onko noi Omen-7:n orkkismikit sitten aivan p*sk*t, kun ne piti vaihtaa? Omaa Schecteriä odottaessani voisin nimittäin katsastaa 7 -kielisten mikkimarkkinat.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
drlecter
10.10.2007 10:10:43

Schecterin sivuilta löytyy kitaroiden kytkentäkaaviot. Katselin niitä ja eivät näyttäneet kovin monimutkaiselta. En kuitenkaan ole nähnyt kytkentöjä "livenä", joten vaikea mennä sanomaan, olisiko kolvaaminen hankalaa ihan käytännössä.

Ihan offtopic -kysymyksenä: onko noi Omen-7:n orkkismikit sitten aivan p*sk*t, kun ne piti vaihtaa? Omaa Schecteriä odottaessani voisin nimittäin katsastaa 7 -kielisten mikkimarkkinat.

Orkkis tallamikki on jokseenkin vaisun ja nuhaisen kuuloinen, en saanut sillä tiukkaa demppisoundia aikaiseksi. Kaulamikki tuntuu ajavan asiansa, joten se saa jäädä.
Lioncourt
10.10.2007 12:10:28 (muokattu 10.10.2007 12:26:08)
Schecterin sivuilta löytyy kitaroiden kytkentäkaaviot.

Voisitko laittaa linkin tänne pääsis tsiigaileen. (Tai minkä systeemin takaa ne kaaviot löytyy) En löytänyt väikka kuinka etsin. Olisi minullakin tässä kohtapuolin tarkoitus vaihtaa Shecteriini mikit (Tallamikki Evolution seiskaan) Hyvä topic. Kiitos.

EDIT: Niin ja sitten.. Mistä löydän uudet sopivat potikat? Sillä Tietoa kitaramikrofoneista FAQissa oli mainittu, että jos on paskat potikat niin ei paljon vaikuta vaihtaa mikkejä jos ei vaihda potikoita. Kitarani on siis Schecter Omen 7. Löytyisikö potikat Thomannilta? Osaisiko joku auttaa?
Sensonic
10.10.2007 12:34:13
Voisitko laittaa linkin tänne pääsis tsiigaileen. (Tai minkä systeemin takaa ne kaaviot löytyy) En löytänyt väikka kuinka etsin. Olisi minullakin tässä kohtapuolin tarkoitus vaihtaa Shecteriini mikit (Tallamikki Evolution seiskaan) Hyvä topic. Kiitos.

EDIT: Niin ja sitten.. Mistä löydän uudet sopivat potikat? Sillä Tietoa kitaramikrofoneista FAQissa oli mainittu, että jos on paskat potikat niin ei paljon vaikuta vaihtaa mikkejä jos ei vaihda potikoita. Kitarani on siis Schecter Omen 7. Löytyisikö potikat Thomannilta? Osaisiko joku auttaa?

Kaipa noi potikat asiansa ajaa, mutta mikit kannattaisi varmaan vaihtaa. Itse vaihdan ainakin siinä vaiheessa, kun huomaan, että ostamani kitaran tallamikistä ei saa tarpeeksi irti säröä ja sustainia. Varmaan 98%:sti tulee soiteltua ainoastaan tallamikillä, joten kaulamikkejä ei välttämättä tarvitse vaihtaa. Itse olen vaihtanut myös kaulamikin ainoastaan Ibanez RG-550:eeni, mutta keskellä olevaan single coiliin en ole koskenut, koska en käytä sitä juuri koskaan.

Omenien sähkökytkentäkaaviot löytyvät täältä:

http://www.schecterguitars.com/sche … atic/schecter_OMEN6_and%20OMEN7.pdf
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
DZN
10.10.2007 13:52:44
Oikeastaan se kaavio, jota tarvitset, löytyy DiMarzion sivuilta. Eihän sun tarvi muutakin juottaa se kiinni. Noilla sivuilla on ihan hyvä kuvat, jopa minä onnistun niillä.
Aka. Dino and 6077dino
drlecter
10.10.2007 17:50:51

Ei se kolvaus niin paha homma ollutkaan.
Mikki soundaa hyvältä.
Nyt kun on kaula- ja tallamikki yhtä aikaa päällä, soundista tulee kuin wah olisi päällä. Eli jomman kumman mikin vaihe pitäisi kääntää?
Sensonic
11.10.2007 06:29:22
Mites tuo Thomannin sivuiltakin löytyvä Seymour Duncanin SSH-7-8B ? Onko kellään kokemusta sellaisesta? Taustalevy ei näyttäisi kuvan mukaan olevan suuren suuri (=ei näy mikin takaa), joten tuo voisi mennä Schecteriin ihan modifioimatta.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
drlecter
11.10.2007 21:16:51 (muokattu 11.10.2007 22:13:32)

Treenikämppävolumella kun soittelee niin mikki kiertää suorastaan infernaalisesti. Soundi on kyllä hyvä oloinen.

Onkohan ne juotokset sittenkään kunnossa sillä alkuperäinen kaulamikki toimii oikein hienosti?
Eli juotin mustan ja valkoisen yhteen, vihreä ja maapiuha sinne potikan kylkeen ja punainen sinne mikkikytkimeen. Miltä kuulostaa, onko päin honkia?
Toinen teoria on, että se mikin pohjalevy vastaa bodyn puihin ja sitä kautta aiheuttaa sen kierron.
Entäs se vaiheenkääntö, vaikuttaako se?
Detox
11.10.2007 23:08:09

Treenikämppävolumella kun soittelee niin mikki kiertää suorastaan infernaalisesti

Pidithän huolta että mikki ei ole paineessa/pinteessä mistään kohdin. Ainakin EMGn mikeissä liian pieni "body routing" aiheuttaa kiertoherkkyyttä. Samoin myös liian löysästi asennettu mikki!
Mesa 4 Life!
M_Rouge
10.11.2007 20:04:41
Vanhempi ketju näkyy olevan, mutta kai näitäkin voi nostaa esiin...

Minulla tuli myös vaihdettua jokin aika sitten Schecter Omen 7:aan mikit. Tai ensin vaihdoin myöskin vain tallamikin DiMarzio Evolution7, mutta tuossa vähän aikaa sitten vaihdoin lisäksi kaulamikin DiMarzion PAF7:aan.

Molempien mikkien kohdalla Dremelille oli käyttöä. Niin kuin tuossa tulikin jo esille, mikin pohjasta piti sivukiinnikkeitä hieman hioa. Mutta lisäksi minun piti hioa myös molempia mikkiaukkoja itse kitarassa. Millin toista sekä leveyssuunnassa että pituussuunnassa. Mutta Dremelillä homma hoitui tosi mallikkaasti ja nopeasti.

Sitten itse kytkennän tekemiseen:
Outoa on ensiksi se, kun Schecterin sivuilla oleva kytkentäkaavio näyttää Schecterissä olevan vain kaksipiuhaiset mikit. Tosin Schecterin omissa mikeissä on 4, yhtä monta kuin noissa DiMarzioissakin. DiMarzion sivuilla mallikytkentä on kutakuinkin epäselvä, mutta mikkien värikoodisivuilta onneksi näkee mikä johto on "mikin" ;) ja siispä hetken järkeiltyäni päädyin laittamaan piuhat samoihin paikkoihin, missä ne olivat aikaisemminkin olleet. Soundi aivan mahtava. Olen paljon otetumpi PAF7:n soudista kaulamikkinä kuin koko Evolutionista. (Ehkä siksi, koska Secterin mikki neck positionissa oli todella surkea)

Sitten pieni juttu, joka ei siis missään nimessä häiritse, sillä soundi on aivan loistava. Sillä mikin puolituksessa (kitarassa siis kolmivaiheinen kytkin) kytkimen keskiasennossa pitäisi ymmärtääkseni humbuckerien kaksi keskimmäistä mikkiä kytkeytyä päälle. Nyt kitarassa aktivoituu tallamikin tallanpuoleinen ja kaulamikin kaulanpuoleinen mikki. Mutta niin kuin sanoin soundi on hyvä, enkä näe tarpeellikseksi alkaa enää värkkäämään. Kuitenkin kiinnostaisi tietää mikähän tämä homman nimi on. Kytkentä pitäisi olla aivan oikein. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää että mikit tulee toisin päin, eli ne pitäisi kääntää 180 astetta. Olen ymmärtänyt (niin kuin Scecterin mikkien kytkentäkaaviokuvissakin on) mikki on silloin oikeinpäin kun piuha lähtee oikealta alhaalta, (jolloin mikkien tekstikin on oikeinpäin) niin kuin se olisi muutenkin loogisinta ottaen huomioon mikkien asettelun. Siispä en edes ajatellut, että mikit voisi laittaa väärinpäin kuin vasta nyt.

Kertokaapa joku viisaampi mistä tietää miten päin se mikki pitää laittaa, vai onko sekin maku asia. Kun mikkejä ei ole tullut ennen pahemmin vaihdeltua, vaikka kitaroita on ollutkin monen eri laista.

Vielä tuosta kytkennästä, että kolmivaiheisen kytkimen kanssa ja puolituksella piuhat meni muistaakseni seuraavasti: musta ja valkoinen yhteen, joka menee tone-nupikalle. Vihreä ja kirkas piuha maahan ja punainen mikkikytkimeleen. (Siis DiMarzion hambuckereissa)
Sensonic
11.11.2007 10:36:40
Kertokaapas mulle, mistä saa halvimmalla esim. DiMarzion ja Seymour Duncanin mikkejä? Levytukussa DiMarzion Tone Zone on noin 85 euroa, mutta onko Euroopan alueella mitään nettikauppaa, joka myisi noita mikkejä huomattavasti halvemmalla? T -kaupassa tuo DiMarzio maksaa 77 euroa, joten ei maksa vaivaa tilata sieltä.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Buffa D
11.11.2007 21:40:56
Mitäs luulisitte, pelittäiskö tuo Dimarzio PAF7 hyvin Duncanin JB7: kanssa?
persemoi.
Lioncourt
13.11.2007 00:31:46
Kertokaapa joku viisaampi mistä tietää miten päin se mikki pitää laittaa, vai onko sekin maku asia.

Itse olen pohtinut samaa asiaa. Jostakin olen kuitenkin lukenut, että periaatteessa humbuckerilla ei ole väliä miten päin sen laittaa. Mutta sitten tuo PAF7 liittyen löysin seuraavan kommentin joltain epämääräiseltä keskustelufoorumilta:

Generally, the adjustable pole pieces go towards the neck on the neck pickup and towards the bridge on the bridge pickup.

Toisin sanoen kaulamikki pitäisi olla niin, että "ruuvinapapalat" ovat kaulaa kohden, mutta jos saundi on hyvä niin mitäpä sitä vaihtamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)