Aihe: Gretschin kiina-kitarat
1
Tele van Caster
16.11.2007 17:09:47
Gretsch G5238T PRO JET

Eli kyseessä on kiinalainen kitara, lukenut paljon hyvää mutta ajattelin laittaa tännekin topikin eli onko kellään mitään kokemuksia kyseisestä skitasta?

http://www.thomann.de/fi/gretsch_g5238t_pro_jet.htm
jran
16.11.2007 21:04:56 (muokattu 16.11.2007 21:08:09)
Mulla on tommonen, eikä siinä oikein valittamista ole ollut. Soitellut nyt vuodenpäivät, eikä ole tullut mitään halua päästä vielä eroon. Hintaisekseen muutenkin oikein kelpo peli. Viimeistely on minusta jopa parempaa, mitä olen nähnyt monissa kalliimmissakin soittimissa.

Mikit on kanssa ihan ok soundiset, mutta hieman "hiljaiset". Omaani vaihdoin tuossa viime keväänä TV Jonesin Power'Tronit. Vaihto johtui kyllä enempi ihan mielenkiinnosta, kuin orggis mikkien huonoudesta. Vaihto ei onnistunut ihan heittämällä, mutta noin edukasta kitaraa arvasi vähän harrastaakin.

Tuossa olisi pari kuvaa projektista:

www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_1.jpg
www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_2.jpg
www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_3.jpg
www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_11_pieni.jpg
Shakata
16.11.2007 21:16:47 (muokattu 16.11.2007 21:18:18)
Todella hieno kitara, erityisesti tuo kulta-oranssi väritys kolahtaa! Mitenkäs Bigsby pitää vireen?

E:Kultaa tilalle
Kalamies #?
Tomtom
16.11.2007 22:25:31
Paljonkohan noista joutuisi maksamaan suomessa? JOtenkin mulla on sellainen fiiwis että olisi hyvä päästä valkkaamaan se paras yksilö tai edes testaamaan ennen ostoa.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Tele van Caster
17.11.2007 12:43:36
Paljonkohan noista joutuisi maksamaan suomessa? JOtenkin mulla on sellainen fiiwis että olisi hyvä päästä valkkaamaan se paras yksilö tai edes testaamaan ennen ostoa.

Just sama juttu, mutta missä pirussa tällaisia voisi olla. Hinnan puolesta toivoisi, että näitä voisi olla useammassakin musaliikkeessä mutta aika heikkoa. Thomannilta 450e (sis. postikulut) Ja tosta Bigsbystä piti myös kysyä, että kuinka se pitää vireen? Mä oon kyllä totaalisen ihastunut nyt :D
jran
17.11.2007 13:05:19 (muokattu 17.11.2007 13:08:33)
Omani ostin Tampereen DLX musiikista. Oli ainoa hyllyssä, joten siis myös paras. Enkä edes ollut hakemassa uutta kitaraa. Se vaan halusi mukaan sieltä. Tarkkaa hintaa en muista, mutta ei se nyt mainittavasti T-kaupan hinnoista eronnut. Ovh taitaa olla suomessa jotain 600e luokkaa.

Ei tuon Bigsbyn ja vireen kanssa suurempia ongelmia ole ollut. Käytin noita vanhan koulun ohjeita, jotka tuntui myös toimivan. Eli hiukka hinkkasin kielellä satulan uria sileiksi ja laitoin niihin lyijykynää. Lisäksi olen käyttänyt .011 setin kieliä orggis .010 sijaan.
Tomtom
18.11.2007 00:58:07 (muokattu 18.11.2007 00:59:44)
Mulla on ollut bisby-luuttuja varmaan joku 4-5 ja kyyllä ne vireen pitää jos muut asiat on kunnossa. Riippuu tietty veivauksesta, mutta sitä ei tarvitse pelätä että bigsby (ainakaan "aito") olis ns. lisenssifloikka vireeseen liittyen

E: se vireongelma tulee sitten kun astuu jazzkopallisella bisbykitaralla parrasvaloihin kylmästä takahuoneesta. Nimim, ent Gretsch omistaja.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Tele van Caster
18.11.2007 16:15:16
Kiitos kaikille vinkeistä. Hyvältä hankinnalta tuntuisi näin alustavasti, luultavasti ostoon lähtee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)