mikki73 18.11.2019 09:31:47 | |
---|
|
fox 18.11.2019 09:56:32 | |
---|
mikki73: Mulla tälläinen sg, sarjanumeroinfo sanoo vuodet 72-74 kalamazoo usa. Mites tuosta tietää tarkan vuoden. Tuolla "vanhalla" sarjanumerosysteemillä ei sitä "tarkkaa" valmistusvuotta oikein saa selvitettyä. Jos/kun potikat on alkuperäiset, katso niitten potikoitten numero. Ei se(kään) sitä ihan tarkasti saa määritettyä, mutta sinne päin, ehkä. Tuo sun SG on sitä "kolmosvarianttia", jos tuosta tiedosta jotain iloa on. |
mikki73 18.11.2019 10:14:34 | |
---|
fox: Tuolla "vanhalla" sarjanumerosysteemillä ei sitä "tarkkaa" valmistusvuotta oikein saa selvitettyä. Jos/kun potikat on alkuperäiset, katso niitten potikoitten numero. Ei se(kään) sitä ihan tarkasti saa määritettyä, mutta sinne päin, ehkä. Tuo sun SG on sitä "kolmosvarianttia", jos tuosta tiedosta jotain iloa on. Ookoo, kiitos tiedosta. Kolmosvariantti ei sano mulle mitään, mutta eiköhän se selviä!! |
fox 18.11.2019 13:00:53 | |
---|
mikki73: Ookoo, kiitos tiedosta. Kolmosvariantti ei sano mulle mitään, mutta eiköhän se selviä!! No, tuo SG- mallistohan lähti niistä "Les Paul-SG:sta" 1960--61 vuodenvaihteen tienoilla, 1963 niistä hävisi "Les Paul" tekstit kaulan ja etumikin välisestä pleksistä, niissä oli ns. angel wing -plekusuoja. Sellasena ne meni 1966 asti, jolloin tuli sitten "kakkosvariantti" sillä isolla plekusuojalla ja kaulan liitos vaihtui 19. nauhalle. Nää sitten meni tuonne vuoteen 1971, jolloin tuo "type 3" tuli valmistukseen. Eli tuollanen kun sinulla on tuo. Tuo kolmosvariantti sitten poistui 1973 ja sitä sitten seurasi se "type 4" eli palattiin potikoitten asennukseen "takakautta", ja plekusuojaksi palasi se angel wing. Tuollasta. |
mikki73 18.11.2019 14:07:27 | |
---|
fox: No, tuo SG- mallistohan lähti niistä "Les Paul-SG:sta" 1960--61 vuodenvaihteen tienoilla, 1963 niistä hävisi "Les Paul" tekstit kaulan ja etumikin välisestä pleksistä, niissä oli ns. angel wing -plekusuoja. Sellasena ne meni 1966 asti, jolloin tuli sitten "kakkosvariantti" sillä isolla plekusuojalla ja kaulan liitos vaihtui 19. nauhalle. Nää sitten meni tuonne vuoteen 1971, jolloin tuo "type 3" tuli valmistukseen. Eli tuollanen kun sinulla on tuo. Tuo kolmosvariantti sitten poistui 1973 ja sitä sitten seurasi se "type 4" eli palattiin potikoitten asennukseen "takakautta", ja plekusuojaksi palasi se angel wing. Tuollasta. loistavaa infoa, kiitoksia! |
basisti1971 20.11.2019 09:15:57 | |
---|
Moi. Kuten jäsen fox totesi, potikat ovat ainoa keino haarukoida tuon aikakauden Gibsoneiden "tarkkaa" vuosimallia, sikäli mikäli sattuvat olemaan alkuperäiset. Aikoinaan kyselin Gibsoniltakin saman aikakauden Customin vuosimallia ja vastaus oli etteivät tiedä. Tuosta mahdottomasta iänmäärityksestä johtuen noiden tuon aikakauden Gibsonien kanssa saa etenkin ostaessa olla todella tarkkana, aika moni vintage -ja tuoreempikin- hyvälaatuinen kopio on saanut tuon aikakauden Gibsonin "sarjanumeron". Suurin osa on keksittyjä koska jo aikaisessa vaiheessa tuonikäisten Gibsonien nettimyyjät tajusivat peittää osan sarjanumerosta. Osa ei, ja joillain tuon aikakauden sarjanumeroilla löytyykin kymmeniä ellei satoja feikkejä ja joitain vuosikymmenten varrella lapansa hukanneita aitojakin. Mulla munnmuassa on tuollainen "lavaton" Speciaali Bigsbyllä, ja siihen ei sarjanumeroa ainakaan mun toimesta tule. T:Samuli |