H3nee 09.06.2019 19:23:28 | |
---|
Ehdotuksia mikä kitara aloittelevalle soittajalle budjetti 200-300€. |
Tinnittus 09.06.2019 21:02:58 | |
---|
Ei kannata ainakaan mitään huonoa. |
abassimo 09.06.2019 21:18:25 | |
---|
Akustinen vai sähkis? Sähkökitaroista jos löytää Squier Classic Viben hyvään hintaan, niin ei oikee voi mennä mettään. |
Metalkallo 09.06.2019 22:48:28 | |
---|
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
iec 09.06.2019 23:43:42 | |
---|
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Mho 16.06.2019 08:28:02 | |
---|
Stratomallisista suosittelen G&L tributea, omasta maksoin kaksi sataa ja tuota voi sanoa oikeaksi soittimeksi. Omassa yksilössä oli Salon Jarno hionut nauhanpäät ja tekaissut luusatulan. |
hallu 16.06.2019 13:35:11 (muokattu 16.06.2019 13:46:23) | |
---|
osta käytetty jossa ei ole floikkaa vaan kiinteä talla. Telekasteri on aina hyvä sen kanssa ei voi mennä metsään. E: Unohda mun suositukset :-D . Menin torille huvikseni katsomaan tarjontaa, niin eihän niitä mun suosituksen kaltaisia sun hintahaarukkaan ollut siellä yhtään. Seitsemänneltä sivulta vasta löytyi tämmöinen jota nyt kehtaa suositella https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1466137 tietenkin sillä varauksella että on ehjä, mutta nuo tokain lessut on ihan hyvämaineisia kepukoita. Mutta tosiaan torilla näyttää olevan ihan järjetön ylitarjonta kaikemaailman kalliista vustomshoppi ameriikanherkku kitaroista, niistä ei ole minkäänlaista pulaa. Kertoisko tuo jotain harrastajakadosta tai markkinoiden kyllästymisestä. Se voittaa, kenellä on lopussa eniten |
Kefiiri 16.06.2019 13:43:02 (muokattu 16.06.2019 13:43:39) | |
---|
Tele vaan ei kaikille käy, pitää olla Tele-äijjä. Amatöörit halveksivat telecasteria. En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 16.06.2019 15:30:13 | |
---|
Kefiiri: Tele vaan ei kaikille käy, pitää olla Tele-äijjä. Amatöörit halveksivat telecasteria. Tele vasta 40-vuotispäivän jälkeen.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 16.06.2019 15:36:55 (muokattu 16.06.2019 15:37:27) | |
---|
Björninen sanoi, että soittamaan aloittelevalle ensin akustinen, sitten sähkökitara. Itse olin eri mieltä, mutta kun viisaammat puhuvat, niin tyhmän on parempi vaieta ja ottaa viisauden sanat annettuna. Joten osta aloittelijalle akustinen. Jos taas on sähkökitarasta kyse, niin strato tai superstrato. Stratossakin voi olla humbucker tai single-kokonen sellainen, niin lähtee kaikki. Spessumpaa settiä voi sitten katsoa, kun oma näkemys kirkastuu. Esim. Yamaha Pacifica on erinomainen kitara. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
LaXu 16.06.2019 16:18:38 | |
---|
hallu: Mutta tosiaan torilla näyttää olevan ihan järjetön ylitarjonta kaikemaailman kalliista vustomshoppi ameriikanherkku kitaroista, niistä ei ole minkäänlaista pulaa. Kertoisko tuo jotain harrastajakadosta tai markkinoiden kyllästymisestä. Mä luulen, että ne aloittelijan kitarat jää ennemminkin nurkkiin pölyttymään tai johonkin Huuto.netiin tai Facebookiin myyntiin. Mä oon sitä mieltä, että jos aloittelija haluaa soittaa sähkistä, hommaa sähkis. Olisi varmaan meikäläisen soittoinnostus loppunut lyhyeen jos olisi pitäny Iron Maidenia ja Metallicaa renkuttaa akustisella aikoinaan. Yamaha Pacifica on oiva valinta. Jos budjetti venyy ihan himpun verran, saisi vähän yli kolmeen hunttiin Pacifica 212 tai 311 malleja. Jos ei, niin 112 vaan alle. |
hallu 16.06.2019 22:12:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Björninen sanoi, että soittamaan aloittelevalle ensin akustinen, sitten sähkökitara. Itse olin eri mieltä, mutta kun viisaammat puhuvat, niin tyhmän on parempi vaieta ja ottaa viisauden sanat annettuna. Joten osta aloittelijalle akustinen. Jos taas on sähkökitarasta kyse, niin strato tai superstrato. Stratossakin voi olla humbucker tai single-kokonen sellainen, niin lähtee kaikki. Spessumpaa settiä voi sitten katsoa, kun oma näkemys kirkastuu. Esim. Yamaha Pacifica on erinomainen kitara. Mä olen Björnisen kanssa tuossa asiassa samaa mieltä. Silloin kun olin skidi niin aina sai ohjeeksi lähestyä kitaraa akkareiden kautta ja sähkis vasta sitten kun osaa jo vähän soittaa. Nyt nelkytvuotta myöhemmin ymmärrän miksi. Se voittaa, kenellä on lopussa eniten |
Kefiiri 16.06.2019 22:34:08 (muokattu 16.06.2019 22:35:52) | |
---|
Selitäs nyt meillekin. Akustisella minäkin aloitin, mutta en tiedä olisiko sähkis ollut sen huonompi soittamista aloitellessa. Ja jos olisi, niin miksi? Saako akustinen olla teräskielinen? Kai sentään. En ole musiikin asiantuntija. |
Alfons Åberg 16.06.2019 23:45:58 (muokattu 16.06.2019 23:48:29) | |
---|
Kunhan muistaa, että akkarin pitää olla sellainen että sillä on jollain tasolla mielekäs soittaa. Alle 140-senttiselle soittajalle, kun iskee D-koppaisen akkarin kouraan kera dobrokorkeudella olevien kielien, siinä soittointo kuolee äkkiä. Sormivoimaa ja ulottuvuutta kun voi treenata muutenkin, ei sen tarvitse olla siinä soittoharrastuksessa sisäänrakennettuna. Muuten kyllä akkari on soitin, joka kannattaa ottaa haltuun. "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska |
hallu 17.06.2019 00:36:10 | |
---|
Kefiiri: Selitäs nyt meillekin. Akustisella minäkin aloitin, mutta en tiedä olisiko sähkis ollut sen huonompi soittamista aloitellessa. Ja jos olisi, niin miksi? Saako akustinen olla teräskielinen? Kai sentään. Ei sähkis ole välttämättä paljoa huonompi jos malttaa pitää säröt ja kaiut pois. Mutta siis akustinen ei soi itsekseen eli vaatii aktiivisempaa soitto-otetta ja on muutenkin dynaaminen, niin se koulii tehokkaammin soittamisen hyveitä joista on etua kenelle tahansa, mutta erityisesti aloittelevalle soittajalle. Jos jonkun soittointo on niin haurasta lajia, että se murenee kohdatessaan jotakin guitarheroa vaativampaa, niin ehkä minä en ole oikea ihminen neuvomaan sellaista :-D . Se voittaa, kenellä on lopussa eniten |
VIPMetal 17.06.2019 00:58:32 | |
---|
Yamaha Pacifica! Sitä suositeltiin tällä palstalla jo vuosituhannen alussa. Tuskin ajat ovat siitä paljoakaan muuttuneet! Se on mnet-standardi. |
ÄrGee 17.06.2019 01:17:05 (muokattu 17.06.2019 01:19:35) | |
---|
hallu: Ei sähkis ole välttämättä paljoa huonompi jos malttaa pitää säröt ja kaiut pois. Mutta siis akustinen ei soi itsekseen eli vaatii aktiivisempaa soitto-otetta ja on muutenkin dynaaminen, niin se koulii tehokkaammin soittamisen hyveitä joista on etua kenelle tahansa, mutta erityisesti aloittelevalle soittajalle. Jos jonkun soittointo on niin haurasta lajia, että se murenee kohdatessaan jotakin guitarheroa vaativampaa, niin ehkä minä en ole oikea ihminen neuvomaan sellaista :-D . Jos haluaa ostaa sähkökitaran, niin ostaa sen koska ne ovat niin erilaisia instrumentteja, ja niillä soitetaan niin erilaisia asioita. Akustisen kanssa ei opi soittamaan suuren särömäärän kanssa puhtaasti, eikä sähkökitaralla soittamaan akustista vaikka ne tietenkin tukevat toisiaan. Hauskaa että muistan käyneeni joskus 10-11 vuotiaana ottamassa yhden tunnin akustista kitaraa soitonopettajalla, eikä se saanut aikaan kovin suurta innostusta soittamiseen. Sitten joskus 13-14 vuotiaana innostuin sähkökitarasta. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
hallu 17.06.2019 09:05:07 (muokattu 17.06.2019 09:37:11) | |
---|
ÄrGee: Jos haluaa ostaa sähkökitaran, niin ostaa sen koska ne ovat niin erilaisia instrumentteja, ja niillä soitetaan niin erilaisia asioita. Akustisen kanssa ei opi soittamaan suuren särömäärän kanssa puhtaasti, eikä sähkökitaralla soittamaan akustista vaikka ne tietenkin tukevat toisiaan. Hauskaa että muistan käyneeni joskus 10-11 vuotiaana ottamassa yhden tunnin akustista kitaraa soitonopettajalla, eikä se saanut aikaan kovin suurta innostusta soittamiseen. Sitten joskus 13-14 vuotiaana innostuin sähkökitarasta. Tottakai jokainen ostaa sellaisen kepin kuin haluaa. Minulta kysyttiin perusteluita, miksi pidän akkaria parhaana harjoitteluun ja siihen vastasin. Jokaisella kitaralla voi soittaa ihan kaikkea, vaikka akkarilla hevi ei tietenkään ihan samalta kuulosta, niin tunnistaa sen kuitenkin heviksi myös akkarilla soitettuna. Akustinen kitara kyllä koulii sellaisia soittotekniikan hyveitä joista on hyötyä myös särökitaralla. Mutta kukin tyylillään, kyllä minä ymmärrän jos joku ei halua akkaria soittaa se on ihan jees. Sitä väitettä en kuitenkaan niele, että siitä ei olisi hyötyä. E: pitää sen verran ottaa takaisin kun vähän jyrkästi itseäni ilmaisen, että ymmärrän kyllä ajatuksen, että higain vaatii paljon hellempää kosketusta kuin vaikka akkari ja kosketuksen ohuuden kautta tapahtuvaa energiatehokasta soittoa ei ole luontevaa harjoitella akkarilla. Mutta kun puhutaan aloittelijasta, niin se tiluttelu ei ehkä kuitenkaan ole se ensimmäinen opeteltava asia, vaan ekaksi pitäisi opetella soittamaan ja siihen akkari on varsin mainio kapine. Se voittaa, kenellä on lopussa eniten |
Laulava Kylätohtori 17.06.2019 09:18:50 | |
---|
LaXu: Mä oon sitä mieltä, että jos aloittelija haluaa soittaa sähkistä, hommaa sähkis. Olisi varmaan meikäläisen soittoinnostus loppunut lyhyeen jos olisi pitäny Iron Maidenia ja Metallicaa renkuttaa akustisella aikoinaan. Vaikken tunne sinua, niin epäilen vahvasti. Jos motivaatio on kantanut tänne asti, niin luulen, että sulle olisi käynyt kuten mullekin. Mä löysin aikoinaan mummulan vintiltä isäni vanhan akustisen, joka oli ollut siellä vuosikausia, joten kunto oli sen mukainen. Sillä tuli väännettyä Deep Purplea, Santanaa, Judas Priestia, ynnä muuta ja vaikka se kitaran paskuus ja sopimattomuus siihen musiikkiin vitutti melkein joka päivä, niin koskaan ei käynyt mielessäkään, että lopettaisin sen takia. Aina sitä vaan haaveili ja odotti, että vielä joskus saa sen oikean sähkökitaran ja vahvistimen. Oma henkilökohtainen näkemykseni on, että jos soittointo lopahtaa huonon soittimen vuoksi, se olisi lopahtanut joka tapauksessa millä soittimella tahansa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 17.06.2019 09:34:19 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Vaikken tunne sinua, niin epäilen vahvasti. Jos motivaatio on kantanut tänne asti, niin luulen, että sulle olisi käynyt kuten mullekin. Mä löysin aikoinaan mummulan vintiltä isäni vanhan akustisen, joka oli ollut siellä vuosikausia, joten kunto oli sen mukainen. Sillä tuli väännettyä Deep Purplea, Santanaa, Judas Priestia, ynnä muuta ja vaikka se kitaran paskuus ja sopimattomuus siihen musiikkiin vitutti melkein joka päivä, niin koskaan ei käynyt mielessäkään, että lopettaisin sen takia. Aina sitä vaan haaveili ja odotti, että vielä joskus saa sen oikean sähkökitaran ja vahvistimen. Oma henkilökohtainen näkemykseni on, että jos soittointo lopahtaa huonon soittimen vuoksi, se olisi lopahtanut joka tapauksessa millä soittimella tahansa. Ota plussa, en tuota olisi osannut paremmin kiteyttää :-) Se voittaa, kenellä on lopussa eniten |