Aihe: Koticombo: Kustom Dual vai joku muu
1
dropD
30.11.2007 10:24:51 (muokattu 30.11.2007 13:22:38)

Kotivahvarin vaatimukset ovat täsmentyneet ja speksit olisi seuraavat:

PITÄÄ OLLA:
- 3-alueinen EQ
- efektilenkki
- liitäntä lisäkaapille
- kanavanvaihto jalkakytkimellä (mikäli 2-kanavainen)
- terve cleankanava
- halpa;-)

Reverb plussaa (mielellään jalkakykimellä), Kelvollinen särö plussaa - nämä ei välttämättömiä

Trankku, putki tai hybridi. Ei mallintava. Terve perussoundi siis hakusessa ja riittävät liitäntämahdollisuudet. Kustomin Dual 30 RC vaikuttaa tähän tarpeeseen sopivalta, mutta mitä muita vaihtoehtoja mahdollisesti löytyy??

EDIT: EQ lisätty spekseihin
Zl z
30.11.2007 10:31:38
Ja budjetti oli?
GHMLP!
dropD
30.11.2007 10:44:41 (muokattu 30.11.2007 10:48:46)

No budjetti suhteellinen käsite, mutta jos lähdetään siitä 200 +/-. Tietysti jos jotaan aivan loistavaa löytyy, niin enemmänki. Tehovaatimus niin päin, että kotioloissa voi avata riittävästi naapurisovun säilyttäen. Tehoa saa kuitenkin olla sen verran, että tarvittaessa lisäkaapilla klubikeikkakin onnistuu. Siis jotain 10-50 W.

EDIT: Ja viimeisenä, vaan ei vähäisimpänä, selkeälinjainen vintagelookki plussaa. Kotivahvarissa kun tuo sisustusnäkökohtakin ratkaisee. Esim. tuo Kustom on asiallisen näköinen.
Jucciz
30.11.2007 12:13:07
Luulen että 200 euron budjetilla ei saa kuin kuraa, mutta toisaalta esim. Käytetty Edition Tube olisi 400-450e tietämillä ja se on jo aivan loistava vahvistin ja täyttää kriteerisi. Putkikone kaiken lisäksi.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
dropD
30.11.2007 13:20:43

Tuo kettusen Tube (ja statesman) olisi kyllä hyvä. Pitää laittaa harkintaan jos purkkiin aletaan satsaamaan. Tarpeeseen kyllä riittäisi vaatimattomampikin peli. Putkareista tulee lähinnä mieleen Laney LC15R. Tarkoitus tuolle on lähinnä olla pedaalien ym. härpättimien kokeilualustana. Kyllä musta ihan asillista cleania saa halpistrankuistakin (esim. kettusen blööt).
Jouni Antero
30.11.2007 13:28:07
Missäs päin kyselijä vaikuttaa? Hesassa legendaarinen Huttunen tarjoaa aina kaikkea eksoottista...esim tuo Yamaha TU 1280 vaikuttaisi sopivalta noihin hommiin (en ole siis testaillut ko värkkiä)

http://www.soitin-huttunen.com/kitvah.php
dropD
30.11.2007 14:08:28

Helsingissä pääosin tulee liikuttua. Toi yamaha vois olla hyväkin peli, mutta kärsii "kotiuskottavuuden" puutteesta;-) Valvestaatit ja tubefusionit olen vähän samasta syystä jättänyt vähemmälle syynille.

Onkos tuosta Kustomista kellään mitään kokemusta? Habitus ja speksit osuu kohdalleen. Kustomeista ei ole oikein missään koskaan päässyt isommin kokeilemaan. Joskus tube12 hybridiä pikaisesti kokeilin ja se jätti varsin positiivisen kuvan. Paremmilla liitännöillä, EQ:lla ja jalkakytkimillä se voisi olla ratkaisu tähänkin tarpeeseen.
Jouni Antero
30.11.2007 15:16:02
No eikös se kannattais mennä ihan testailemaan? Huomasinpa että siellä on WEMin vanha 15W putkicombo hintaan 290,-. Hitsi! Ostaisin itse jos olisi vähänkään käyttöä...kamaa on liikaa jo ennestään.
SURf
30.11.2007 15:44:52
Onkos tuosta Kustomista kellään mitään kokemusta? Habitus ja speksit osuu kohdalleen. Kustomeista ei ole oikein missään koskaan päässyt isommin kokeilemaan. Joskus tube12 hybridiä pikaisesti kokeilin ja se jätti varsin positiivisen kuvan. Paremmilla liitännöillä, EQ:lla ja jalkakytkimillä se voisi olla ratkaisu tähänkin tarpeeseen.

Mulla oli joskus Kustom Dual 30RC, ihan semmonen soiteltava peli, puhtaat soundit oli ok, säröt ei. Muistaakseni tuossa tubessa oli aika tavalla elävämpi soundi kuitenkin.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)