Aihe: Carlsbro TR 60 - infoa, kokemuksia, ääniä ? 1 | |
---|---|
![]() 28.11.2007 18:23:44 (muokattu 28.11.2007 18:25:32) | |
Moi! Oon nyt pitkän aikaa katellut itselle sopivaa putkistyrkkaria, kun ei ihan marsustäkkejä tämmönen köyhälistön poika vielä ostele - vielä en oo starojen palkoille päässyt. Näitä Carlsbroja näkyy pyörivän torillakin jopa vähän väliä ja asiaan perehdyttyäni olisin näistä TR 60 comboista erityisen kiinnostunut, millaisia ovat siis nämä? Saako näitä särölle millään inhimillisellä volalla (jos vaikka puolittelis?) ja minkälainen soundi näissä yleensäkin on, miten esimerkiksi syövät säröspeduja? Mielellään kuuntelisin jonkin sortin klippejäkin jos jollain on jakaa! (: Ja tosiaan, nyt lainassa ollut kaverin Peavey Classic 30 säröttää liikaakin täysillä tuutatessa (pakko tuutata täysillä ettei jää basson ja rumpujen alle). Tehoa siis saisi kyllä riittää, mökää luulisi olevan hieman enemmän tuommoisessa 2 x 12" -combossa kuin tuossa 1 x 12" Classicissa vaikka tehot olisivat periaatteessa samat (TR 60 puolitettuna)? kitara on kiva. | |
![]() 28.11.2007 22:21:12 | |
Näitä Carlsbroja näkyy pyörivän torillakin jopa vähän väliä ja asiaan perehdyttyäni olisin näistä TR 60 comboista erityisen kiinnostunut, millaisia ovat siis nämä? Saako näitä särölle millään inhimillisellä volalla (jos vaikka puolittelis?) ja minkälainen soundi näissä yleensäkin on, miten esimerkiksi syövät säröspeduja? Mielellään kuuntelisin jonkin sortin klippejäkin jos jollain on jakaa! (: Ja tosiaan, nyt lainassa ollut kaverin Peavey Classic 30 säröttää liikaakin täysillä tuutatessa (pakko tuutata täysillä ettei jää basson ja rumpujen alle). Tehoa siis saisi kyllä riittää, mökää luulisi olevan hieman enemmän tuommoisessa 2 x 12" -combossa kuin tuossa 1 x 12" Classicissa vaikka tehot olisivat periaatteessa samat (TR 60 puolitettuna)? Jaa-has. Mullahan on tälläinen toiminut ihan pääasiallisena styrkkarinani jo jonkun vuoden... Eli tykkään kyllä. Kliini tai semi-kliini soundi on mun vehkeillä tosi nätti, ja sellaisena sitä lähinnä käytänkin, säröt otan livenä speduista, joita tää ottaa eteensä ihan nätisti. Reverb ei ole ihan pristine-maailmanluokkaa, mutta omassa soitossa käytän sitä varsin vähän, ja silloin nimenomaan todella märkänä, efektinä enemmän kuin soundin mehevöittäjänä. Tremolo on makuuni ihan jees. Alkuperäisistä elementeistä ja niiden vaikutuksesta soundiin mulla ei ole mitään hajua, omassani on toisena elementtinä vanha Goodmans ja toisena Fane, toimii! Ja juu, ei saa särölle inhimillisellä volalla ;) KOVAA joutuu tykittämään, eikä silloin syntyvä soundi ole missään nimessä modernia säröä, vanhoja non-MV Marshalleja apinoimaan nää on kuitenkin aikoinaan rakennettu... Ei ole nyt tarjota klippejä, edelliselle EP:llekin soiteltiin muilla vahvistimilla, mutta tulevalle levylle, jolle kesällä ääniteltiin pohjia, soittelin aika paljon TR 60:stäkin. Olin kuvitellut soittavani vahvistimen omalla säröllä perusrytmikitaroita, mutta niin vain kävi, että Z. Vexin Box of Rock styrkkarin edessä kuulosti paremmalle kuin vahvistin itsekseen ruvelle ajettuna.... | |
![]() 30.11.2007 11:57:41 | |
Ja juu, ei saa särölle inhimillisellä volalla ;) KOVAA joutuu tykittämään, eikä silloin syntyvä soundi ole missään nimessä modernia säröä, vanhoja non-MV Marshalleja apinoimaan nää on kuitenkin aikoinaan rakennettu... Joo, en mää paljoa säröä tarttekaan. Oon pitkän aikaa ettiny semmosta kiinteää, melko pyöreää soundia johon ei säröä enää tarvi lisäillä kun nimeksi... Rahaa vaan ei tosiaan ole niin ei kunnon marsusoundeja taida mistään saada. Nimenomaan semmonen "vintagesoundi" ois siis haussa. Ehkä koitan rahaa kasailla ja ostella tuommoisen! Hmm. Kellään muilla kokemuksia näistä? (: kitara on kiva. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)