Aihe: Danelectio FAB -pedaalit?
1
WinterMad
01.12.2007 00:01:04
Olisin tässä piakkoin siirtymässä multiefektistä irtopedaaleihin ja nuo FAB:it kiinnostaisivat halvan hintansa vuoksi. Ovatko aivan paskaa vai ihan käyttökelpoisia efektejä?
Delayn, Flangerin ja Choruksen ostaisin tod. näk.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
WinterMad
01.12.2007 00:01:44
Voiss Danelectro!
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Jungleman
01.12.2007 00:48:14
Olisin tässä piakkoin siirtymässä multiefektistä irtopedaaleihin ja nuo FAB:it kiinnostaisivat halvan hintansa vuoksi. Ovatko aivan paskaa vai ihan käyttökelpoisia efektejä?
Delayn, Flangerin ja Choruksen ostaisin tod. näk.

Nnno tuota. Delayssa ei ole viiveaikasäätöä laisinkaan. Toisin sanoen, siitä saa vain slapbackin jonka tasoa ja toistojen määrää voi vaihdella. Soundi sinänsä on aivan mainio, mutta ei varmasti sovi kaikille.

FAB Flangeria en ole kokeillut, sen sijaan Danelectro Hash Browns -flangeri oli jonkin aikaa kotikäytössä. Jos FAB on lähelläkään niin se on varsin kannattava ostos. Ajattelin itse asiassa napata mukaan, kunhan tuollaisen soitinkaupassa bongaan.

FAB Chorus on sitten todellinen helmi. Minulla on sellainen laudassa pysyvästi kiinni, vähän aikaa sitten oli toinenkin odottamassa kaapissa, kaiken varalta. Nopeilla asetuksilla siitä irtoaa erinomaisen hyvänkuuloinen, kurnuttava uni-vibe -henkinen mulputus. Bonuksena pedaalissa on Mix-säädin joka toimii itse asiassa paremminkin volumesäätönä, sillä nimittäin pystyy boostaamaan efektin ulostuloa sangen reippaasti. Toimii etenkin fuzzin tai overdriven edellä.

FAB-sarjan sokeri pohjalla on tietty FAB Overdrive. Repaleinen, tukkoinen, raaka mutta dynaaminen soundi. Uskomattoman hieno särö - joka tosin jakaa mielipiteitä hyvin tehokkaasti.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
rosberg
01.12.2007 10:19:26
Löytyy meikäläiseltäkin aika hyvin. Ei sellanen metallidelay, mutta jos ei tartte niin hoida himaan. Mielettömät ne säröt kyllä ja se chorus lämpönen kuin pullapitko.
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
superfly
01.12.2007 11:50:23
Ostin ihan huumorilla sen Fab Metal -lootan ja se on kyllä todella ihan vitsi. Ihan järjettömän huono ja sirisevä saundi. Tuolla se lepää kaapin pohjalla.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
elbowski
01.12.2007 12:02:56
Hmm, kun tuo Black Box ei ihan keikalle sovellu, ja nyt ei ole rahaa hommata uutta vahvistinta, niin heräsi mielenkiinto säröpedaaleja kohtaan. Ja nämähän nyt ovat törkeän halpoja.

Soittelen sellaista poprokkia, emopunkkia ja tarvittaessa hardcorempaa tavaraakin. Soundiakseli siis tyyliin Coldplay/Oasis - Disco Ensemble - Abduktio, eli mistään hirmuisista särömääristä ei ole kyse. Kumpi noista FABeista olisi oivallisempi? OD vai Distortion? Antaako tämä hyvän kuvan OD:n saundista: http://www.youtube.com/watch?v=-7w9A1f-IUw
Entä tämä distortionista: http://www.youtube.com/watch?v=KO0CWdc3cNo ?
There is blood on all the shoes you've worn
WinterMad
01.12.2007 15:11:23 (muokattu 01.12.2007 15:16:31)
Taitaapa mennä ostoon nuo chorus ja flanger, mikä olisi sitten hyvä mahd. halpa delay? En siis mahdollisimman halvalla tahdo päästä, vaan haussa halvin hyvä. En ole mikään soundipuristi, riittää kunhan saa semmoista ihan perus delayta niin hyvä :)
Maraaa
01.12.2007 16:31:02
Täällä on vanerissa kiinni FAB Overdrive. Ensin kun sain olin pitkään vakuuttunut sen kuraisuudesta, en tykännyt yhtään ja oli melkein koristeena. Nyt olen alkanut lämmetä sille, ja joihinkin juttuihin on aivan mainio. Buustivaraa on aika paljon, jos levelin ruuvaa puoleenväliin on jo melkoinen buusti.
Hauiksethan on vaan tiellä
fridgebuzz
03.12.2007 10:49:44

Joo toi chorus on todella monipuolinen ja hyväsoundinen peli.
duc
03.12.2007 10:58:31
Itsellä oli pari Danelectron (ei FAB-) pedaalia, ja kuulostivat hyvältä, mutta söivät soundia pois päältä ollessaan.
kikkomies
03.12.2007 11:02:32

Itsellä oli pari Danelectron (ei FAB-) pedaalia, ja kuulostivat hyvältä, mutta söivät soundia pois päältä ollessaan.

Mulla on FAB Overdrive, ja vahvistan tämän havainnon, vaikka toisaalta aloittelijana (ja tasan yhden pedaalin omistajana) en pysty vertaamaan muiden pedaalien toimintaan.

Mutta true bypassista ei todellakaan ole kyse tässä pedaalissa :)
Iskä, sä et soita kovin hyvin. - Pinja 4v
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)