Aihe: Schaller lukkovirittimet
1 2
xEVH5150x
02.05.2007 22:08:36
http://www.thomann.de/fi/fender_schaller_locking_tuner_ch.htm

Onko kellään kokemusta noista ko. virittimistä ja miten nuo passais ihan perus fenderiin
Joees
02.05.2007 22:25:24
http://www.thomann.de/fi/fender_schaller_locking_tuner_ch.htm

Onko kellään kokemusta noista ko. virittimistä ja miten nuo passais ihan perus fenderiin

Kai ne Fenderiin sit passaa kun niistä tossa vielä mainitaan? Mulla on tasan yhdessä kitarassa kokemuksia lukkovirittimistä ja sen perusteella en voi muuta kuin suositella.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
ReBeat
02.05.2007 22:56:03

Nuo taitaa olla samat mitkä on olleet aikanaan esim. deluxe plus stratoissa, ainakin näyttävät samoilta ja katalogissa luki muistaakseni juuri Schaller/Fender. Ne ovat ainakin omassa kepissäni toimineet hyvin. No eihän noiden kanssa voi uskottavasti rautalankaa soittaa, koska vintage-soundi tuhoutuu siinä vaiheessa kun puristi näkee virittimissä tuon mattasatiinisen värin... mutta muuten aivan hyvät.
xEVH5150x
03.05.2007 21:56:54
joo taitaapa sitten ehkä lähtee tilaukseen. Mitenkäs nuo muuten toimii onko tuossa joku ihmeellinen ruuvi joka lukittee ne kielet vai?
pekurides
03.05.2007 22:04:57

joo taitaapa sitten ehkä lähtee tilaukseen. Mitenkäs nuo muuten toimii onko tuossa joku ihmeellinen ruuvi joka lukittee ne kielet vai?

Niin, nuita saa myös kromattunakin..... ja kätevät ovat.

Juu , vedät kielen vaa siitä holen läpi ja kirraat takaa ni ei tarvi vetästä montaa kierrosta ja pysyy paremmin vireessä kun vain kierros pari kieltä ympärillä.

Kielenvaihto paljon nopeampi ja helpompi kun ei tarvi montaa rundia ja varsinkin punomattomat kielet vaihtuu leikiten!

Ainoa miinus mitä voi löytää että ovat painavemmat kuin tavalliset...
Tunteella päin vittua.
xEVH5150x
03.05.2007 22:12:07
Ja sitten voi tehä rankempiaki dive bombeja ja pysyy viressä? Nuo on aika halvatki vielä.
rosberg
03.05.2007 22:37:40
No lisämassa lavassahan tekee vain hyvää!
myynnissä ibanez axr-300 ostetaan gibson explorer
xEVH5150x
03.05.2007 22:45:48
Ja tuskin kuitenkaan niin merkittävästi painaa etteikö rahvasmies jaksais sitä kantaa=)
grynost
03.05.2007 23:35:28
Kannattaa tsekata myös Sperzelit. Ostin itselleni Schallerit viime kesänä ja yksi viritin meni heti vaihtoon. Ovat toimineet ihan hyvin, mutta ruuvia kiristäessä saa olla tarkkana että menee jenkoilleen. Sperzelit tuntuvat vähän luotettavemmilta.
xEVH5150x
04.05.2007 10:40:16
bfoc
04.05.2007 10:48:20 (muokattu 04.05.2007 12:08:51)
Sperzelit saa samaan hintaluokkaan ainakin Millbrookista Helsingistä. Jos ei oo muuta tilattavaa niin säästyy kulut ja saat nopeemmin.

-> Edit. Schallerit ne oli sittenkin. Toimii ihan ok.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Iron Horse
04.05.2007 15:45:52
Schallereita saa vissiin myös Oulusta, SP-Elektroniikasta.
Screaming! Screaming for vengeance!
xEVH5150x
14.05.2007 16:43:11
Mitenkä näitä sitten ihan tarkalleen käytetään. Tuleeko joku manuaali kenties mukana?
LaXu
14.05.2007 17:11:25
Kannattaa tsekata myös Sperzelit. Ostin itselleni Schallerit viime kesänä ja yksi viritin meni heti vaihtoon. Ovat toimineet ihan hyvin, mutta ruuvia kiristäessä saa olla tarkkana että menee jenkoilleen. Sperzelit tuntuvat vähän luotettavemmilta.

Minusta taas Sperzelit ovat markkinoiden "huonoimpia" lukkovirittimiä. En tarkoita, että laadussa olisi vikaa, vaan pienet välitykset (12:1 vs 16/18:1) ja epämiellyttävä kiristysruuvi tekevät niistä vähemmän mukavia käyttää kuin muiden merkkien vastaavista.

Itse tykkään Gotohin Magnum Lock virittimistä kovasti. Ulkonäöltään samanlaiset kuin normaalit virittimet ja lukittuvat automaattisesti kun alkaa virittämään kitaraa.

Mitä Schallerien tai Sperzelien käyttöön tulee, niin se on yksinkertaisesti näin: 1) kieli viritystapista läpi ja vedetään kireälle, 2) kiristetään virittimen takana oleva sormiruuvi, 3) viritetään kitara.
xEVH5150x
14.05.2007 19:16:08
Minusta taas Sperzelit ovat markkinoiden "huonoimpia" lukkovirittimiä. En tarkoita, että laadussa olisi vikaa, vaan pienet välitykset (12:1 vs 16/18:1) ja epämiellyttävä kiristysruuvi tekevät niistä vähemmän mukavia käyttää kuin muiden merkkien vastaavista.

Itse tykkään Gotohin Magnum Lock virittimistä kovasti. Ulkonäöltään samanlaiset kuin normaalit virittimet ja lukittuvat automaattisesti kun alkaa virittämään kitaraa.

Mitä Schallerien tai Sperzelien käyttöön tulee, niin se on yksinkertaisesti näin: 1) kieli viritystapista läpi ja vedetään kireälle, 2) kiristetään virittimen takana oleva sormiruuvi, 3) viritetään kitara.

ja sitten jos haluan vaihtaa vireen niin löysään sormiruuvia, viritän ja kiristän?
Tomi_R
14.05.2007 19:23:00

Ei tarvitse löysätä mitään, koska nämä toimivat aivan kuin normaalit virittimet.

Ruuvin tarkoitus on pitää kieli paikoillaan virittimessä, jolloin kieli ei pääse lipsumaan takaisin päin.
PIM
14.05.2007 19:27:55
Itse laittaisin Fenderiin tälläiset paremmin straton tyyliin sopivat lukkovirittimet.

http://www.thomann.de/fi/goeldo_m6vlc_lockingmechanik.htm
xEVH5150x
14.05.2007 20:04:58
Itse laittaisin Fenderiin tälläiset paremmin straton tyyliin sopivat lukkovirittimet.

http://www.thomann.de/fi/goeldo_m6vlc_lockingmechanik.htm

ei nuo mun fenderiin kyllä sovi, nuo on jotenki old school näköset
xEVH5150x
14.05.2007 20:05:39
ja tilasin jo niin nämä nyt saa kelvata
anttipi
28.11.2007 18:27:21

Nostoa... Mulle tuli just Schallerin virittimet. Jos joku voisi vääntää mulle käyttöohjeita rautalangasta.

1) Eikö kieltä saa kiertää lainkaan tapin ympärille, vai eikö sitä _tarvitse_ kiertää? Tuntuu oudolta, kun on vuosikausia tottunut kiertämään kielen muutamaan kertaan. Olen tehnyt aina siten, että kierrän kieltä pari kolme kertaa tapin ympäri ja lopuksi törkkään kielen pään reiästä ja kiristän. Ainakin noissa Schallerin tapeissa näyttäisi olevan selvä "syvennys" kielen kiertämiselle?

2) Kieltenvaihdon jälkeen siis kun on kiristänyt ne lukitsimet, niin niihin ei tarvitse kajota ennen kuin seuraavan kielenvaihdon yhteydessä eli virittäminen tapahtuu täysin normaalisti?

3) Näiden kanssa ei ilmeisesti kuulu/pidä/tarvitse käyttää ollenkaan kielipidikkeitä (string trees)?

Kiitos, sormet syyhyää jo päästä asenteleen noita...
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)