Aihe: Yamaha Magicstompista.
1 2
Sintti
12.05.2004 21:25:01
Helveta kun ihastuin tohon härveliin. Kuuntelin noita ääninäytteitä tuolla magicstompin sivulla, ja olihan se perkele hienon kuulonen toosa. Mitenkähän olis, uskaltaisko tuon tilata suoraan saksanmaalta ilman mitään testejä? En ole nimittäin tuota ainakaan Oulun musaliikkeissä vielä nähnyt.. Olisi hakusessa jotain tuon tyylistä, ja ensin ajattelinkin v-amp prota, mutta nyt kun kuuntelin tuota jammua niin kyllä se vamppi vähän lelulta vaikutti tohon verrattuna. Ja tuotahan on vielä paljon helpompi kontrolloida, kuin sitä proo vamppia. :) Thomannilla hinta 189€.. Tekis kyllä herttaa tuommonen.. x)
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x)
Kapane
12.05.2004 21:38:23

kyllä suna odottaisin vielä hetkisen. ääninäytteet nyt on ääni näytteitä eikä välttämättä todellisuutta... varsinkin, kun ne on valmistajan sivuilta. lisäksi jammussa on vain kaks nappi, kun taas toisdessa on monta midi kontrolerilla, joten vamp on parempi livenä.
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
toxic
12.05.2004 21:41:29
vamp on parempi livenä.

Olet ainoa joka on sanonut noin.
LaXu
12.05.2004 21:41:50
Magic Stompissa on kuitenkin se ongelmana, että se käsittääkseni vaatii käytännössä pakosti tietokoneen kaverikseen suurempia säätöjä varten.

Hyvältä nuo Yamahan mallintavat ja efektit kuitenkin minun mielestäni kuulostavat.
superfly
12.05.2004 21:56:05
kyllä suna odottaisin vielä hetkisen. ääninäytteet nyt on ääni näytteitä eikä välttämättä todellisuutta... varsinkin, kun ne on valmistajan sivuilta. lisäksi jammussa on vain kaks nappi, kun taas toisdessa on monta midi kontrolerilla, joten vamp on parempi livenä.

V-Amppia ei voi käyttää livenä sen järjettömän viiveen takia mikä tulee presettiä vaihtaessa. Se on aika moneen biisiin liian pitkä viive.
Harppu on alaston piano
Kapane
12.05.2004 22:53:53

Olet ainoa joka on sanonut noin.

tarkoitin vain ja ainoastaan sitä, että vampissa on enemmän polkimia, joten ei joudu joka välissä kyykistymään...
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
hanipai
12.05.2004 23:11:37
tarkoitin vain ja ainoastaan sitä, että vampissa on enemmän polkimia, joten ei joudu joka välissä kyykistymään...

Onkos Dg stomp sitten paljonkin huonompi laite verrattuna Magic stomppiin. Ilmeisesti DG Stompista ei oikein noita rankempia säröjä saa aikaseks?
LaXu
12.05.2004 23:25:52
Onkos Dg stomp sitten paljonkin huonompi laite verrattuna Magic stomppiin. Ilmeisesti DG Stompista ei oikein noita rankempia säröjä saa aikaseks?

Stompista en tiedä, mutta ainakaan tuosta Yamaha DG80 combosta ei ole mitään vaikeuksia saada rankkojakin säröjä irti.
superfly
12.05.2004 23:38:12

vampissa on tasan kaksi poljinta.
Harppu on alaston piano
Sintti
13.05.2004 11:39:25 (muokattu 13.05.2004 11:41:09)

Eip kyllä tarvi tuolla stompillakaan (huomaahan sen nimestäkin) kyykistellä... Ja sehän ei haittaa, jos joutuu koneella tekemään omat presetit... Ja stomppiinhan saa vielä imutettua netistäkin valmiita presettejä, jotka sitten usb:lla siihen siirretään... Jotenkin vaikuttaisi huomattavasti varmemmalta tuo magicstomppi mitä vamppi. Ja kun vampissahan on juuri se viive niiden efektien vaihdosssa, ja siihen prohon (räkkimalli) joutuisi ostamaan sen pedaali härvelinkin vielä...
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x)
Locrian
13.05.2004 11:46:19
vampissa on tasan kaksi poljinta.

V-amp PRO.Vaikka miljoona poljinta jos nappaa.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Antti1
13.05.2004 11:59:02 (muokattu 13.05.2004 12:00:26)

Mä ostin ite DG-stompin ton magicin sijaan. Kuunteleppa tuolta mun nauhoittamat pätkät: http://silveryveil.port5.com/skittasoundi.mp3

Kyllä sillä ihan oivia mättöjäkin saa aikaan, mutta jotta niistä tulee luonnollisen kuuloisia, saa laitteen parissa viettää jonkun tovin. Ei ole vaikea säädettävä kuitenkaan.

EDIT: Ja siinä on kolme täysin eri klippiä, joten kuuntele loppuun asti.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
superfly
13.05.2004 12:11:10

On se midi tuossa V-Amp 2:kin, mutta ei se midipedaali tuon Pro-versionkaan mukana myöskään tule ellei erikseen osta. Ihan samat midi-toiminnothan noissa on.
Harppu on alaston piano
Locrian
13.05.2004 12:14:27
On se midi tuossa V-Amp 2:kin, mutta ei se midipedaali tuon Pro-versionkaan mukana myöskään tule ellei erikseen osta. Ihan samat midi-toiminnothan noissa on.

Vaikka miljoona poljinta jos nappaa.Ei tietenkään tule mukana poljinta.Aikaisempi kirjoittaja viittasi juuri V-Amp Prohon JA midi-pedaaliin.Yleisesti ottaen jos puhutaan räkkivehkeistä niin ei ihmetellä että missä ne polkimet on...
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
superfly
13.05.2004 12:16:51
Vaikka miljoona poljinta jos .Ei tietenkään tule mukana poljinta.Aikaisempi kirjoittaja viittasi juuri V-Amp Prohon JA midi-pedaaliin.Yleisesti ottaen jos puhutaan räkkivehkeistä niin ei ihmetellä että missä ne polkimet on...

Juu, sori en lukenut riittävästi aikaisempia viestejä...
Harppu on alaston piano
hanipai
13.05.2004 12:31:57
Mä ostin ite DG-stompin ton magicin sijaan. Kuunteleppa tuolta mun nauhoittamat pätkät: http://silveryveil.port5.com/skittasoundi.mp3

Kyllä sillä ihan oivia mättöjäkin saa aikaan, mutta jotta niistä tulee luonnollisen kuuloisia, saa laitteen parissa viettää jonkun tovin. Ei ole vaikea säädettävä kuitenkaan.

EDIT: Ja siinä on kolme täysin eri klippiä, joten kuuntele loppuun asti.

Mitkä mikit sulla on? Aika kuivia soundeja (dry). Tosta Magic stompista on ääninäytteitä vaikka kuinka, mutta onko DG Stompista?
Jymi
13.05.2004 12:59:39
Sintti
13.05.2004 13:39:33

Niinhän minä tuossa sanoin äsken. Jotenkin vaan paremmin nappais tuo stomppi mulle. Ja ois se halvempikin... koska jos se vamppi proon ostaa, niin joutuu ostaan vielä sen midi-pedaalin (taitaa olla jotain 60€?), elikkä yhteensä tulis jo jotain 300€...
superfly
13.05.2004 13:46:02
Niinhän minä tuossa sanoin äsken. Jotenkin vaan paremmin nappais tuo stomppi mulle. Ja ois se halvempikin... koska jos se vamppi proon ostaa, niin joutuu ostaan vielä sen midi-pedaalin (taitaa olla jotain 60€?), elikkä yhteensä tulis jo jotain 300€...

Ei taida ihan kuuteenkymppiin tuo polusin irrota.... 168 euroa Saksassa.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-149820.html
Harppu on alaston piano
PIM
13.05.2004 13:55:32
Itse ainakin ostaisin Magic Stompin ennen DG Stompia ja syynä tähän ovat ennen kaikkea:

- Magic Stomp on halvempi

- Magic Stompista löytyy kaikki DG STompin mallinnukset

- DG Stomp perustuu 90-luvun puolivälistä olevaan 16 bittiseen teknologiaan kun taas Magic Stomp on uudempaa 24 bittistä tavaraa, eli soudit saattavat olla jopa parempia kuin DG Stompissa.

- Magic Stompista löytyy myös Yamahan muiden ulkolaitamoottorien patchejä eli sen käyttökohteet kotistudiossa on monipuolisemmat kuin DG Stompin.

Magic Stompin pahimpia miinuksia ovat midi-liitännän puute ja patchien rajoittuneet säätömahdollisuudet itse laitteessa, mutta näitä en kotistudiokäytössä pidä kovinkaan suurina puutteina. Livekäytössä nämä saattaa sitten nousta avainatekijöiksi, mikä voi kääntää valinnan DG Stompin puoleen. YMMV
Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)