Tigerstedt 04.12.2007 08:19:29 | |
---|
Morjens! Epiphone Valve Jr. on vahvistimeni ja olen huomannut nyt viime päivinä että kun luukutan kyseistä vehjestä päätesäröillä, se alkaa tuottaa häiriöääniä. Kuuluu pientä rätinää ja saundi hiukan ''sumenee''. Tämä esiintyy kun Weberin MiniMASSista treble boost ei ole päällä. Kun treble boostin laittaa 3db tai 6db asentoon, ongelma häviää. Putket on vasta vaihdettu, joten ei pitäisi niistä johtua. Josko joku viisaampi osaisi kertoa mistähän tällainen rätinä ja sumeneminen johtunee? Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there? |
StJerky 04.12.2007 11:10:35 | |
---|
Mitä enemmän keinokuormalla vaimentaa, sitä enemmän se syö diskantteja. Siksi siinä on se treble boost. Minulla 50W MiniMASS kuumeni aika kovasti, kun testasin 50W marsua täysillä alussa. Ilmeisesti kannattaa ostaa reilusti 100W mass 50w vahvarille ja ainakin 50W mass 30W wahvarille. |
Tigerstedt 04.12.2007 11:57:51 | |
---|
Mitä enemmän keinokuormalla vaimentaa, sitä enemmän se syö diskantteja. Siksi siinä on se treble boost. Minulla 50W MiniMASS kuumeni aika kovasti, kun testasin 50W marsua täysillä alussa. Ilmeisesti kannattaa ostaa reilusti 100W mass 50w vahvarille ja ainakin 50W mass 30W wahvarille. Jeps, on kyllä tiedossa tämä diskantin syönti ongelma, mutta vastavaa rätinää ei ole kuulunut ennen. 25W Mass mulla on, eli pitäis tehonkesto riittää 5 watin vahvarille. Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there? |
ReBeat 04.12.2007 12:10:08 | |
---|
Olisko tuossa MASSissa sitten jotain häikkiä. Ainoa keino viisastua asiassa lienee että kokeilis jotain toista vahvistinta tuohon keinokuormaan tai sitten luukuttais Epiä johonkin toiseen kuormaan. |
J.Hollström 04.12.2007 12:16:44 | |
---|
Minulla 50W MiniMASS kuumeni aika kovasti, kun testasin 50W marsua täysillä alussa. Valmistaja suosittelee hankkimaan 50W vahvistimeen 100W keinokuorman. "A note about the power level: Be aware of that when choosing an attenuator, because the idea of using an attenuator is to run the amp full blast into power tube distortion and then controlling the level going to the speaker. If you are going to dime a 50 watt amp, you should choose a 100 watt attenuator." http://www.tedweber.com/atten.htm "Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |