Aihe: Guild
1
Vicious
01.12.2007 21:26:09

Kattelin tossa Guildin sivuja ja en löytäny sieltä sähkökitaroita ollenkaan. Tiiä sitten oonko puusilmä vai missä mättää.. Kummiskin yhen mun lempibändin kitaristeilla on Guildin Sg-kopiot. Oisko s-100 sen mallin nimi. Ne lavat on varsinki silmälle miellyttäviä nii ajattelinpa kysästä, että tietääkö kukaan mikä nuiden kitaroiden kohtalo on? ja saako niitä Suomesta?
lämmintä. -sanoi kettu napalmista
Miikathebest
02.12.2007 01:29:26

Suosikissa oli joskus Steve Vailla miljoonanauhainen guild-sähkis.

Voi olla että ovat sillä nimellä tehneet ainoastaan artisteille customikeppejä.

Tuolta wikifaktaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Guild_Guitar_Company
Liikaa säröä!
Jay-Kay
03.12.2007 16:55:47 (muokattu 03.12.2007 17:01:26)
Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, niin Guildin omistaa nykyään Fender.

Tuosta Guildin S-100 SG-kopiosta on tehty Squier merkillä 20th anniversary-malli, Squier s-73, (eli sg-kopion kopio :D). S-73:a ei valmisteta enää, mutta interwepissä olen niitä nähnyt kaupattavan.

E: Fenderin other brands sivulla reuhottaa Guildin logo ja linkki sivuille http://www.fender.com/products/otherbrands/
Missä Oikeus? Missä Vääryys?
Guildfinger
04.12.2007 22:44:41
Fender osti Guildin, ja ryssi koko homman, niin kuin yleensä ostaessaan muita brändejä. Guildin ja alamerkkinsä Dearmondin nimellä ei valmisteta sähkökitaroita enää. Guildin akustisten valmistusta jatketaan yhä.
Ne SG:n tapaiset mallit ovat S-100 ja S-50. Usein puhutaan Guild SG:stä tai Polarasta, mutta olen ymmärtänyt, että virallisesti Polara tarkoittaa kaksimikkistä Jetstar:ia.
70-luvun alun S-100/S-50 ovat melko kapeakaulaisia, mukavalla C-profiililla, ei kaulapainoisia vintage "sleepereitä". Kannattaa kurotella Amerikan markkinoille! Ei noita Suomessa liiku, eikä niistä kukaan mitään tajua. Hinnatkin ok vielä. Uudemmista versioista en oo ollut niin innostunut, S-50 on oma suosikkini.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)