Aihe: Harkkavahvistin ja uusi putkinuppi
1 2 3
släsh
12.11.2007 19:17:07
Elikkä semmoinen tilanne että pitäis saada uus harkkavahvari. sanotaanko että alle 600 pitäis olla. Laneyn lc 15r ajatellut. Ai niin ja ei mieluiten päälle 15watt jos putkivahvari enkä ole varsin innostunut trankkuvahvareihin, mutta saa toki tarjota. Sitten bändivahvariin olisi budjetti 2000 euroa. Tällä hetkellä virkaa toimittaa craten vahvari mutta ei ole oikein tyydyttänyt tarpeita. Elikkä monipuolista saundia kuitenkin enemmän metalliin suuntautunutta elikkä esim. peavey 6505, engl bläkkis ja marsun jvm. Ja onko kellään tietoa että saako splawnin vahvareita suomeen?
Painajaismainen
12.11.2007 19:20:40
Entäs jos ostaisit kotiin vahvistimeksi Micro Cuben tai Pocket Podin ja käyttäisit jäljelle jäävät rahat siihen kunnon mörssäriin? Cube ja Pocket maksavat satasen pintaan kummatkin ja loistavia pelejä kotisoitteluun.

http://www.thomann.de/fi/line6_pocket_pod.htm

http://www.thomann.de/fi/roland_micro_cube.htm

Näin minä tekisin...
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
Dropped C
12.11.2007 19:22:13
Oisko Orange Tiny Terror kova? Siitä lähtee aika helkkarin hyvät soundit, kun tyrkkää täysille. Raskaamman musiikin soitteluun en tiedä, mutta erittäin rock se soundi ainakin on. Tosin tuohon menee uutena jo se 500, ja kaappikin pitäisi varmaan hommata...
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
släsh
12.11.2007 19:26:12
Joo ajattelin itseasiassa tiny terroria mutta siihen myös kaappi. Ja joutuuko luukuttamaan lujaa että saa hyvän soundin
släsh
12.11.2007 19:27:48
Entäs jos ostaisit kotiin vahvistimeksi Micro Cuben tai Pocket Podin ja käyttäisit jäljelle jäävät rahat siihen kunnon mörssäriin? Cube ja Pocket maksavat satasen pintaan kummatkin ja loistavia pelejä kotisoitteluun.

No itse en ole pahemmin mallintavien vahvareiden kannalla mutta toki voi kokeilla. nytten ihan joku craten gx-10 tai oliko 15 kotikäytössä sitten craten putkinuppi bändikäytössä kuten edellä mainitsin
Alphie
12.11.2007 19:28:20
Jaa tuota bändivahvaria mietiskelen. Minkälaista musiikkia soittelet? Onko haussa hyvä rock-saundi vai jenkkityylinen metallijuntta? Onko toiveita, pitääkö olla nuppikaappi vai combo? Roudattavuuskysymykset, saako olla kuinka iso?

Vähän lisäinformaatiota, kiitos.
släsh
12.11.2007 19:30:04
Joo toki. Elikkä sanotaanko että 80 musa eniten lähellä sydäntä. Mötley van halen, skid row sun muuta mutta pitäis myös lähteä sanotaanko tämmönen trash saundi esim panteraan. Mieluiten nuppi mutta combo käy
släsh
12.11.2007 19:31:36
ja kun joutuu 4x12 kaappia roudaamaan niin ei se vahvistimen koko haittaa paljoa. koska meinaan että jos nytten päädyn comboon niin olkoon koska pitänee sitten miettiä että myydäkkö kaappi tai eikö myydä
Painajaismainen
12.11.2007 19:31:51
No itse en ole pahemmin mallintavien vahvareiden kannalla mutta toki voi kokeilla. nytten ihan joku craten gx-10 tai oliko 15 kotikäytössä sitten craten putkinuppi bändikäytössä kuten edellä mainitsin

Itselläni on vähän sellainen aatos että kotona on vahvistimessa on tärkeintä se että siitä saapi "ihan ok" harjoitussoundit ja sitten sillä "The Vahvistimella" murskataan bändin kera. Cubessa on aivan loistosoundit kokoisekseen ja sinulle tosiaan jäisi 2500€ siihen bändi-vahvistimeen.

Harkitse, sillä 2500:lla saa jo melkoisen keskinkertaisen laitteen... :)
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
släsh
12.11.2007 19:34:41

Itselläni on vähän sellainen aatos että kotona on vahvistimessa on tärkeintä se että siitä saapi "ihan ok" harjoitussoundit ja sitten sillä "The Vahvistimella" murskataan bändin kera. Cubessa on aivan loistosoundit kokoisekseen ja sinulle tosiaan jäisi 2500€ siihen bändi-vahvistimeen.

Harkitse, sillä 2500:lla saa jo melkoisen keskinkertaisen laitteen... :)

No tossa on ihan hyvä pointti, mutta suurin osa harjottelusta tapahtuu toki kotona ja sitten jos ei jaksa roudaa esim "isoja kamoja" sanotaanko koulukeikalle tai vastaavaan niin semmoinen hyväsoundinen olisi ihan jees. mutta onhan se tähänastikkin luonnistunut putkikamoilla että miksipä ei
Dropped C
12.11.2007 19:37:25
Joo ajattelin itseasiassa tiny terroria mutta siihen myös kaappi. Ja joutuuko luukuttamaan lujaa että saa hyvän soundin

En kyllä tiedä, kun olen k.o. laitetta onnistunut kuulemaan ainoastaan täysillä halfstäkin lävitse... Silloin kuulosti erittäin hyvältä. Mutta Pikkuterroristista saa myös 7 wattisen, eiköhän sillä himassakin soittele.
släsh
12.11.2007 19:38:30
joo ja ootko kokeillu 4x12 kaapilla. kun se ainoa mikä tällä hetkellä on ;S
Dropped C
12.11.2007 19:41:57
joo ja ootko kokeillu 4x12 kaapilla. kun se ainoa mikä tällä hetkellä on ;S

Juurikin 4x12, eli halfstäkin läpi kuuntelin (kaveri sillä tykitti reeniksellä, itse en soittanut). Matampin Minimat (teho 2W) voisi olla myös kova vahvistin kotiin:

http://www.custom-sounds.com/epages … 50274159fa3d3d0684+FI/products/1960

Ainakin tietyntyylisen metallin soittamiseen nuo Matamp:it ovat ilmeisesti juuri se vahvistin.
släsh
12.11.2007 19:43:28
Olin itsekkin kattonut tuota matamppia mutta on jo ollut aika kauan out of stock voisi varmaan ottaa yhteyttä heihin. Frendillä on kyseinen kapistus ja se soi helvetin hyvin
Alphie
12.11.2007 19:45:40
Oliko sun siis tarkotus soittaa sillä 4x12" kaapilla sekä kotona, että jossain muualla? Meinaan vaan, että voi olla aika tuskasta tuo roudaaminen...
släsh
12.11.2007 19:49:33
ei siksi meinasin että hommaan 2x12 kaapin kotiin jos päädyn pieneen putkinuppiin koska tiedän että toi kaapin roudaaminen ei oo hauskaa
släsh
12.11.2007 19:50:42
toi matamp 495 kait? ja sitten esim joku framuksen kaappi on kai joku 300+ taitaa mennä budjetista yli mutta onhan se toki vaihoehto
Tami
12.11.2007 20:28:32

ei siksi meinasin että hommaan 2x12 kaapin kotiin jos päädyn pieneen putkinuppiin koska tiedän että toi kaapin roudaaminen ei oo hauskaa

2 X 12" kaappi kotonakin on aikasen ylimitoitettua koska harvemmin sitä yksin reenaillessa tulee kovaa soitettua riippumatta asutko kerrostalossa tai linnassa..

Itse ostaisin kotisoittoon voxin ad30vt:n ja sitten päävahvarin kanssa on tie täysin auki...

No mulla on H&K:n switchblade nuppi ja se on mainio laite joskin kovin äänekäs semmoinen.
Toisaalta osta joku perushyvän soundin omaava nuppi sille kaapillesi ja sitten tuhlaat sen toisen tonnin mausteiden etsimiseen niin luulempa että haluamasi soundit pitäisi olla kasassa...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... Neulo, Sami imas oluen....
släsh
12.11.2007 20:34:28
No on pedalboardi että siinä on sitten saundin muokkaamista. mutta tavotteena ois semmonen juttu että se bändivahvari että siihen ei paljon tarttis lisäillä mitään semmonen idea että minä --> kitara --> vahvari
Tami
12.11.2007 21:33:26

No on pedalboardi että siinä on sitten saundin muokkaamista. mutta tavotteena ois semmonen juttu että se bändivahvari että siihen ei paljon tarttis lisäillä mitään semmonen idea että minä --> kitara --> vahvari

Juu, mutta tuommosia vahvistimia ei oikeasti taida paljoa olla. Joko säröä pitää buustailla tai eq:lla kutitella tai sitten kaivella johonkin piisiin hiukkasen chorusta jne jne.. Tuo suo on loputon... kitaristit ovat outoa sakkia..

No ok tuo switchblade on aika hyvä tuossa, mutta siihenkin tekee mieli laittaa poljin tai pari eteen jos ei muuta niin pahan päivän varalle tuomaan se Extravaihteen...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... Neulo, Sami imas oluen....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)