kalleboy 04.12.2007 20:31:40 | |
---|
Omistan nimettömän kitararakentajan valmistajan Telecasterin, jossa on kaulassa JB jr. ja tallassa Duncanin Quarter Pound. Vahvistimena on Orangen 15W Tiny Terror ja Framus 2x12 Celestion V30 ja G12H elementeillä. Orangesta säädän gainilla saundin joko cleaniksi tai miedolle särölle ja ongelma on seuraava: takamikki tuppaa kovemalla volyymilla(keikkavolyymilla) varsinkin sointuja kovaa soitettaessa menemään tukkoon ja särölle. Säröytymisessä ei sinänsä mitään vikaa ole, koska tuo QP on tunnetusti särömikki, mutta soundi menee täysin tukkoon ja kuulostaa ikäänkuin kompressoidulta pierulta, ts. kaikki Telen tyypillinen potku ja erottelevuus katoaa.Hiljasemmalla volumella saundi on siedettävä.Vahvistimesta säröt täysillä tai 3/4 mikki toimii parhaiten, mutta tarvitsen myös cleani saundia joka ei saisi säröytyä tai puuroutua. Johtuuko äänen puuroutuminen mikin suuresta outputista vai loppuuko vahvistimesta tai kaapista yksinkertaisesti tehot kesken? Jos mikin vaihto tulee eteen, niin mikä ois sellanen mistä sais sekä hyvät kliinit että perus rock-särön?Musatyylinä on funk-rock, poppirokki, jazz ja ysäri hard-rock. Kiitos etukäteen vastauksistanne! |
gator 04.12.2007 20:47:08 | |
---|
Oletko kokeillut säätää takamikin korkeutta? |
kalleboy 04.12.2007 20:51:41 | |
---|
Oletko kokeillut säätää takamikin korkeutta? Oon kokeillu. Korkeilla säädöillä saundiin tulee pyöreyttä, mutta puuroutuu helpommin. Matalalla säädöllä saundi taas menee näkkäriksi, eli aika ohueksi ja liian treblekkääksi. Myöskään mikkiä kallistamalla satulaan tai kaulaan päin en saa ongelmaa poistettua. Ainakaan tuolla mikillä ja kitaralla sellaista sopivaa cleanin ja särön välimaastoa ei saa säädetyksi. Toivottavasti vika on vaan tuossa mikissä, ettei tartte uutta vahvistinta lähteä ettimään :) |
stratocatcher 04.12.2007 20:55:56 | |
---|
Kuulostaa minusta mikrofonin ominaisuudelta se tukkoisuus tuossa tapauksessa. Liian korkea output säilyttääkseen telen ominaisen klangin. Saatko jostain lainaksi teleä tai stratoa jollain vintage-tyyppisillä yksikelaisilla mikeillä? Sen vahvistimen voisi helposti kokeilla toisella kitaralla... Luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin. |
kalleboy 04.12.2007 21:10:48 | |
---|
Kuulostaa minusta mikrofonin ominaisuudelta se tukkoisuus tuossa tapauksessa. Liian korkea output säilyttääkseen telen ominaisen klangin. Saatko jostain lainaksi teleä tai stratoa jollain vintage-tyyppisillä yksikelaisilla mikeillä? Sen vahvistimen voisi helposti kokeilla toisella kitaralla... Itse epäilen samaa. Oon kokeillu omaan vahistimeen myös kaverin Mexico Stratoa orkkis mikeillä ja silloin saundi ei ollut yhtään tukkoinen. |
sepisti 04.12.2007 23:52:55 | |
---|
tuosta mcdonalds mikistä mulla ei ole kokemusta, mutta olen kokeillut vastaavaa settiä sillai et se JB junnu oli tallassa ja ei ollu kyllä tukossa yhtään (nimen omaan telellä). Laita se jb tallaan ja hommaa kaulamikiksi vaikka little 59... Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo |
msm40 06.12.2007 10:53:20 (muokattu 06.12.2007 11:06:53) | |
---|
Telen tallaan DiMarzion Twang King, hiukan perusteleä enempi ulostuloa ja hinta alueella. Kaulaversio Twang Kingistä onkin jo sitten hinta/laatu suhteeltaan parhaita kaulamikkejä Teleen. All you really need is your imagination... And a Tele... |