Aihe: Mystinen vinkuminen (peavey classic 50 ja boss me-50 loopissa)
1
SURf
10.12.2007 08:05:21
Moro

Nytpä sattui mielenkiintoinen homma:

Kesken keikan toisen kitaristimme vahvistin+efekti yhdistelmä-ajoneuvo aloitti hillittömän piippauksen. Soitto seis, stand-up komiikka päälle ja pikaisia tarkistuksia. Saimme paikallistettua vinkumisen niinkin pitkälle että Bossi päällä vinkuu, Bossi pois päältä ei vingu.
Efektilenkissä oli hän.

Revittiin sitten koko potkulauta irti ja soitto sai jatkua..

Mistä ihmeestä voisi vikaa lähteä paikallistamaan, mielessäni jo kirosin tuon polkimen alimpaan kastiin mutta tuli äskettäin mieleen että voiko siellä lenkissä olla jotain joka aiheuttaa tuon kiertovinkumista muistuttavan äänen?

Tarkemmat tutkimukset ja mahdolliset ruuminavaukset suoritettaneen alkuviikon aikana, mutta jos vinkkejä on niin otetaan vastaan oikein mielellään.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Kimmo72
10.12.2007 21:33:52
Reverbi mahdollisesti?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
SURf
11.12.2007 07:30:37
Reverbi mahdollisesti?

Miksi tätä arvelet?
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Kimmo72
11.12.2007 16:07:33
Miksi tätä arvelet?

Noo mulla lähti vahvarista (Carvin Legacy) ihmeellistä vinkumista kun oli tuo reverb isolla ja kovalla volyymillä. Väänsin sen sitte lähes pois ja otin reverbit muista laitteista kuin vahvarin oma, niin vikinä katos. En tiedä mistä tää johtuu. Viisaammat vois kertoo.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
oiva tumpeloinen
11.12.2007 16:13:03
Noo mulla lähti vahvarista (Carvin Legacy) ihmeellistä vinkumista kun oli tuo reverb isolla ja kovalla volyymillä. Väänsin sen sitte lähes pois ja otin reverbit muista laitteista kuin vahvarin oma, niin vikinä katos. En tiedä mistä tää johtuu. Viisaammat vois kertoo.

Olisko Carvinissa jousikaiku, mikä voisi aiheuttaa tuon? Digitaalista kaikua en kuitenkaan ensimmäisenä epäilisi kierron aiheuttajana.

Mun veikkaus kierron suhteen on, että joku on koskenut Bossin joko input- tai output-voimakkuuteen. Kovin usein pieni lisätöky loopissa aiheuttaa kierron.
Kimmo72
11.12.2007 16:20:07
Jousi on Carvinissa juu.
SURf
11.12.2007 22:36:43
Mun veikkaus kierron suhteen on, että joku on koskenut Bossin joko input- tai output-voimakkuuteen. Kovin usein pieni lisätöky loopissa aiheuttaa kierron.

Tuo ei ollut normaalia kiertoa, ihanaa, tasaista vinkumista vain. Vaikka veti kitarasta volat nolliin ja vaikka veti Bossista sillä polkimella volat minimiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)