standby 06.12.2007 08:16:55 | |
---|
Pitäisi uudistaa pedaalilaudassa olevat välipiuhat kertaheitolla pari astetta laadukkaammiksi. Nykyiset ohuet muovijohdot eivät herätä luottamusta. Kitarapiuhat olen itse tehnyt laadukkaasta metritavarasta ja Neutrikin plugeista, eikä valittamista ole ollut. Nyt vain en jaksaisi ruveta juottamaan isoa kasaa johdonpätkiä. Siispä T-kauppaan! Siellä näyttäisi olevan tarjolla kaksi fiksunoloista ja erittäin kohtuuhintaista vaihtoehtoa: - http://www.thomann.de/fi/cordial_cfi_015_rr.htm- http://www.thomann.de/fi/pro_snake_patch_klinke_winkel_015_m.htm Noita Pro Snakeja ei ilmeisesti pysty juottamaan, plugi näyttää suljetulta? Neutrik-johdannainen on taas tuttua konstruktiota, eli piuhan pystyy tarvittaessa vaihtamaankin. Onko teillä käyttökokemuksia näistä (tai vastavista pidemmistä)? Kestävätkö? Rätisevätkö? Kumpia kannattaisi hankkia? |
Murgo 06.12.2007 09:24:13 | |
---|
Noita Cordial-Neutrikkeja löytyy pari patchkaapelia ja pari instrumenttipiuhaa, ovat hyviä ja kestäviä,yhtään en ole rikki saanut(tosin käyttö ei kovin rankkaa ole). Yksi Ssnake instrumenttipiuha on myös, liittimet ovat aika rimpuloita, nuo tuosaa kuvassa näyttäisivät saman liittimen kulmaversioilta, joten noista vaihtoehdoista kyllä ääni Cordialille, varsinkin kun hinta on sama molemmissa. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
JuSu 06.12.2007 11:45:51 | |
---|
Pitäisi uudistaa pedaalilaudassa olevat välipiuhat kertaheitolla pari astetta laadukkaammiksi. Mä pistin elämää risaiseksi, päätin hankkia seuraavaan potkulautaan Geroge L's -kaapelia ja plugeja. Ei juottamista ja piuhat voi pätkiä juuri sopivan mittaisiksi. Planet Wavesilla on myös tuollainen tzydeemi. Ihan halpa ei ole, mutta tulee siisti lopputulos. http://www.thomann.de/fi/planet_waves_pwgpkit10.htm PW:n laadusta ei ole kokemusta kuin yhdestä piuhasta, ja se on ihan laatuletkua. Mun kirjoissa PW on Hywää Kaabelia. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
Detox 06.12.2007 16:58:30 (muokattu 06.12.2007 16:59:39) | |
---|
Itsellä on kans piuhat PW:tä. Kun vaihdoin ikivanhat ProCon piuhat uusiin, parani saundi huomattavasti. ProCon juotokset muuten näyttävät 5 vuotiaan tekeleiltä, eikä herätä kyllä enää lainkaan luottamusta. Olen ajatellut tuon Cable stationin hankintaa kun nykyiset PWn Patch kaapelit tuppaavat loppumaan aina kesken, eivätkä ole mitään halvimpia vaihtoehtoja. Niin ja Ssnake ei kyllä herätä luottamusta myöskään aikaisempien rimpuloiden perusteella. Pysy erossa niistä! http://www.planetwaves.com/Pcablesdetails.aspx?ID=6 EDIT: Linkki Mesa 4 Life! |
kondensaattori 06.12.2007 17:34:14 | |
---|
Eikös Pro Snake ja Sssnake ole eri asia, ja Pro Snake laadukkaampi? |
Jucciz 06.12.2007 17:58:00 | |
---|
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
kondensaattori 06.12.2007 18:02:13 | |
---|
Perkele minä en tajua tätä piuhojen saundista puhumista. Hyvän piuhan ominaisuuksia on kestävyys, häiriöttömyys, käsiteltävyys yms. Mutta ei niissä saundia ole. Teoriassa paska piuha voi leikata yläpäätä kapasitanssista johtuen, mutta ei sitä kukaan kuule. Vai kuuleeko? Ite en ainakaan ole voinut erottaa missään tilanteessa piuhan vaikutusta saundiin. Ja laudassa sitä piuhaa on sairaan vähän. |
biibob 06.12.2007 18:13:54 | |
---|
Perkele minä en tajua tätä piuhojen saundista puhumista. Hyvän piuhan ominaisuuksia on kestävyys, häiriöttömyys, käsiteltävyys yms. Mutta ei niissä saundia ole. Teoriassa paska piuha voi leikata yläpäätä kapasitanssista johtuen, mutta ei sitä kukaan kuule. Vai kuuleeko? Ite en ainakaan ole voinut erottaa missään tilanteessa piuhan vaikutusta saundiin. Ja laudassa sitä piuhaa on sairaan vähän. Otappas testiin yksi neutrik+cordial tai muu vastaava laatupiuha ja vierelle lakritsirihma. Sitten testaat näitä peräkkäin. Ihmettelen, jos ei soundissa ole eroavaisuuksia. Ja etenkin ero vain kasvaa, mitä pidempi testissä oleva lakritsirihma on. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Kivijalka 06.12.2007 18:16:10 | |
---|
Perkele minä en tajua tätä piuhojen saundista puhumista. Hyvän piuhan ominaisuuksia on kestävyys, häiriöttömyys, käsiteltävyys yms. Mutta ei niissä saundia ole. Teoriassa paska piuha voi leikata yläpäätä kapasitanssista johtuen, mutta ei sitä kukaan kuule. Vai kuuleeko? Ite en ainakaan ole voinut erottaa missään tilanteessa piuhan vaikutusta saundiin. Ja laudassa sitä piuhaa on sairaan vähän. Vaihdoin piuhat 2 euron halpisletkuista itse kolvattuihin ja yläpäätä tuli saundiin suunnilleen puolikkaan treblepotikan pyöräytyksen verran. Eli voi hyvinkin vaikuttaa ihan perkeleesti saundiin. If you ain't a ninja, you ain't shit! |
Jucciz 06.12.2007 18:23:07 | |
---|
En puhunut varsinaisesti mistään piuhan "ominaissoundista", vaan tarkoitin juurikin sitä, miten kirkkaana kitarasta lähtevä signaali saadaan vahvistimelle asti. Huonoilla piuhoilla soundi on tunkkainen eikä sitä voida enää korjata vahvistimen päässä: ei trebleä voi korostaa, jos sitä ei ole. :) Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
anttipi 06.12.2007 18:29:49 | |
---|
Otappas testiin yksi neutrik+cordial tai muu vastaava laatupiuha ja vierelle lakritsirihma. Sitten testaat näitä peräkkäin. Ihmettelen, jos ei soundissa ole eroavaisuuksia. Ja etenkin ero vain kasvaa, mitä pidempi testissä oleva lakritsirihma on. Mulla on tulossa pedaalilautaan liuta halpispiuhoja (lieneeköhän 15 vai 30 cm). Järkeilin, että kun pedaalit tulee velcrolla kiinni ja piuhoja ei tarvitse joka kerta repiä irti, niin halpiksetkin kelpaa. Voiko soundi siis tosissaan paskentua, vaikka piuhat on noin lyhyet? |
JHL 06.12.2007 18:31:01 | |
---|
komppaan myös Planet Wavesia ja George äLlää, molempia käytössä useampia eri mittaisia ja hyvin pelittää. molemmilta löytyy sekä suoria että kulmaplugeja, kulmalla varustetut lienevät kuuminta hottista pedaalilaudoissa? ai nii vielä piti kysymäni Juccizelta että jostain muusta threadista luin että vedät jollain 6 metrisellä George L-piuhalla, miten saat sen pysymään suorana? mulla menee toi kotikäytössä oleva parimetrinenkin serpentiinille.. |
biibob 06.12.2007 18:42:55 | |
---|
Mulla on tulossa pedaalilautaan liuta halpispiuhoja (lieneeköhän 15 vai 30 cm). Järkeilin, että kun pedaalit tulee velcrolla kiinni ja piuhoja ei tarvitse joka kerta repiä irti, niin halpiksetkin kelpaa. Voiko soundi siis tosissaan paskentua, vaikka piuhat on noin lyhyet? No riippuu hyvin pitkälti, miten paljon piuhaa on kaikenkaikkiaan käytössä ja mihin väliin se tulee. Eli tuleeko kitaran ja vahvistimen väliin suuri määrä pedaaleja lyhyine piuhoineen, vai meneekö suurin osa efx looppiin? Kitaran ja vahvistimen välillä olevat piuhat vaikuttavat kaikkein eniten ja näiden kannattaisi olla kohtuu laadukkaita ( ainakin omasta mielestäni). Tämä johtuu siitä, että loppupeleissä ne piuhat ovat se ainut asia, mikä kuljettaa sen kitaran mikkejen tuottaman signaalin sinne vahvistimelle vahvistettavaksi. Eli vaikka kitaran oma soundi olisi aivan jumalainen, niin huonot piuhat saattavat pilata tämän jumalaisen soundin ennenkuin se ehtii vahvistimelle. Etenkin korkeat taajuudet tuntuvat häviävän melko nopeastikin, jos piuhat eivät ole asiaankuuluvat. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
kondensaattori 06.12.2007 19:01:01 | |
---|
Nojoo. Hiukka turhan äkänen postaus taisi olla. Ehkä asia on vain niin etten ole niin huonolla piuhalla soittanut, tai olen puukorva. Pitää kyllä joskus kokeilla asiaa ihan hifistelymielessä. |
Insane Kane 06.12.2007 19:42:55 | |
---|
Nojoo. Hiukka turhan äkänen postaus taisi olla. Ehkä asia on vain niin etten ole niin huonolla piuhalla soittanut, tai olen puukorva. Pitää kyllä joskus kokeilla asiaa ihan hifistelymielessä. Huonon ja hyvän piuhan erot ovat täysin kuultavissa. Ei näin! >=) |
anttipi 06.12.2007 19:45:14 | |
---|
Eli tuleeko kitaran ja vahvistimen väliin suuri määrä pedaaleja lyhyine piuhoineen, vai meneekö suurin osa efx looppiin? Kitaran ja vahvistimen välillä olevat piuhat vaikuttavat kaikkein eniten ja näiden kannattaisi olla kohtuu laadukkaita ( ainakin omasta mielestäni). Ei ole efektiluuppia, joten useampi pedaali tulee kitaran ja vaffarin väliin. Toisena pidempänä piuhana on Spectraflex, mutta liekö siitä sitten paljon iloa, jos lyhyet piuhat syö yläpään. Helppohan mun on tietysti testata, kuinka paljon ne ääntä huonontaa. Tietty kaipa ne pedaalitkin siinä välissä ääntä aina jonkin verran värittää. |
Juntunen 06.12.2007 19:50:14 | |
---|
Laitoin lopultakin George L:t. Näppärän kokoisia joo, ja eivät nuo kai huonommalta soundaa kuin Neutrik+Cordial. http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta9.jpg Viititkö Jucciz valaista vähän noita George L:n piuhoja ja plugeja, mikä niistä tekee erikoisia? Niitä ei siis kolvata ollenkaan? |
HeavyMachinery 06.12.2007 19:59:07 | |
---|
Viititkö Jucciz valaista vähän noita George L:n piuhoja ja plugeja, mikä niistä tekee erikoisia? Niitä ei siis kolvata ollenkaan? Ei tarvii kolvata , niissä on puristus liitos. Parasta on se että itse piuha ei maksa paljoa ja plugit on uudelleen käytettävissä. itsellä on lauta ja räkki tehty noilla. Ovat käteviä kun mittaan tekeminen on todella nopeaa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Jucciz 06.12.2007 20:09:23 | |
---|
Viititkö Jucciz valaista vähän noita George L:n piuhoja ja plugeja, mikä niistä tekee erikoisia? Niitä ei siis kolvata ollenkaan? Noi on näppärän kokoisia ja piuhojen rakentaminen tapahtuu ilman kolvia: työnnetään vaan piuhan pää plugin sisälle ja ruuvataan "tulppa" plugin peräosaan tiukasti - piuha on valmis. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Juntunen 06.12.2007 20:45:56 | |
---|
Ei tarvii kolvata , niissä on puristus liitos. Parasta on se että itse piuha ei maksa paljoa ja plugit on uudelleen käytettävissä. itsellä on lauta ja räkki tehty noilla. Ovat käteviä kun mittaan tekeminen on todella nopeaa. Eli vaatiiko se erilaisen piuhankin, vai voiko noiden plugien kanssa käyttää normaalia cordialin kaapelia? Kuulostaa kyllä kätevältä. |