Aihe: Seymour Duncan JB/59 vs. EMG 81 aktiivit
1 2 3
pogo
14.05.2006 05:14:45
Olen hankkimassa kitaraa hintaluokassa n. 700-800 €. Oon kattellu ESP/LTD EC-400 tai 500 ja Viper 400, 500. EMG aktiivi mikit ovat noissa hiukan kalliimpia kuitenkin duncaneista oon kuullu, että ne on parempia clearilla. Tuoko EMG mikit sitte persoonallisempia tai tuhdimpia säröjä. DUNCANIT VAI EMG:T. EC VAI VIPER
kuriken
14.05.2006 07:14:54 (muokattu 14.05.2006 10:55:44)
EMG mikit eivät ainakaan ole persoonallisia. Ne ovat sen verran tuhteja mikkejä että joidenkin mielestä kuulostaa melkein samalta vaikka olisi minkälaisessa puussa kiinni. Nämä emg:t ovat aktiivisia mikkejä eli ne tarvii pariston etuvahvistusta varten, jonka takia kyseessä on todella suuri ulostulo. En ole mikään mikkiekspertti mutta sinuna en valitsisi emg mikkejä. Minä kun yritän soitossa vaikuttaa dynamiikkaan pelkällä tatsilla. Haulla löytynee lisää molemmista mikeistä, ja pian muu m.net porukka tulee tänne vastailemaan.

Edit: Jos noista täytyy valita niin ec:n ottaisin, mutta jokaisella on omat mieltymykset ja valitkoon sen mukaan.

Edit2: Jos soitat hiukkasenkaan muuta kuin heviä niin uskoisin duncanien olevan paremmat
Olet hullu
- Eikä kukaan huomaa sitä
benny
14.05.2006 09:12:07 (muokattu 14.05.2006 09:15:10)

EMG:t ovat semmosia vähä rivakoita.
Ei se soundi paska ole, mutta ei oo niinkää semmonen rento ja miellyttävä vaan vähä ärhäkän hevi. Tonella voi sit säädellä kuiteski sitäki mieleisekseen.

Molempi parempi! :-)

Edit: Ja tällä aiheella saadaan taas ne puristit tänne meuhkaa ja tappelee. Haulla oltais säästytty taas yhdeltä M.netin vakioriidalta.
shitfuck inc.
Tympee Huttunen
14.05.2006 09:30:32 (muokattu 14.05.2006 09:30:55)
Osta Seymour Duncan, niin ei tarvitse koko ajan kuunnella m.netin ammattilaismuusikoiden itkemistä niiden EMG-mikkien elottomasta ja kliinisestä soundista.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
msormune
14.05.2006 10:35:15
Osta Seymour Duncan, niin ei tarvitse koko ajan kuunnella m.netin ammattilaismuusikoiden itkemistä niiden EMG-mikkien elottomasta ja kliinisestä soundista.

Soittokaveri pisti omaan hevikeppiinsä EMG 81/85 -sarjan ja minusta kyllä soundit noista löytyy puhtaasta todella rankkaan heviin, ja ihan "eloisat" äänet oli. Varmaan kannattaa käydä soitinliikkeisssä kokeilemassa, noita EMG:n aktiivimikeillä varustettuja kitaroita luulisi löytyvän.
LexaR
14.05.2006 11:45:50 (muokattu 14.05.2006 11:48:31)
Ainoo valittamisen aihe mitä mul on EMG aktiivien cleaneist on se et ku soittaa ni se soundi on jotenki todella "napsuva". Tai siis plektran iskut kuuluu jotenki todella ärjynä napsumisena, joka pidemmän päälle alkaa ottaa päähän, varsinki jos jotain bluesia tai funkkia haluis soitella.

E: ja sit pidän siitä jos volapotikalla saa vähän putsailtua soundista säröä pois mut noiden aktiivien ulostulolla se on täysin turha toive. Mättösäröllä noi parhaimmalta kuulostaa, ei siitä kysettäkään
You live and you learn. At any rate, you live.
kunnasja
14.05.2006 11:52:35
Itse valitsisin Duncanit. Tai jotkut muut passiivimikit. Duncaneissa on soundivalikoimaa vähintäänkin riittävästi, löydät varmasti itsellesi juuri sopivan vaihtoehdon. Jos tarvitset hi-gain mikkejä ja suurta ulostuloa, niitäkin kokoelmasta löytyy.

Aktiivimikkien soundi on, kuten joku tuossa mainitsikin, persoonaton ja tylsä. Ehkä surinat ja pörinät vähenee, ja kierto-ongelmat... mutta hyvin maadoitettu kitara ja kunnon geitti, niin ongelmatkin ovat historiaa.

Passive > Active.
Antti1
14.05.2006 11:56:06
Pah, EMG:n soundihan on mitä persoonallisin. Ei passiiveilla hifiä aikaan saa. :)

JB ja 59 on muuten oikein mainio yhdistelmä, mutta JB vaatii aika raskassointista kitaraa kaverikseen kuulostaakseen muhkealta. 59 sensijaan toimii huomattavasti useammanlaisessa kepissä.

Mä valitsisin noi Duncanit ite. Mulla itseasiassa onkin tollanen setti Ibanezissa kiinni.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Pnctocn
14.05.2006 11:59:43
omissa vermeissä viisyseihin kaulassa olen ollut tyytyväinen, monipuolinen mikki.

Aktiiveja aikoinaan kokeilin jacksonilta ja emg:ltä, näistä yllättäen j:n mikit olivat enempi omaan makuun (en tietysti malleja muista, joten aika tuloksetonta avautumista). Allekirjoitan passiivien "pehmeyden" ja dynamiikan - mutta passiivipuoleltakin löytyy hyvin "aktiivityyppisiä" mikkejä. soundillisesti suurinärsyttävyys näissä oli pienoinen sisäinen kompressio (ilmeisesti mikkien vahvistimesta johtuva). Soundisyyt eivät tosin, ainakaan itselle, olleet aktiivimikkien kompastuskivi vaan se ainainen patterinvaihto ja kuulostelu josko patteri alkaisi olla lopussa ja soundi siksi hiipumaan päin, varsinkin jos joku ystävällinen oli unohtanut piuhan kitaraan kiinni.

Kokeile ihmeessä ja valitse soundimieltymyksesi/säätämistarmokkuutesi perusteella. Aktiiveillakin voit vetää muuta kuin heviä.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Werde
14.05.2006 12:00:11
Vähemmän viinaa => vähemmän yöllisiä trollauksia.
Punttia ja heviä, saatana /,,/
Chips
14.05.2006 12:15:31
EMG:t tarvii kunnon putkivahvarin jotta niistä saa kaiken irti.
Antti1
14.05.2006 12:22:22
Duncanit tarvii kunnon putkivahvarin jotta niistä saa kaiken irti.

Aikamoisia ympäripyöreyksiä...
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
HS
14.05.2006 12:26:11
Terve

EMG:t ja Duncanit tarvii vahvarin jotta niistä saa kaiken irti.

Hyvää äitienpäivää!
McNulty
14.05.2006 12:29:26
Ihan se ja sama... valitse ne joilla haluat soittaa.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
pogo
14.05.2006 14:53:10
Onko kellään kokemuksia duncaneista tai emg mikeistä line 6 pod xt liven kanssa. Oon tilannu sen lähinnä nauhottelua varten mutta olis hyvä jos multipaavosta sais jotain kämpilläki irti.
Backlet
14.05.2006 15:24:48

Mulla EMG 81 on toiminut justiinsa niinkuin pitääkin. Duncaneista ei ole kokemusta, mutta EMG:tä ainakin voin suositella.
Nimimerkkini on tyhmä koska en sitä aikoinani tarpeeksi miettinyt ja jumaloin Metallicaa.
pogo
14.05.2006 15:40:50
Ootko käyttänyt myös kämpillä tai keikoilla?
Ben_D
14.05.2006 15:48:11

Mulla on yhessä kitarassa JB ja kahdessa EMG:t. Molempi parempi. Molemmat toimii monenlaiseen musiikkiin. Mä olen EMG:lla soittanut kaikkea Kolmannesta Naisesta Slayeriin.
pogo
14.05.2006 15:58:00
Soundisyyt eivät tosin, ainakaan itselle, olleet aktiivimikkien kompastuskivi vaan se ainainen patterinvaihto ja kuulostelu josko patteri alkaisi olla lopussa ja soundi siksi hiipumaan päin, varsinkin jos joku ystävällinen oli unohtanut piuhan kitaraan kiinni.

Onko samanlaisia kokemuksia ja kuinka usein pattereita pitää vaihtaa?
benny
14.05.2006 16:09:51 (muokattu 14.05.2006 16:10:28)

Onko samanlaisia kokemuksia ja kuinka usein pattereita pitää vaihtaa?

Joka päivä. Aina kun treenit loppuu niin mä joudun vaihtamaan patterit.
Eiköhän se joku 3000h kestänyt se yksi 9V paristo.

Edit: Ja jotta et tekisi yhtä dorkaa vetoa kuin joku täällä: Se piuha kannattaa irroittaa kitarasta kun ei soita.
shitfuck inc.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)