Aihe: Jackson DK2 Dinky, kokemuksia?
1 2
mazq
09.12.2007 21:23:58
Tervehdys!

Oon tässä jo vähän pitemmän aikaa katellu tollasta jacksonin dk2 dinky skebaa, ja kiinnostais kuulla jos jollain olis kokemusta kyseisestä kitarasta, josko tämän sitten uskaltaisi hommata pukinkonttiin.

Linkkiä: http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2911000533

Mitenkä soveltuu eri musiikkityyleille? Ja kuinka hyvin soi? Kitaran kestävyydestä oon kuullu sen verta, että floikka on heikko eikä kestä pitemmän päälle, pitääkö paikkansa? Mikkien laadusta kiinnoistais myös kuulla. Elikkä jos sattuu dinky löytymään nurkista niin pistäkäähän kommenttia, kiitos.
Alphie
09.12.2007 21:59:46 (muokattu 09.12.2007 22:00:43)
Itellä on ollu nyt kyseinen skitta Sustainiacilla varustettuna noin puoli vuotta. Ostin vehkeen käytettynä ja tämä on 2000-luvun alkupuolen tuotoksia, joten tässä alunperin oli Duncan Designed mikit (tallamikki on vaihtunut Dimarzio X2N:ään). Nykyisin kitaroissa on Seymour Duncanin mikit, että pitäisi olla aivan laadukkaat.

Mielestäni tämä kitara on oikein loistava kaikenlaiseen menoon (ulkonäköä lukuunottamatta). Lisäksi kitara soi yllättävän vahvasti ja kirkkaasti ilman vahvistusta. Floikka on kestänyt omassa käytössä hyvin ja pitää vireen kunnolla säädettynä. Ei ole kyllä moittmista.
koponen
09.12.2007 22:54:25 (muokattu 09.12.2007 22:55:12)
Itellä on ollu nyt kyseinen skitta Sustainiacilla varustettuna noin puoli vuotta. Ostin vehkeen käytettynä ja tämä on 2000-luvun alkupuolen tuotoksia, joten tässä alunperin oli Duncan Designed mikit (tallamikki on vaihtunut Dimarzio X2N:ään). Nykyisin kitaroissa on Seymour Duncanin mikit, että pitäisi olla aivan laadukkaat.

Mielestäni tämä kitara on oikein loistava kaikenlaiseen menoon (ulkonäköä lukuunottamatta). Lisäksi kitara soi yllättävän vahvasti ja kirkkaasti ilman vahvistusta. Floikka on kestänyt omassa käytössä hyvin ja pitää vireen kunnolla säädettynä. Ei ole kyllä moittmista.

Kyseessä onkin ihan eri peli ja monta kertaa parempi kuin nämä nykyiset DK2:t. Maksanut aikoinaan tuplasti verrattuna nykyisiin. Kaulakin on aivan toisenlainen.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Tympee Huttunen
10.12.2007 07:21:57
Jos itse lähtisin Jacksonia metsästämään, ottaisin harkintaan erään torilla olevan 91' Professionalin.
mazq
10.12.2007 16:12:21
Juu kiitoksia vaan kommenteista, lisää vaan jos löytyy. Niin sen takia kyselen, kun tuntuu olevan aika harvinainen peli tuo dk2, ainakin lähialueeni musiikkiliikkeissä, enkä ole tuota kokeilemaan päässyt. Kai sen uskaltaa Thomannilta tilata, sillä eikös sieltä tilatuilla tuotteilla ole 30 päivän palautusoikeus, jos sieltä sattuu joku sunnuntaikappale tulemaan?

Kyseessä onkin ihan eri peli ja monta kertaa parempi kuin nämä nykyiset DK2:t. Maksanut aikoinaan tuplasti verrattuna nykyisiin. Kaulakin on aivan toisenlainen.

Eikös ole niin kuin Alphie tuossa jo vähän sanoi, että nämä uusimmat dk2:t ovat parempia (ja kalliimpia) kuin nuo 2000-luvun alkupuolella tehdyt, koska uudemmissa on Seymour Duncan mikit (vs Duncan Designed), ja oon kuullut myös että hardwaret on kestävämpää materiaalia. Enpäs nyt aivan varmaksi voi sanoa.
koponen
10.12.2007 16:43:08
Eikös ole niin kuin Alphie tuossa jo vähän sanoi, että nämä uusimmat dk2:t ovat parempia (ja kalliimpia) kuin nuo 2000-luvun alkupuolella tehdyt, koska uudemmissa on Seymour Duncan mikit (vs Duncan Designed), ja oon kuullut myös että hardwaret on kestävämpää materiaalia. Enpäs nyt aivan varmaksi voi sanoa.

Ei se kyllä näin ole. DK2:ta on itseasiassa ainakin kolmea "eri" mallia. Pre Fender, Post Fender ja post Fender upgrade. Nuo post Fenderit on mikkejä ja hardwarea lukuunottamatta samanlaisia kitaroita, pre -malleissa on mm. erilainen kaula.
mhaarala
10.12.2007 19:58:37
No joo, jos omaan arsenaaliin lähtisin DK2:ta etsimään niin kyllä se olisi ehdottomasti tätä uutta sukupolvea. Puiden osalta ei todennäköisesti ole tapahtunut minkäänlaista muutosta suuntaan tai toiseen, mutta kunnolliset mikit ja ehkä vähän paranneltu floikka kallistaa vaakakupin näihin uudempiin.

Tosin, ennen kuin moista lähtisin etsimään niin sitä ennen tulisi katsottua saatavilla olevat Charvelit, Professional-jaskat jne.. :P
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Alphie
10.12.2007 22:06:47 (muokattu 10.12.2007 22:08:36)
Tätä en ollut tiennytkään, että nuo olisi jotenkin parempia, koska en ole kuin tätä yhtä kyseistä mallia kokeillut. :D Mikäs siinä, jos tämä on jotenkin noita uudempia parempi. Tällä soitellessani olen kyllä huomannut, että tämä on minulle se "the keppi".
koponen
10.12.2007 23:41:43 (muokattu 10.12.2007 23:45:14)
No joo, jos omaan arsenaaliin lähtisin DK2:ta etsimään niin kyllä se olisi ehdottomasti tätä uutta sukupolvea. Puiden osalta ei todennäköisesti ole tapahtunut minkäänlaista muutosta suuntaan tai toiseen, mutta kunnolliset mikit ja ehkä vähän paranneltu floikka kallistaa vaakakupin näihin uudempiin.

Tämä kommentti ei voi perustua mihinkään muuhun kuin tietämättömyyteen :) Jostain kun löydät sellaisen litteämpikaulaisen DK2:n missä on "matta" hardware, niin siinä on sulle kohtuurahalla huippukitara. Työn puolesta tulee räpellettyä noita härveleitä ja käsissä käy helposti yli 300 kitaraa joka vuosi. En siis juttele ihan mutu-pohjalta näitä juttuja.
Waris
11.12.2007 12:04:50
Hyvä ajoitus sinulla. Oman dinkyni hain tuossa kuukausi takaperin, hevihintaan 666e. Sillä summalla lähti transparent red DK 2 kotio, ja tyytyväinen olen. Soitto onnistuu, istuu hyvin käsissä ja sylissä ja on ilo soittaa. Ja aiemmin velloneeseen mikkikeskusteluun, niin ainakin tässä mallissa (käsittääkseni 06 tai 07) on aito Seymour Duncan (TB-4) humpparina ja kaksi singleä.

Vertailuna vanhaan keppiini, ESP-LTD Viper deluxeen, sanotaan ensin kaula. Ohuempi selkeästi ja minun sormiini parempi tuntuma. Ei ole kaareva vaan melko tasainen.

Mikeistä sen verran että kyseessä on H/S/S aidoilla Seymoureilla ja minä pidän suunnattomasti soundista. Makukysymyksiä mutta minun korvaani nämä soundaavat paremmalta kuin EMG:n 81/85-kombo. Mainittakoon myös se, että kyllä niille singleilläkin jotain tekee. Ainakin minä teen.

Kuukauden vanhasta kepistä on tietty hankala sanoa mitään lisenssifloikan pitävyydestä mutta on se ainakin tämän kuukauden melko hyvin pitänyt vireensä. Eipä ole ruuvailutarvetta ollut. Huomiona se, että itse soitan Drop-D:stä 10-52-setillä ja tarvitsin neljännen jousen floikalle.

Kokonaisuutena vallan passeli kitara minulle. En näe syytä vaihtaa pitkään aikaan.
Sgoyafton!
Eemil
11.12.2007 14:08:56 (muokattu 11.12.2007 14:10:00)
Hyvä ajoitus sinulla. Oman dinkyni hain tuossa kuukausi takaperin, hevihintaan 666e. Sillä summalla lähti transparent red DK 2 kotio, ja tyytyväinen olen.

Mulla on nyt ollut muutaman kuukauden sama, mutta s-mallina, eli kaulamikki on sustainiac. Enpä voi mitään ominaisuutta tästä kitarasta haukkua, hintakin on halpa. (Tai no okei, JB on paska mikki joten vaihdoin sen Customiin, mutta se oli tiedossa jo ennen kitaran hankintaa)

Olen soittanut ja omistanut vanhempia japanilaisia Jacksoneita enkä voi sanoa että mitään eroja huomaisin viimeistelyissä tai osien laadussa. Mikit tosiaan on muuttunut Jacksonin mikeistä Duncaneiksi. Muta omien kokemuksien perusteella tuo pre-fender jauhatus on ihan hölötystä. Eiköhän se Fanderkin jotain kitaroiden rakentamisesta tiedä?
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
Eki C
11.12.2007 16:11:38
Tämä kommentti ei voi perustua mihinkään muuhun kuin tietämättömyyteen :) Jostain kun löydät sellaisen litteämpikaulaisen DK2:n missä on "matta" hardware, niin siinä on sulle kohtuurahalla huippukitara. Työn puolesta tulee räpellettyä noita härveleitä ja käsissä käy helposti yli 300 kitaraa joka vuosi. En siis juttele ihan mutu-pohjalta näitä juttuja.

Minulla on juuri tuollainen, noin vuodelta 2000, lähes soittamaton ja virheetön tyhjän panttina. Paljonkohan se " kohtuuraha" voisi olla, jos myyntiin laittaisin?
maxillaris
11.12.2007 16:40:32
Itselläni on ollut aika monta Charverlia ja Jacksonia, Jopa muutama DK2.

Ihan kelpo kitaroita nuo DK2:kin. Itse ostaisin mikäli mahdollista 1991-1995 valmistetun.
Juzpe
11.12.2007 16:49:21

Itselläni oli yksi Jacksonin japsidinky vuosien -98 ja 2003 välisen ajan ykköskitarana käytössä, enkä kyllä huomannut floikan tai vireenpitävyyden suhteen muutenkaan mitään ongelmia. Mikkien vaihtoa suosittelen, nimittäin jackon vakiomikkien soundi ei hirveän kasonen ole.
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
hullu_ukko
11.12.2007 16:51:00
Itselläni oli yksi Jacksonin japsidinky vuosien -98 ja 2003 välisen ajan ykköskitarana käytössä, enkä kyllä huomannut floikan tai vireenpitävyyden suhteen muutenkaan mitään ongelmia. Mikkien vaihtoa suosittelen, nimittäin jackon vakiomikkien soundi ei hirveän kasonen ole.

Jackson tosin pistää nykyään Duncania noihin DK2-mallisiin dinkyihin, joten eipä tuolle vaihtelulle välttämättä tarvetta ole.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
apuri
11.12.2007 17:32:02 (muokattu 11.12.2007 17:49:45)

DK2 on ihan ok, kitara pelkkä kaulan profiilin muutos ei tee joidenkin vuosien malleista parempia.

Kaikissa DK2:ssa on sama runko (kolme palaa) ja samanlainen kaula ehkä hieman vuosien varrella eläneellä takaprofiililla.

Raudatkin on aivan samoja Takeuchin tekemiä ja virityskoneistot gotohin tai nykyään kiinan sarjaa. (viimeistely ei raudan laatuun vaikuta mitenkään) Mikit olleet viime vuosiin asti duncan designediä ja nyt sitten oikeaa duncania.

Sama tehdashan noita on tehnyt jo vuosikausia...

Ennen mallinimen DK2 käyttöönottoa kyseistä keppiä tehtiin nimellä DX-1 vuoden tai kahden verran.

DK2 on näköjään vuoden -98 kataloogissa ensimmäisen kerran.

Ei noilla uudemmilla professionaleilla ole mitään jakoa 90-luvun alun PRO sarjaan verrattuna (Schallerin floyd), vaikka ihan käyttökeppejä ovatkin.

Jos nyt pitäisi DK2 hommata niin se olisi nimenomaan uusi.
koponen
11.12.2007 20:55:41 (muokattu 11.12.2007 21:05:54)
DK2 on ihan ok, kitara pelkkä kaulan profiilin muutos ei tee joidenkin vuosien malleista parempia.

Kaikissa DK2:ssa on sama runko (kolme palaa) ja samanlainen kaula ehkä hieman vuosien varrella eläneellä takaprofiililla.

Raudatkin on aivan samoja Takeuchin tekemiä ja virityskoneistot gotohin tai nykyään kiinan sarjaa. (viimeistely ei raudan laatuun vaikuta mitenkään) Mikit olleet viime vuosiin asti duncan designediä ja nyt sitten oikeaa duncania.

Sama tehdashan noita on tehnyt jo vuosikausia....

Jacksonin yhteistyö maineikkaan Chushin Gakki -tehtaan kanssa päättyi 1994 vuoden lopulla ja -95 alkaen tuotannosta vastasi muuan vasta perustettu Caparison Guitar Company. Nykyiset japsi -Jacksonit valmistaa Chushin Musical Instruments. Alkupään DK2:t on vielä Caparisonin (Chushin Gakki:n tehtaalla?) tekemiä ja myöhemmät "DK2" ja "DK2 upgradet" on valmistettu Chushin Musical Instrumentsin toimesta.
mazq
11.12.2007 21:02:23
Kiitoksia kommenteista! Täytyypä perehtyä enempi noihi vanhempiin professionaleihin, ku te niitä niin paljo kehutte! Muuten, onkos tosta sustainer-mikistä paljonkin iloa, lieneekö sen apaut huntin lisäsijoituksen arvoinen?
Tympee Huttunen
11.12.2007 21:05:51
Kiitoksia kommenteista! Täytyypä perehtyä enempi noihi vanhempiin professionaleihin, ku te niitä niin paljo kehutte! Muuten, onkos tosta sustainer-mikistä paljonkin iloa, lieneekö sen apaut huntin lisäsijoituksen arvoinen?

Katso se torin 91 Pro...
apuri
11.12.2007 21:22:54
Jacksonin yhteistyö maineikkaan Chushin Gakki -tehtaan kanssa päättyi 1994 vuoden lopulla ja -95 alkaen tuotannosta vastasi muuan vasta perustettu Caparison Guitar Company. Nykyiset japsi -Jacksonit valmistaa Chushin Musical Instruments. Alkupään DK2:t on vielä Caparisonin (Chushin Gakki:n tehtaalla?) tekemiä ja myöhemmät "DK2" ja "DK2 upgradet" on valmistettu Chushin Musical Instrumentsin toimesta.

Minä vuonna Chushin MI alkoi veistelemään Jaskoja?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)