anttipi 07.12.2007 19:27:20 (muokattu 07.12.2007 19:28:49) | |
---|
On vuosia ollut käyttämättömänä kyseinen Morleyn pedaali. Muistikuvieni mukaan on toiminut ok, kun viimeksi olen käyttänyt. Ääntä ei varmaankaan pitäisi päästä pihaustakaan läpi, kun volumet on poljettu kokonaan pois? En ole juurikaan käyttänyt tota volumepedaalina vaan wahina, joten ei mitään muistikuvia, miten tuon volumen pitäisi pelittää. Nyt ajattelin spedun ottaa käyttöön, että saa viriteltyä treeneissä/keikoilla äänettömästi. Eli kaiken järjen mukaan jotain on paskana, koska ääntä tulee selvästi läpi, vaikka volumen asento on nollilla? |
anttipi 09.12.2007 20:27:49 (muokattu 09.12.2007 20:28:56) | |
---|
Niin, osaiskos joku sanoa, että mikä tuota äänen vuotamista voi aiheuttaa ja onko sille mitään kotikonstein tehtävissä? Ei kai se nyt millään voi olla Morleyn ominaisuus?? Pitäis muutaman päivän päästä ottaa keikalle ottaa messiin, mutta mitäpä minä volumepedaalilla teen, joka ei hiljennä volumeja nolliin. |
Numb 11.12.2007 10:28:36 | |
---|
Minulla on Morleyn Wah Voluessa tismalleen päinvastainen ongelma. Se ei avaa volaa kokonaan. Mutta eipä aavistustakaan mistä johtuupi. Ehkä ruuvailen Morleyn auki joskus, kun viitsin. Eipä se käytössä ole ollut, en sitten tykännytkään siitä wahista... Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
anttipi 11.12.2007 12:25:26 (muokattu 11.12.2007 12:30:59) | |
---|
Minulla on Morleyn Wah Voluessa tismalleen päinvastainen ongelma. Se ei avaa volaa kokonaan. Mutta eipä aavistustakaan mistä johtuupi. Ehkä ruuvailen Morleyn auki joskus, kun viitsin. Eipä se käytössä ole ollut, en sitten tykännytkään siitä wahista... Onko tietoa, onko siellä sisällä jokin säätösysteemi tuolle? Ruuvailin ruuvit irti sivuista, mutta en poropeukalona saanut koteloa silti nostettua irti enkä uskaltanut alkaa väkisin repiä... En minäkään siitä wahista kovin innoissani ole, eikä sillä volumepedaalin herkkyydelläkään ole sinänsä oikeastaan mitään väliä, kunhan vaan saisi välillä polkaistua volumet kokonaan nolliin, että voisi virittää äänettömästi (kitara->tavallinen viritin->morley->muut pedaalit...) |
anttipi 11.12.2007 19:15:54 (muokattu 11.12.2007 19:16:39) | |
---|
Ruuvasin auki. Ne ledit ainakin toimii ok eikä silmämääräisesti näytä mikään olevan rempallaan. Eli Morleyn volume wahin omistajat: onko tuo nyt Morleyn ominaisuus vai vika, että volat hiljenee vain vähäsen?! On niin monta vuotta aikaa, kun olen viimeksi käyttänyt pedaalia, että en muista tosta volumeosastosta mitään. Olisi nimittäin hyvä tietää, ennen kuin alan turhaan huoltoon sitä kiikuttamaan (Memory Manista napsahti 56 euron lasku, enkä viitsisi sellasia tästä maksaa). |
BaldieFarman 13.12.2007 11:51:22 | |
---|
Ruuvasin auki. Ne ledit ainakin toimii ok eikä silmämääräisesti näytä mikään olevan rempallaan. Eli Morleyn volume wahin omistajat: onko tuo nyt Morleyn ominaisuus vai vika, että volat hiljenee vain vähäsen?! On niin monta vuotta aikaa, kun olen viimeksi käyttänyt pedaalia, että en muista tosta volumeosastosta mitään. Olisi nimittäin hyvä tietää, ennen kuin alan turhaan huoltoon sitä kiikuttamaan (Memory Manista napsahti 56 euron lasku, enkä viitsisi sellasia tästä maksaa). En nyt sitten osaa sanoa, että kuinka paljon sulla sitä volaa jää sinne kun spedu on ääriala-asennossa... Mutta mulla on käytössä powerwahvolume ja siinä on ihan sama juttu... pidän sitä kylläkin enemmän pedaalin ominaisuutena koska se volan määrä joka mulla jää on niin pieni että pitää melkeen korva kiinni kaapissa kuunnella jos sen haluaa erottaa... Paras veikkaukseni tohon melkeenpä on ihan simppelisti se, että spedussa on joku pieni seikka (kumisuojus yms...) joka estää spedun liikkumista aivan ala-asentoon. Mä ainakin saan sen volan ihan nollille, jos laitan vähän lisäpainoa siihen eli painan sen ikään kuin alle sen ala-asennon... eli voimalla siis:) Mutta tosiaan eipä ole tuo seikka pahemmin häirinnyt. Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
Insane Kane 13.12.2007 12:52:41 | |
---|
Ruuvasin auki. Ne ledit ainakin toimii ok eikä silmämääräisesti näytä mikään olevan rempallaan. Kun se loota on sulla ehkäpä vielä auki niin: Kokeile peittää se LED tahi LDR aivan kokonaan esim teipin palasella ja kokeile sitten vuotaako mokoma vielä. Jos ihan täysi pimento auttoi, vehjettä voi ehkä hieman tuunata. En muista onko se ledi ihan jalkojensa varassa joten voikohan sitä taivuttaa ihan pikkasen sinne pimennon puolelle? Tai mustalla teipillä tuunata sitä waakussa kiinni olevan läpyskän rakoa josta valo pääsee läpi ja joka säätelee sitä wah/volumea (juu, pro-sanastoa =). Semmosia minä mietin.... Ei näin! >=) |
anttipi 13.12.2007 20:43:32 (muokattu 13.12.2007 20:45:37) | |
---|
Poljin volumet nolla-asentoon ja laitoin paperinpalan ledin ja polkimessa olevan (ja poljettaessa polkimen mukana liikkuvan) reikäisen metallilevyn väliin. Volume muuttui normaaliksi. Kun otin paperinpalan pois, volume vaimeni hieman eli sille tasolle kuin se nolliin poljettaessa mulla onkin. Tästä varmaan pitäisi päätellä, että ledin edessä ei saisi olla mitään estettä, jotta ääni vaimenisi täydellisesti? Ainakaan ledit eivät olleet tapaturmaisesti taipuneet mihinkään oletusasennosta. Itse asiassa äänenvoimakkuus vähenee niin vähän, että aloin kuulostella, että josko vain yläpäät leikkautuisivat pois (?). Ts. polkeminen muuttaisi ääntä mutta vain tonen osalta. En tiedä, onko tuollainen edes mahdollista, mutta äänenvoimakkkuuden vaimeneminen on tosi pientä. Riittäisi, jos vähenisi edes melkein nolliin, jotta voisi treeneissä muita pahemmin häiritsemättä viritellä. Yritin myös ottaa ne kumitapit pois, jotta liikerataa olisi enemmän, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Wahi tosiaan toimii moitteettomasti, joten ehkäpä saan sen sitten myytyä. Wahille ei itselläni ole nykyisellään käyttöä. |
Insane Kane 13.12.2007 21:07:46 | |
---|
Poljin volumet nolla-asentoon ja laitoin paperinpalan ledin ja polkimessa olevan (ja poljettaessa polkimen mukana liikkuvan) reikäisen metallilevyn väliin. Volume muuttui normaaliksi. Kun otin paperinpalan pois, volume vaimeni hieman eli sille tasolle kuin se nolliin poljettaessa mulla onkin. Tästä varmaan pitäisi päätellä, että ledin edessä ei saisi olla mitään estettä, jotta ääni vaimenisi täydellisesti? Ainakaan ledit eivät olleet tapaturmaisesti taipuneet mihinkään oletusasennosta. Itse asiassa äänenvoimakkuus vähenee niin vähän, että aloin kuulostella, että josko vain yläpäät leikkautuisivat pois (?). Ts. polkeminen muuttaisi ääntä mutta vain tonen osalta. En tiedä, onko tuollainen edes mahdollista, mutta äänenvoimakkkuuden vaimeneminen on tosi pientä. Riittäisi, jos vähenisi edes melkein nolliin, jotta voisi treeneissä muita pahemmin häiritsemättä viritellä. Yritin myös ottaa ne kumitapit pois, jotta liikerataa olisi enemmän, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Wahi tosiaan toimii moitteettomasti, joten ehkäpä saan sen sitten myytyä. Wahille ei itselläni ole nykyisellään käyttöä. Oolrait, eli toimii toisin päin kuin kuvittelin. Sitten olisi sen reijän suurentamisen mahtollisuus, ledin kirkkauden lisääminen... Mutta kyseessä ilmeisemminkin ominaisuus kuin vika joten laite kiertoon ja volyymispedua tilalle. Ei näin! >=) |
anttipi 13.12.2007 21:15:30 (muokattu 13.12.2007 21:15:38) | |
---|
Mutta kyseessä ilmeisemminkin ominaisuus kuin vika joten laite kiertoon ja volyymispedua tilalle. Perhana, kun en enää millään muista, miten tuo volume ostettaessa toimi. Mutta onhan tuo Morley etupäässä wah-pedaali, joten ehkä se voisi olla jopa ominaisuus. Uuden volumepedaalin hinnalla tosin saisin jo pedaalimallisen virittimen bypassilla. |