Aihe: Modernit Stratocaster-tallat
1 2
kosmonausea
09.12.2019 18:54:10
Nonni.

Olisi half a mind vaihtaa Stratocasteriin joku tällainen moderni (six-hole) tremololaitos. Tavoitteena jotakuinkin saada sulava, pehmeä, kelluva kampi-action ilman klapia, ja mieluusti vielä niin, ettei tulisi niitä klassisia double stop -vireongelmia. Kysymykset siis ehkä näin:

1) Mitä niitä on? Itselleni on tullut vastaan nyt äkkiseltään interwebsissä Blade Runner Super-Vee, VegaTrem, Wudtone ja Floyd Rosen Rail Tail.

2) Mitä kokemuksia on edellämainituista? Muistaakseni Jukkiscz on kehunut Super-Veetä täällä joskus ainakin.

3) Mistä niitä saa helposti? VegaTremiä ja Wudtonea ilmeisesti jotakuinkin edes Euroopasta omista verkkokaupoistaan; onko noita Super-Vee -kikkareita jossain kivassa verkkokaupassa, minkä kanssa ei hajoaisi ballsit? Rail Tail tais olla T-kaupassa/Euroopassa ainakin ihan naurettavan hintainen, joten se ehkä putoaa kättelyssä pois.

Tällä hetkellä varmaan arvalla ottaisin Wudtonen, kun sen nyt saa helposti tilattuakin, mutta että jos parviäly tietäisi paremmin.
Minä oon Hautamäjen Anssi.
Haeroe
09.12.2019 22:19:29

kosmonausea: Nonni.

Olisi half a mind vaihtaa Stratocasteriin joku tällainen moderni (six-hole) tremololaitos. Tavoitteena jotakuinkin saada sulava, pehmeä, kelluva kampi-action ilman klapia, ja mieluusti vielä niin, ettei tulisi niitä klassisia double stop -vireongelmia. Kysymykset siis ehkä näin:

1) Mitä niitä on? Itselleni on tullut vastaan nyt äkkiseltään interwebsissä Blade Runner Super-Vee, VegaTrem, Wudtone ja Floyd Rosen Rail Tail.

2) Mitä kokemuksia on edellämainituista? Muistaakseni Jukkiscz on kehunut Super-Veetä täällä joskus ainakin.

Jaa-a, kaikki tietty kehuu omiaan, mutta mulla on nyt kahdessa stratossa Super-Vee eikä paluuta taida olla. Ei ole ollut ongelmia, ja tatsi on todella hyvä. On oikeastaan ensimmäinen straton talla missään mun stratossa, joka oikeasti pitää vireen, vaikka kammella vähän temppuilee. Toki satula taitaa olla myös isossa roolissa...
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
kosmonausea
09.12.2019 23:17:28
Haeroe: Jaa-a, kaikki tietty kehuu omiaan, mutta mulla on nyt kahdessa stratossa Super-Vee eikä paluuta taida olla. Ei ole ollut ongelmia, ja tatsi on todella hyvä. On oikeastaan ensimmäinen straton talla missään mun stratossa, joka oikeasti pitää vireen, vaikka kammella vähän temppuilee. Toki satula taitaa olla myös isossa roolissa...

Super-Vee houkuttelisi kyllä noin hintansa ja tekniikkansa (sikäli kuin sisäinen fysiikkamallinnuspiirini tietää, mikä ois hyvä) puolesta. Ja sen, että siitä on jonkinlaisia uskottavahkoja vertaisarvioita :) Ranskasta näköjään löytyi vielä jonkinlainen pulju, josta ehkä uskaltaisi tilatakin. Tuo yksi Briteistä löydetty verkkokauppa ei oikein tuntunu hyvältä.

En sitten tiedä, kauanko tuo jenkeistä tilaaminen kestäis, kun tarjolla on 10 dollarin "USPS Shipping".
otamatone
09.12.2019 23:23:18
kosmonausea:Rail Tail tais olla T-kaupassa/Euroopassa ainakin ihan naurettavan hintainen

465 euroa 52mm straton tallasta, hjoom. Tuotekuvien perusteella paketissa tulee mukana super lubea, mikä lohduttaa kovasti. Taidan laittaa heti harkintaan että squier classic vibeen...
Mikko1978
10.12.2019 02:56:17
otamatone: 465 euroa 52mm straton tallasta, hjoom. Tuotekuvien perusteella paketissa tulee mukana super lubea, mikä lohduttaa kovasti. Taidan laittaa heti harkintaan että squier classic vibeen...

Tuon Floyd Rosen tallan saa halvemmalla, jos tilaa ebaysta. Jenkeissä näkyy hinta olevan noin 230 ja postikulut 20. Siihen tullia ja alvia joku noin 30 prosenttia päälle, niin ollaan jossain 320-330 euron paikkeilla.
Jucciz
10.12.2019 04:30:56
Super-Veetä voin suositella edelleen. Hyvä se on.
toivase
10.12.2019 10:22:59
Jucciz: Super-Veetä voin suositella edelleen. Hyvä se on.

Kyllä näin on. Hyvä on tuo Super-Vee.
kosmonausea
10.12.2019 11:39:36
Mistäs te ootte Super-Veenne ostaneet? Vai onko tullut sepän kautta customeihinne, kuten nyt ehkä muutamasta ketjun vastaajan GAS-stratosta päättelisin? :)
toivase
10.12.2019 13:25:28
kosmonausea: Mistäs te ootte Super-Veenne ostaneet? Vai onko tullut sepän kautta customeihinne, kuten nyt ehkä muutamasta ketjun vastaajan GAS-stratosta päättelisin? :)

Itse asennutin tuon Super-Veen Joensuulaisella kitarasepällä (Rautian Veijo), en tiedä mistä hän sen tilasi. Se on istutettu omissa kuvissani näkyvään vm. 1977 ratokasteriin.
Jucciz
10.12.2019 13:25:47
kosmonausea: Mistäs te ootte Super-Veenne ostaneet? Vai onko tullut sepän kautta customeihinne, kuten nyt ehkä muutamasta ketjun vastaajan GAS-stratosta päättelisin? :)

Omani tilasin ihan Thomannilta, mutta vein sen Pekalle saatesanoilla, että se tulisi Stratooni jahka se valmistuu. Näin myös tapahtui.
juvali
10.12.2019 13:30:15
Tilasin taannoin Reverbin kautta, ranskalaisesta putiikista nimeltä ADP Guitar Parts. Tuli nätisti ajallaan perille ja asennus oli helppo tehdä itse. Ja onhan se hyvä!
Tässä mennään nyt mollissa.
WanhaWetäjä
10.12.2019 13:33:15

https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg
Juu, isot plussat GASIN suuntaan, kuherruskuukausi GAS-thinline telen kanssa vaan jatkuu ja jatkuu vaikka valmistumisesta on jo 2 1/2 vuotta.
Super Vee on todellakin sulavasti ja äänettömästi toimiva ratkaisu, ei kolise eikä jouset natise.

https://www.dropbox.com/s/xjve9fs3h … nline%20tele%20%26%20Helix.mp3?dl=0
Tuossa aika maltillista kampeilua SuperVeella ja GAS-thinline telellä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Laulava Kylätohtori
10.12.2019 13:54:11
https://super-vee.com/catalog/produ … anti-deflection-device/category/40/

Onko tällaisesta kokemusta? Vaikuttaa erinomaiselta, jos toimii kuten pitää.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
kosmonausea
10.12.2019 14:02:35
Laulava Kylätohtori: https://super-vee.com/catalog/produ … anti-deflection-device/category/40/

Onko tällaisesta kokemusta? Vaikuttaa erinomaiselta, jos toimii kuten pitää.

Sikäli kuin olen lukemastani ymmärtänyt, poistaa vähän kammen sulavuutta, kun ei lähde heti pitch liikenteeseen, tuon vastustaessa sitä.
kosmonausea
10.12.2019 14:03:05
Jucciz: Omani tilasin ihan Thomannilta, mutta vein sen Pekalle saatesanoilla, että se tulisi Stratooni jahka se valmistuu. Näin myös tapahtui.

Perkule, juuri kommentoivat Thomanniltakin, ettei ole enää tulossa. Mutta tuo ADP vaikuttais kelvolliselta kaupalta.
Laulava Kylätohtori
10.12.2019 17:14:28 (muokattu 10.12.2019 17:15:56)
Tuossa Super-Veessä näyttää olevan kieliväli vain reilut 53 mm. Mielestäni oudon kapea. Kuinka paljon tuolla mahtaa olla eroa tuntumassa verrattuna normi 56 mm.

kosmonausea: Sikäli kuin olen lukemastani ymmärtänyt, poistaa vähän kammen sulavuutta, kun ei lähde heti pitch liikenteeseen, tuon vastustaessa sitä.

Ok, tämä oli hyvä tieto, sillä oma kammen käyttö on yleensä varsin maltillista. Tuollainen saattaisi haitata maltillisimpia "mikrovibrauksia"...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kiksaus
11.12.2019 23:47:05

En tiiä kuinka moderni Gotohin vsvg on, mutta itselle toimii todella hyvin ja Ruokangaskin kehuu sitä, ni ei voi ihan huono olla.

https://ruokangas.com/specifications/bridge-talk/
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Tomtom
12.12.2019 17:05:41
voi perkule teijän kanssa. Olin vielä eilen sitä mieltä että oman straton 2-point talla on just hyvä mutta _teijän takia_ ei maistu soitto ollenkaan, kun pitää saada VSGS tai Super Vee tai joku semmonen!
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
kojones
12.12.2019 18:16:15
Super-Vee on tosi hyvä. Wudtoneakin on kehuttu. Tremkingit on Thomannilla poistossa, niissä on hinta tosi houkutteleva.
benny
15.12.2019 22:17:58

Tälleen Babicz-miehenä joutuu kysymään: Mitä parempaa se Super Vee Blade Runner nyt tarjoaa verrattuna tuohon? Mulla on tässä todella miellyttävä talla demppauskädelle, massiivinen blokki ja noi lukitus/säätömekanismit on just eikä melkeen.
shitfuck inc.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)