Aihe: Pakko saada lespaul!
1 2 3
JakeScary
14.07.2004 20:20:24
Niin..Eipä taida meikäläisen budjetti riittää ihan gibsoniin joten olen alkanut vakavasti ajatella tommosia tokaita. Ovat kuulemma hinta-laatu suhteeltaan aika hyviä ja ei ne nyt niin älyttömästi maksakkaan. Joten mikäs malli sopis semmoseen perus rockkiin ja kuulostas oikeelta lespaulilta?
Turmio
Olli S.
14.07.2004 20:23:43

Kerro hintaluokka. Hakua käyttämällä löytyy myös todella paljon juttua Tokaista. Ei pahalla, mutta kun keskustelua on ollut todella paljon.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Ben_D
14.07.2004 20:35:18

Tokain Japski malllit tai Epiphone Les Paul Custom ajanee asian.
re infecta
14.07.2004 21:32:47 (muokattu 14.07.2004 21:33:50)
Kysy SURf:lta Jim Reed LP:stä. Hän välittää niitä Suomeen. Pitäisi olla erinomainen hinta-laatusuhde: käsin tehty Italiassa, jykevä mahonkirunko ja Kent Amstrongin PAF- tai P90-mikit. Hinta n. 500 €.
Etsitään rumpalia sekä halutaan ostaa straton osia ja äänikortti! Katso ilmoitukseni.
Dr. Muff
14.07.2004 22:00:23
Kysy SURf:lta Jim Reed LP:stä. Hän välittää niitä Suomeen. Pitäisi olla erinomainen hinta-laatusuhde: käsin tehty Italiassa, jykevä mahonkirunko ja Kent Amstrongin PAF- tai P90-mikit. Hinta n. 500 €.

Noista liikkui tokaiforumilla tietoa että olisivat kuitenkin Korealaisia. Tiedä sitten mikä on totuus.
I Smell Urine
re infecta
14.07.2004 22:32:31 (muokattu 14.07.2004 23:25:03)
-
(mutu poistettu)
Etsitään rumpalia sekä halutaan ostaa straton osia ja äänikortti! Katso ilmoitukseni.
LaXu
14.07.2004 22:36:10
Noista liikkui tokaiforumilla tietoa että olisivat kuitenkin Korealaisia. Tiedä sitten mikä on totuus.

Korealaisiksi minäkin epäilisin. Saman runkomuodon olen nähnyt varsin monessa korealaisessa kitarassa eBayta selaillessa. Valmistaja oli joka kerta eri, lavan muoto oli erilainen, mutta runko tasan tarkkaan sama. Ei silti, ei tuo valmistusmaa kerro kitaran laadusta nyt välttämättä paljoakaan.

Kun haetaan LP-kopsua, joka on niin soundiltaan kuin ulkonäöltäänkin Les Paul, suosittelisin testaamaan Tokain japanilaiset Love Rockit (LS-xx ja LC-xx, jossa xx > 60), Epiphone Elitist Les Paulit ja sitten on liuta harvinaisempia (joita ei uutena myydä) kopioita: Fernandes/Burny, Greco, Orville, Orville By Gibson (jotka ovat parempia Orville-malleja) ja Fenix.

Noista halvin on taatusti Fenix, yleensä jossain 250-350€ hintaluokassa liikkuvat (omastani maksoin n. 260€).
Jammy
14.07.2004 23:03:45
Mistä ihmeestä noita Fenixin Les Pauleja kannattaisi katsastella? Mistään en ole löytänyt...
LaXu
14.07.2004 23:08:02
Mistä ihmeestä noita Fenixin Les Pauleja kannattaisi katsastella? Mistään en ole löytänyt...

eBaysta.
seve_kvp
15.07.2004 10:36:51

Epin LP standart tai Custom!! suosittelen!!
fox
15.07.2004 12:17:28

Joten mikäs malli sopis semmoseen perus rockkiin ja kuulostas oikeelta lespaulilta?

Kattelet tosiaan LP:n näköistä,kunnon humbukkereilla ladattua, liimakaulaista ja ehdottomasti mahonki-vaahterakansi-kitaraa. Monessa ns. halvemmalla tehdyssä kitarassa tuo kansi on vaan koreeta viilua, jonka alla on joko vaahtera-tai leppäpaloista tehty kansiosa.
Nuo jo mainitut vähän kalliimmat Tokain LoveRokit, Epin kalliimmat mallit ym. lienee ne Suomesta helpoimmalla saatavat.
Mutta tosiaan, jos iibeitä viitsit haravoida, niin Ison G:n Japanin markkinoille ainoastaan tehdyt Orvillet (halvempia) tai Orville by Gibsonit on keskustelupalstoilla todettu varsin hyviks. Ja niissä, kuten myös Epiphonessa, on oikeus käyttää hra. Les Paulin nimeä..
Epipuhelimen lapa tosin on klassinen ja perinteikäs Epiphone, joka monelle on se juttu, että ei ole niin haluttu.. ;)
Grecot on Hoshino groupin varsin hyviä kopioita, elikkä sama yhtymä, jonka tunnetummat mallinimet ovat Ibanez ja Tama.
Vanhat Ibanezin liimakaula-lawsuit LP-kopiot tuolta ennen vuotta 1977 ovat myös hyvistä puista, mutta liimakaulaisina harvinaisia ja usein hintavia.
Fernandes/Burnyyn, sekä Fenixiin ei oo lisättävää, jos löytyy niin ehdottomasti kannattaa tsekkailla, Fenixit taitaa olla jopa vieläpä melko kokonaisedullisia.
Jos olis ehdottomasti jenkkikeppi mielessä, niin Heritaget ovat aivan tyylikkäitä, tosin se yks jota olen tyypittänyt, oli mulle turhan paksukaulainen, mutta kaulaprofiilejahan on erilaisia Gibsoneissakin, mulla vaan on tuo ohut 60´s profiili mieluisin.
Eiköhän noista jo löydy, ja jos ei, niin onhan sitten LP:n tapaan rakennettuja mutta rungoltaan eri mallisia useita..:)
PIM
15.07.2004 12:32:12
eBaysta.

Tästä nopealle nätti cherry sunburst stanu. Halvemmalla alkaa oleen Ebaystakin vaikea näitä löytää ja ajat jolloin noita löysi 200 eurolla on kaukana takanapäin.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … 764373&rd=1&ssPageName=WD2V
Myyvään: HUOM UUSI HINTA! Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 230e,
JakeScary
15.07.2004 20:26:23
Hintaluokka pyörii jossain alle tonnissa.
Turmio
JakeScary
15.07.2004 22:32:46
Mikäs juttu tää ebay oikee on?
Turmio
Olli S.
15.07.2004 22:40:09

Mikäs juttu tää ebay oikee on?

Huutokauppa. Vertaa Huuto.netiin.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
SURf
17.07.2004 16:21:07 (muokattu 18.07.2004 11:15:33)

Löytyykö linkkiä, ryhdyn setvimään huhujen syitä!

Tehtaan edustaja kuitenkin ilmoittaa että JIM REEDit valmistetaan käsityönä Italiassa, tämä väite on myös kirjallisena kitaroiden mukana tulevassa takuulappusessa...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Dr. Muff
18.07.2004 21:15:33
Löytyykö linkkiä, ryhdyn setvimään huhujen syitä!

Tehtaan edustaja kuitenkin ilmoittaa että JIM REEDit valmistetaan käsityönä Italiassa, tämä väite on myös kirjallisena kitaroiden mukana tulevassa takuulappusessa...

Löytyi tämä:
http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=2817&highlight=jim+reed

On kyllä aika villi lausunto.

Lisään jos löydän enemmän. Nyt en ehdi.
I Smell Urine
Billsner
18.07.2004 23:22:54 (muokattu 18.07.2004 23:23:10)
Epipuhelimen lapa tosin on klassinen ja perinteikäs Epiphone, joka monelle on se juttu, että ei ole niin haluttu.. ;)

Epin customeissa on ei-epiphonemainen lapa. Sellaisen minä haluan :)
You must gather your party before venturing forth.
kiitos
19.07.2004 00:26:26
Epin customeissa on ei-epiphonemainen lapa. Sellaisen minä haluan :)

jaa mistä lähtien, lähdettä?
Billsner
19.07.2004 09:59:58
jaa mistä lähtien, lähdettä?

http://www.epiphone.com/

Jos esim. vertaa LP-100:sta LP customiin, niin kyllä ne minun silmään erilaisilta näyttää.
You must gather your party before venturing forth.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)