Aihe: Gibson Custom Shop SG Standard Reissue 1 | |
---|---|
![]() 27.12.2007 16:51:44 | |
Oon jonkun aikaa miettiny tulevaa kitarahankintaani ja tulin siihen päätökseen että kyllä se SG pitää hankkia, ja tuo Custom Shopin SGn speksit näytti parhaimmalta.. Onko kenelläkään kokemusta tästä kitarasta, että onko nämä laadukkaita keppejä? | |
![]() 27.12.2007 17:19:04 | |
Oon jonkun aikaa miettiny tulevaa kitarahankintaani ja tulin siihen päätökseen että kyllä se SG pitää hankkia, ja tuo Custom Shopin SGn speksit näytti parhaimmalta.. Onko kenelläkään kokemusta tästä kitarasta, että onko nämä laadukkaita keppejä? Jos oot tullut siihen päätökseen, että kyllä se sg pitää hankkia, niin varmaan sun se sg kannattaa sitten hankkia. Mitään tuon hintaista kitaraa ei kannata nyt sen mukaan valita, " kun specsit näyttää parhaalta", vaan ostat vaikka halpamatkan saksaan ja käyt testaamassa kyseisiä kitaroita. Suomesta ei välttämättä ihan jokakaupasta löydy. Itselläni ei ole kyseisestä kitarasta kokemusta, mutta uskon että varmasti kyseessä on laadukas soitin. Kokeilemalla se loppupeleissä kuitenkin selviää... "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." | |
![]() 27.12.2007 17:29:04 (muokattu 27.12.2007 17:35:01) | |
Jos majailet Helsingin lähistöllä, niin kitarapajalla näyttäisi olevan yksi SG standard uutena tälläkin hetkellä. Tosin ei siis ole customi. On siellä näköjään myös 2006 SG customi, vähän käytetty. Kokeilua varten. Aika kallista keppiä olet hommaamassa. | |
![]() 27.12.2007 17:44:58 | |
no itse soitan SG:llä tällä hetkellä. ihan hyvä keppi se on mun käteen. itelläni siis standardi. | |
![]() 27.12.2007 18:00:43 | |
Yhtä Custom Shopin SG:tä olen koppuloinut (tai jos tarkkoja ollaan niin se oli Les Paul SG) pahuksen hyvä oli. Yhtään huonoa, tai lähelläkään sitä Custom Shopin kitaraa en ole onnistunut näkemään. Laatua löytyy, löytyykö sitten hintansa edestä, pohtii jokainen issekseen. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 27.12.2007 18:59:28 | |
Yhtä Custom Shopin SG:tä olen koppuloinut (tai jos tarkkoja ollaan niin se oli Les Paul SG) pahuksen hyvä oli. Yhtään huonoa, tai lähelläkään sitä Custom Shopin kitaraa en ole onnistunut näkemään. Laatua löytyy, löytyykö sitten hintansa edestä, pohtii jokainen issekseen. Oon soittanut yhtä custom shopin SGtä ja heti rupesi tekemään mieli sellasta. Itsekään en ole huonoon CS Gibaan törmännyt. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas | |
![]() 27.12.2007 19:12:18 | |
Custom Shopin SGn speksit näytti parhaimmalta..Onko kenelläkään kokemusta tästä kitarasta, että onko nämä laadukkaita keppejä? Kyllä on; kokemusta ja laadukkaita. Ero on aika iso vaikkapa tavalliseen '61 Reissueen. Kaulan profiili on CS:n tekeleessä ainakin minulle paljon parempi. Ei sellainen leveä ja ohut lituska niin kuin RI:ssa. Kai niissä puissakin eroa on, noin akustisesti kuunneltuna. Mitään tuon hintaista kitaraa ei kannata nyt sen mukaan valita, " kun specsit näyttää parhaalta", vaan ostat vaikka halpamatkan saksaan ja käyt testaamassa kyseisiä kitaroita. Kyllä Gibson CS:n kitaran voi aika huoletta ostaa ihan speksien perusteella. Kyllä niistä tietää mitä on odotettavissa. Jos majailet Helsingin lähistöllä, niin kitarapajalla näyttäisi olevan yksi SG standard uutena tälläkin hetkellä. Tosin ei siis ole customi. On siellä näköjään myös 2006 SG customi, vähän käytetty. Ettei vain olisi malli Custom ja Custom Shop mennyt vähän sekaisin? Laatua löytyy, löytyykö sitten hintansa edestä, pohtii jokainen issekseen. No kyllähän sinä Les tiedät, että mitä niillä hinnoillaan saa. Heititkö DR Muff jotain fiksua hinta/laatu suhteesta tässä jokunen viikko sitten? Sehän ei ole ihan lineaarinen asia, yleensä. | |
![]() 27.12.2007 21:08:42 | |
Ettei vain olisi malli Custom ja Custom Shop mennyt vähän sekaisin? En itse asiassa tiedä. Kertokaa viisaammat. Onko tästä vielä jotain enemmän kustomia tarjolla? http://www.kitarapaja.com/pics/gsgvos061.jpg Sivullakin lukee: GIBSON V.O.S. CUSTOM SHOP SG STANDARD: 2006. | |
![]() 27.12.2007 22:26:01 (muokattu 27.12.2007 22:30:37) | |
En itse asiassa tiedä. Kertokaa viisaammat. Onko tästä vielä jotain enemmän kustomia tarjolla? http://www.kitarapaja.com/pics/gsgvos061.jpg Sivullakin lukee: GIBSON V.O.S. CUSTOM SHOP SG STANDARD: 2006. Tuo kitarapajan on siis Custom Shopin _valmistama_ V.O.S (=Vintage Old Spec series) SG http://www.gibsoncustom.com/flash/p … designer/SGStandard/SGStandard.html Kun taas Gibson SG _Custom_ on oma mallinsa, LP Customin tapaan koristeltu. http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/4/8/4/427484.jpg http://www.gibsoncustom.com/flash/p … cts/designer/SGCustom/SGCustom.html "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 27.12.2007 22:34:17 | |
Jaha. Mutta siis ilmeisesti tuo V.O.S Custom Shop SG Standard on juuri se mistä otsikossa puhutaan? Vai? | |
![]() 27.12.2007 23:51:57 | |
Jaha. Mutta siis ilmeisesti tuo V.O.S Custom Shop SG Standard on juuri se mistä otsikossa puhutaan? Vai? No jos kysyjä on itse sen oikein ymmärtänyt niin jep. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 28.12.2007 00:08:17 | |
Jaha. Mutta siis ilmeisesti tuo V.O.S Custom Shop SG Standard on juuri se mistä otsikossa puhutaan? Vai? No jos kysyjä on itse sen oikein ymmärtänyt niin jep. No noita gibson custom shopin SG V.O.S:ssiähän on kahta erilaista, on se Vintage Original Spec. (eli tämä: http://www.guitarcenter.com/Gibson- … -Electric-Guitar-517997-i1149831.gc ) Ja sitten on Standard Historic Reissue jota alunperin tarkotin: (elikkäs tämä: http://www.guitarcenter.com/Gibson- … tar-with-Maestro-517507-i1149447.gc ) | |
![]() 28.12.2007 00:17:38 | |
Mutta joo, periaatteessa noi on MELKEIN sama asia. Ainoa ero noilla kahdella on niiden metalliosien ja itse kitaran väritys. V.O.S:ssällä on "slightly aged nickel harware and Finish (eli hieman vanhennettu nikkeli metalliosat ja viimeistely eli väritys), ja Historic Reissuessa on "glossy finish(eli sellanen väritys jossa joissakin kohdissa on tummempi väritys kuin toisissa... en oikee osaa sitä kuvailla ja kun en tiiä kunnol et mikä toi glossy on suomeks xDD) mut muuten samat osathan niillä on... täysin. | |
![]() 28.12.2007 00:51:12 | |
Tuli muuten samalla mieleen kysäistä sellasta juttua, kun mun mielestä noi SG:eet näyttää tosi paljon hienommilta kun niissä on se SG Standardin iso pleksi, niin voiko tollaseen standard reissueen sellasta laittaa jos sellasen pleksin jostakin ostaa? ja minkälainen prosessi se sitten olis jos alkas "tuunaileen" tota kapistusta? :D | |
![]() 28.12.2007 01:57:43 | |
Tuli muuten samalla mieleen kysäistä sellasta juttua, kun mun mielestä noi SG:eet näyttää tosi paljon hienommilta kun niissä on se SG Standardin iso pleksi, niin voiko tollaseen standard reissueen sellasta laittaa jos sellasen pleksin jostakin ostaa? ja minkälainen prosessi se sitten olis jos alkas "tuunaileen" tota kapistusta? :D Noh, ensin oma mielipide.. Idea tuntuu _minusta_ tyhmältä. Oletko varma ettei tavan stankku kelpaa tarkoituksiin, rahaa jäisi mikkien ym.hilujen vaihtoon yllin kyllin. Minusta idea noissa Historic-kitaroissa on kuitenkin jonkinlainen autenttisuus. Mutta, kaikkihan tekee niin kuin parhaaksi näkee ja pussi kestää. Kyllä tuollaisen ison pleksin saa siihen varmasti modattua. Jos mielikuva unelmien SG:stä on vaffa, eikä valmiina löydy niin mikset teetä sellaista? Aivan mahtavaa soitinrakennustaitoa löytyy suomesta yllin kyllin. Jos käytettävissä on noin suuri summa, niin se riittää vaikka minkälaisiin perversioihin. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 28.12.2007 02:28:06 | |
Tuli muuten samalla mieleen kysäistä sellasta juttua, kun mun mielestä noi SG:eet näyttää tosi paljon hienommilta kun niissä on se SG Standardin iso pleksi, niin voiko tollaseen standard reissueen sellasta laittaa jos sellasen pleksin jostakin ostaa? ja minkälainen prosessi se sitten olis jos alkas "tuunaileen" tota kapistusta? :D Hei, ei se "iso pleksi" oo kuin tietyn aikakauden SG:ssa, kyllä niit "wingejä" ja sitte variantti 3:n puolipyöreitäkin pleksejä on.. =) Tuolta katselet.. www.everythingsg.com
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 28.12.2007 08:33:26 | |
Mutta joo, periaatteessa noi on MELKEIN sama asia. Ainoa ero noilla kahdella on niiden metalliosien ja itse kitaran väritys. V.O.S:ssällä on "slightly aged nickel harware and Finish (eli hieman vanhennettu nikkeli metalliosat ja viimeistely eli väritys), ja Historic Reissuessa on "glossy finish(eli sellanen väritys jossa joissakin kohdissa on tummempi väritys kuin toisissa... en oikee osaa sitä kuvailla ja kun en tiiä kunnol et mikä toi glossy on suomeks xDD) mut muuten samat osathan niillä on... täysin. VOS kitaroissa lakkausta ei ole kiilloitettu kunnolla, se on alkuun matta, mutta kiillottuu kyllä ajan myötä. Glossy Finish on tehtaalla hyvin kiillotettu ja siten ei lainkaan matta. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas | |
![]() 28.12.2007 11:00:29 | |
Tuli muuten samalla mieleen kysäistä sellasta juttua, kun mun mielestä noi SG:eet näyttää tosi paljon hienommilta kun niissä on se SG Standardin iso pleksi, niin voiko tollaseen standard reissueen sellasta laittaa jos sellasen pleksin jostakin ostaa? ja minkälainen prosessi se sitten olis jos alkas "tuunaileen" tota kapistusta? :D Noissa Custom Shopin SG:ssä on pikkuisen erilailla veistelty lankku, lähinnä alemman sarven sisempi viiste on rajumpi. Uskoisin kumminkin että iso pleksi menee kyllä paikoilleen, ainakin pikuisen muotoilemalla. Vallan mainiosti voit siihen sellaisen pistää, mikin kehykset pitää vaan ottaa tieltä pois. Kuitenkin, semmoisen jäniksenkokoisen disklaimerin hommalle kyllä laittaisin, että yritä viimeiseen asti pärjätä pienen pleksin kiinnitysrei'illä. Älä muokkaa bodyä tuon homman takia millään tavoin. Iso pleksi kyllä pysyy varmasti, kun kiinnität sen esimerkiksi alkuperäisten mikinkehysten kiinnitysreikiin, ja lisäksi parilla ruuvilla pienen pleksin reikiin. Pleksille voit antaa kyytiä ihan vapautuneesti. Pleksejä löytyy esim. Ebaystä sen tuhannen sorttia. Shut Up 'n Play Yer Guitar | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)