Aihe: Gretch g5120 (vastinetta hinnalle?)
1
Stone
26.12.2007 14:10:47 (muokattu 26.12.2007 14:41:25)

Millaisia kitaroita nämä KOREALAISET Gretchit ovat eli onko hinnalle riittävästi katetta? Jos oikeasti omistat tai sinulla on kokemusta ko. kitarasta, niin viitsisitkö kommentoida omaa näkemystäsi "osta" tai "älä osta", kunhan pystyt perustelemaan sen.
Kitarahan on kaunis, mutta voiko se olla samassa suhteessa myös hyvä tähän hintaan? Aina vaan se epäilys, että hyvä ei voi olla halpaa...siis en tiedä, se on vaan se ensimmäinen reaktio.
Filtertron mikkejä ei liene tuossa, mutta mikäli puuosat ja muu elektoniikka on asiallista, niin mikkejähän voi tarpeen vaatiessa uusia.

Tässä tämä malli:

http://www.musik-produktiv.de/gretsch-electromatic-g5120.aspx

Jos se todellakin kuullostaa tältä, niin ajaa asiansa..vaan olisiko tuossa myös joku "delay" potkimassa soundia takaisin?

www.youtube.com/watch?v=70_iNA9N9lg

Missähän tuollaista voisi käydä testaamassa, kun Helsingin seudulla liikkuu?

edit. Haen kitaraa lähinnä vahaan "rock'n rolliin"; (alkuaikojen)Stones, Beatles, Berry.... ja sitä rataa.
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
tracyjacks
26.12.2007 16:08:51
Itse tuollaista olen kokeillut parikin kertaan. Tai sitä vanhempaa Electromaticia, missä on ne yksikelaiset, niin sitä kokeilin tossa jokunen vuosi sitten. Ja sitten tuota humppari-version ostamista harkitsin aika vakavastikin tossa n. vuosi sitten - kävin monta kertaa tyypittämässä jne. Kalliita Gretschejä en ole soitellut, joten en osaa verrata niihin Electromaticia.

En elektroniikkapuolesta osaa kauheasti sanoa, kun en kauheasti vahvistimella soitellut. Mutta muuten pidin kitarasta todella paljon, kaula sopivan ohut (lienee Gretschille tyypillistä?), vibra toimii todella hyvin.

Itse ainakin kehotan, että käyt jossain katsastamassa - joskus noita on ainakin ollut F-Musiikissa Kaisaniemessä, mutta en tiedä että mikä on parhaillaan tilanne. Mutta voin ainakin omasta puolestani sanoa, että mahtava kitara ja hintansa väärti!
"Only God can save us!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)