anttipi 25.12.2007 13:05:35 (muokattu 25.12.2007 13:07:44) | |
---|
|
Antti1 25.12.2007 13:36:53 | |
---|
Tota Rockstandia uskallan kuitenkin suositella, mulla kun on kaksi sellaista. Ne kestävät putkinupin ja kaapin, vaihtoehtoisesti myös combon tai kunnolla päällä pomppivan ihmisen. Kaiken kukkuraksi tuolla Rockstandillakin saa kyllä combon kallistettua, kun vähän hakee sopivia asetuksia. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
anttipi 25.12.2007 13:48:01 (muokattu 25.12.2007 13:48:47) | |
---|
Tota Rockstandia uskallan kuitenkin suositella, mulla kun on kaksi sellaista. Ne kestävät putkinupin ja kaapin, vaihtoehtoisesti myös combon tai kunnolla päällä pomppivan ihmisen. Kaiken kukkuraksi tuolla Rockstandillakin saa kyllä combon kallistettua, kun vähän hakee sopivia asetuksia. Minun logiikkani mukaan tuota Rockstandia saisi kallistettua vain sivusuunnassa? Rockstandin kitaratelineisiin on tullut tutustuttua ja ne vaikuttavat varsin päteviltä ja tukevilta. Kuinka leveäksi tuossa medium-mallisessa combotelineessä jalat saa? Kaksielementtisen, melkein 70 cm leveän combon tulisi istua tukevasti. Harmi, että MusicStoren sivut ei kerro mittoja. |
Antti1 25.12.2007 13:52:55 | |
---|
Minun logiikkani mukaan tuota Rockstandia saisi kallistettua vain sivusuunnassa? Joo, muttakun jätät toisen noista puoliskoista matalammalle ja toisen korkeammalle, ja haet sillä jalkojen leveyden säädöllä sopivan kulman combolle. Siis se vahvari laitetaan 90 astetta eri kulmaan, kuin voisi tosta kuvasta äkkiseltään päätellä. Kuinka leveäksi tuossa medium-mallisessa combotelineessä jalat saa? Kaksielementtisen, melkein 70 cm leveän combon tulisi istua tukevasti. No siis tota, tolleen vaakatasossa siihen saa vaikka 4x12" kaapin päälle ja leveysvaraa riittää reilusti vielä sen jälkeenkin. Siinä tuskin tulee ongelmia. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
anttipi 25.12.2007 14:01:39 (muokattu 25.12.2007 14:03:34) | |
---|
Joo, muttakun jätät toisen noista puoliskoista matalammalle ja toisen korkeammalle, ja haet sillä jalkojen leveyden säädöllä sopivan kulman combolle. Siis se vahvari laitetaan 90 astetta eri kulmaan, kuin voisi tosta kuvasta äkkiseltään päätellä. Ok, ajattelin tosiaan sen combon siihen päälle ilmeisesti "väärin" päin. Eli yksi tukijalka tulee vahvarin alle (leveyssuunnassa) edemmäs ja toinen taakse. Noi pehmusteet, joiden päälle combo tulee, on ilmeisesti kumia tms. luistamisen estämiseksi? Siinä tapauksessahan vahvistinta varmaan voisi lievästi kallistaa ilman pelkoa putoamisesta. Enemmän kyllä herättää luottamusta, että on noi pehmusteet. Kaikenlainen tärinä ja räminä pitäisi mahdollisimman hyvin eliminoida, varsinkin kun putkivehkeestä on kyse. Toisaalta ton MusicStoren oman telineen painoksi ilmoitetaan 4,4 kg, mikä ainakin äkkiseltään kuulostaa siltä, että ihan heiveröinen ei ole sekään. Jotenkin näyttäisi rakenteensa puolesta käyttökelpoisemmalta/helpommalta säätää oikeaan kulmaan. |
Antti1 25.12.2007 15:04:13 | |
---|
Jaloissa on sellaista kumia ja siinä vahvarin puolella on hiukan jotain sellasta vaahtomaista kumijuttua. Pehmeää ja kyllähän se härvelit paikallaan pitää. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
anttipi 25.12.2007 19:18:37 (muokattu 25.12.2007 19:28:36) | |
---|
Tuon MusicStoren oman telineen leveys (ilmeisesti/toivottavasti siis sen "vahvistinpedin" leveys eikä tukijalkojen) on 29 cm. Tuntuu aika vähältä lähes 70 cm leveälle combolle - kummaltakin puolelta jäisi lähes 20 cm yli ilman tukea. Kuinkahan paljon tuo Rockstandin vaffaripedin leveys on? Enemmän vaiko vähemmän? Mistään en löydä speksejä. |
Antti1 26.12.2007 02:48:00 (muokattu 26.12.2007 02:49:36) | |
---|
Kuinkahan paljon tuo Rockstandin vaffaripedin leveys on? Enemmän vaiko vähemmän? Mistään en löydä speksejä. Sorry, en pääse mittailemaan ainakaan ennen torstaita tuota härveliä ja tuskin silloinkaan muistan ottaa mittaa mukaan. Tämmöinen pikainen arvio on kuitenkin about samaa luokkaa. Mikäli kiipparistandit on tuttuja, niin toi Rockstand on about saman syvyinen. Voin yrittää varmistaa vielä asian, mutten lupaa mitään. Humalapäissäni kun tässä kirjoittelen. :) EDIT: Eikä tuota leveyttä kannata huolehtia, ihan tukevasti se combo siinä pysyy. Mikäli vahvari on oikein pahasti toispuoleinen painoltaan, niin sitten on ehkä syytä huoleen. Muutoin olisin täysin huoletta. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
anttipi 26.12.2007 02:58:11 (muokattu 26.12.2007 02:58:36) | |
---|
Eipä sitä tarvitse alkaa mua varten mittaillemaan. Silmämääräisesti näyttävät molemmat apaut samanlevyisiltä. Meillä on kuitenkin sen verran ahdas treenikämppä, että saatan sittenkin taipua tohon MusicStoren omaan malliin, jossa on tuki myös takapuolella - jos joku vahingossa (tai puolitahallaan) töytäisee vaffaria nääs. Täytyy vielä fundeerata. |
Antti1 26.12.2007 03:02:24 | |
---|
Jos se kallistettavuus on tärkeä ominaisuus ja 50kg kantokyky riittää, niin osta se takatuellinen malli. Jos taas mennään siinä rajoilla, niin suosittelen Rockstandia. Sen mä oon ainakin todennut aikuisen ihmisen kestäväksi telinevoimisteluharjoituksiin ja tukea riittää monenlaisille härpäkkeille. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |