Aihe: Line 6 TonePort UX1 1 | |
---|---|
![]() 20.12.2007 14:49:41 | |
Elikkäs ost(atut)in itselleni joululahjaksi tälläisen. Koska lukiessani arvosteluita tästä vekottimesta sain siitä hyvin ristiriitaisen kuvan, niin kysyn sitä teiltä. Eli onko kyseinen härveli hyvä ja millainen äänenlaatu siinä on? Sopiiko 5kk soittaneelle kitaristinalulle? | |
![]() 20.12.2007 19:50:22 | |
Itseltä löytyy tuollainen ja tuskinpa enää ilman sitä pärjäisin. On niin helppoa kun voi vaan soittaa aluksi rytmiriffi-ideat nauhalle ja sitten vetää napin painalluksella leadit päälle. Äänenlaatu on tietenkin melko paljon kaiuttimista/kuulokkeista kiinni, mutta mielestäni saundit ovat todella hyvät kun soittelen oman kaiutinsarjan (2 sivu-, 1 iso etu- ja 2 lattiakaiutinta) kautta. It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum! | |
![]() 21.12.2007 09:04:40 | |
Kiitos tiedoista. Kenelläkään ääninäytettä? Ja muuten käsittääkseni kauittimen äänenlaatuhan ei vaikuta nauhoituksen äänenlaatuun. AC/DC Rocks. | |
![]() 21.12.2007 11:12:41 | |
Kiitos tiedoista. Kenelläkään ääninäytettä? Ja muuten käsittääkseni kauittimen äänenlaatuhan ei vaikuta nauhoituksen äänenlaatuun. Tarkennetaan nyt sen verran, että itse Toneportistahan ei saa mitään soundia irti, vaan kitara yms. mallinnukset tulevat Gearbox-softasta. Toneport on siis itsessään vain USB audiointerface. Joskus aikoja sitten UX2:lla äänittämiäni ääninäytteitä: http://koti.mbnet.fi/weetm/TeleKivaa.mp3 http://koti.mbnet.fi/weetm/UX2kikkailua2.mp3 | |
![]() 21.12.2007 12:24:09 | |
Tarkennetaan nyt sen verran, että itse Toneportistahan ei saa mitään soundia irti, vaan kitara yms. mallinnukset tulevat Gearbox-softasta. Joo, kyllähän olen lukenut kaikki mahdolliset tiedot tästä vekottimesta. Eli tiedän, että se toimii äänikorttina ja se vahvistimen ääni tehdään tietokoneella. Kiitos ääninäytteistä. AC/DC Rocks. | |
![]() 21.12.2007 20:38:01 (muokattu 21.12.2007 20:39:12) | |
UX2 löytyy täältäkin. Ääninäyte ? Tein sillä tähän skabaan yhden pätkän. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=157608 Vähän kun skrollaa alaspäin, vehkeet ja mallinus tulee selville. En jaksa toistaa niitä. | |
![]() 21.12.2007 21:10:32 | |
Hyvä vehjes on. Mutta pitää tässäkin yhteydessä todeta ettei Toneportin USB-yhteys ole yhteensopiva Intelin emolevyn kanssa. Ainakin tämä oli tilanne puolisen vuotta sitten. Kertokaa viisaammat onko tästä bugista päästy yli. Itse kuvittelin että Toneport toimisi läp topissa, mutta sain sen toimimaan vasta hankittuani pöytäkoneen, jossa ei ole Intelin emolevyä. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
![]() 21.12.2007 22:43:11 | |
Hyvä vehjes on. Mutta pitää tässäkin yhteydessä todeta ettei Toneportin USB-yhteys ole yhteensopiva Intelin emolevyn kanssa. Onko tämä ihan virallinen tieto, vai puhutko nyt ihan vain omasta kokemuksesta? Itse olen kyseisen värkin hommaamista harkinnut, mutta suunnitelmat kaatuvat mikäli tämä sääntö pätee. Itse kuvittelin että Toneport toimisi läp topissa, mutta sain sen toimimaan vasta hankittuani pöytäkoneen, jossa ei ole Intelin emolevyä. Mitenköhän tuo vehjes + tarvittavat ohjelmistot toimisi perushyvässä kannettavassa ( Intel Celeron 1.6 GHz, 1 gt RAM, Vista ym.) ? Kuulopuheiden perusteella pitäisi ainakin pelata. | |
![]() 21.12.2007 22:50:21 | |
Onko tämä ihan virallinen tieto, vai puhutko nyt ihan vain omasta kokemuksesta? Itse olen kyseisen värkin hommaamista harkinnut, mutta suunnitelmat kaatuvat mikäli tämä sääntö pätee. Mitenköhän tuo vehjes + tarvittavat ohjelmistot toimisi perushyvässä kannettavassa ( Intel Celeron 1.6 GHz, 1 gt RAM, Vista ym.) ? Kuulopuheiden perusteella pitäisi ainakin pelata. Älä huoli, maanantaina kerron, toimiiko. Mahdollisesti pistän pientä ääninäytettäkin mukaan. Itselläkin Intellin emolevy, ja paketissa sanotaan, että on USB 1.0 ja USB 2.0 -yhteensopiva. Voi olla, ettei rheinone vaan osaa ;) AC/DC Rocks. | |
![]() 21.12.2007 23:03:09 | |
Älä huoli, maanantaina kerron, toimiiko. Mahdollisesti pistän pientä ääninäytettäkin mukaan. Itselläkin Intellin emolevy, ja paketissa sanotaan, että on USB 1.0 ja USB 2.0 -yhteensopiva. Voi olla, ettei rheinone vaan osaa ;) Valitettavasti mulla oli kyllä aikalailla asiantuntemusta mukana tuskailemassa ongelman kanssa vaikken itse osaakaan. Line6:n bugifixi-sivuilla Intel ja Line6 syyttelivät toisiaan ja kuluttajan kannalta käytännössä pesivät kätensä koko hommasta. Muistaakseni Inteliltä odotettiin jotain ohjelmanpätkää korjaamaan defecti. Toivon todella, että Toneportin USB-yhteyden ja Intelin emolevyn välinen ristiriita on nyttemmin ratkaistu. Eli kantsuu varmistaa liikkeestä, josta ostaa ko. rekkulan, että on täysi palautusoikeus jos yhteensopivuusongelma sattuu kohdalle. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
![]() 21.12.2007 23:27:06 (muokattu 21.12.2007 23:57:27) | |
Onko tämä ihan virallinen tieto, vai puhutko nyt ihan vain omasta kokemuksesta? Itse olen kyseisen värkin hommaamista harkinnut, mutta suunnitelmat kaatuvat mikäli tämä sääntö pätee. Omasta kokemuksesta puhun. Mitenköhän tuo vehjes + tarvittavat ohjelmistot toimisi perushyvässä kannettavassa ( Intel Celeron 1.6 GHz, 1 gt RAM, Vista ym.) ? Kuulopuheiden perusteella pitäisi ainakin pelata. Ongelma oli mun läppärissä nimenomaan se Intelin emolevy, mikä kuulostaa edelleenkin aivan uskomattomalta, sillä Intel on varmaan suurimpia ellei suurin emolevyvalmistaja. E: Ottakaa tosiaan huomioon että omat kokemukseni ovat puoli vuotta vanhoja kokemuksia. Keskustellessani silloin mnetissä (tais ollla skittadadassa) ongelmasta, löytyi kyllä m.net-kolleegoja joilla oli ollut juuri sama ongelma. En kyllä kuollaksenikaan muista nimimerkkejä. Joku kaiveli tuolloin mustaa valkoiselle, ja Line6 Supportista löytyikin vahvistus bugin olemassaoloon. EE: Seuraavassa ainakin jotain jappastelua aiheesta: http://line6.com/support/entry!defa … rnalID=4158&fromSearchPage=true All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
![]() 22.12.2007 00:38:12 (muokattu 22.12.2007 01:10:08) | |
Omasta kokemuksesta puhun. Ongelma oli mun läppärissä nimenomaan se Intelin emolevy, mikä kuulostaa edelleenkin aivan uskomattomalta, sillä Intel on varmaan suurimpia ellei suurin emolevyvalmistaja. Hyvä että tuli esille. Itsellä on kaapissa odottamassa UX2 uutta konetta, joka oli tarkoitus olla Intelin P35-emolla. Kesällä äänittelin ilman ogelmia UX2 + AMD-emo(nVidia) -yhdistelmällä, eikä tullut mieleenkään että tämmöinen ongelma olisi. Ongelma kait koskee myös pöytäkoneiden intel-pohjaisia emoja? Pitääpäs kaivella Line6:n foorumia ongelman tiimoilta. E: täällä hieman lisää: http://line6.com/support/entry.jspa?externalID=4282 | |
![]() 22.12.2007 08:58:30 | |
Hyvä että tuli esille. Itsellä on kaapissa odottamassa UX2 uutta konetta, joka oli tarkoitus olla Intelin P35-emolla. Kesällä äänittelin ilman ogelmia UX2 + AMD-emo(nVidia) -yhdistelmällä, eikä tullut mieleenkään että tämmöinen ongelma olisi. Ongelma kait koskee myös pöytäkoneiden intel-pohjaisia emoja? Samoja komponentteja käyttävät pöytäkoneiden emolevyissä, joten uutta pöytäkonetta hankkiessani pelasin varman päälle ja hankin AMD/NVIDIA-emolevyn. Pitääpäs kaivella Line6:n foorumia ongelman tiimoilta. E: täällä hieman lisää: http://line6.com/support/entry.jspa?externalID=4282 Joo. Kuten tiedätte ei oo mitään niin vittumaista kuin huomata hankkineensa softaa tai rautaa joka ei ole oman raudan kanssa yhteensopiva. Eikä tossa mitään sen kummosempaa, kunhan vain varmistaa kauppiaalta että on palautusoikeus rekkulalle, jos yhteensopivuusongelma osuu kohdalle. Itse olin pöytäkonetta muutenkin hankkimassa, joten tämä ongelma toimi vain viimeisenä niittinä investointipäätökselle. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
![]() 22.12.2007 14:08:54 (muokattu 22.12.2007 14:11:46) | |
Hyvä vehjes on. Mutta pitää tässäkin yhteydessä todeta ettei Toneportin USB-yhteys ole yhteensopiva Intelin emolevyn kanssa. Ainakin tämä oli tilanne puolisen vuotta sitten. Tuli mieleen, että lieneekö sama ongelma GuitarPortin tai PODien kanssa? Osaako kukaan kertoa? | |
![]() 22.12.2007 14:34:58 (muokattu 22.12.2007 14:36:02) | |
Tuli mieleen, että lieneekö sama ongelma GuitarPortin tai PODien kanssa? Osaako kukaan kertoa? "Problem: "White noise" bursts at the audio outputs of GuitarPort, TonePort, and PODxt family hardware operating as USB soundcard " http://line6.com/support/entry!defa … rnalID=4158&fromSearchPage=true All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
![]() 23.12.2007 01:41:25 | |
Hassu vehjas tuo Toneport. Jotkut vetelevät siitä ihan hemmetin hyviä nauhoitussoundeja irti tarpeeksi säätämällä, mutta noin suoraan siitä ei löydy kuin pari käyttökelpoista soundia, ja nekin ovat metallipuolella. Itse en ole vieläkään keksinyt, miten hemmetissä siitä ruuvataan hyvä rokkisärö tai crunch irti. http://www.soundclick.com/bands/def … cfm?bandID=748769&content=music | |
![]() 25.12.2007 12:21:03 | |
Noniin, nyt olen saanut GearBoxin asennettua koneelle. Tästähän löytyy aivan tajuttoman paljon vahvistinmallinnoksia, ja kaikki ovat parempia kuin oma oikea vahvistimeni! Mukava hökötys tämä. Nauhoitin kiireissäni tällaisen: http://jouluserver.com/~iirokoo/toneport/Back_in_Black.mp3 Älkää odottako mitään huippuluokan soittoa, olen soittanut tasan 5kk. Rock 'N' Roolll Ain't Noise Pollution, Rock 'N' Roll Ain't Gonna Die. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)