ulipalsternak 29.11.2007 12:44:08 | |
---|
Ihan vaan sellasta, et onko sanottavaa eroa shuren 57:n ja 58:n suhteen kitaravahvarin mikityksessä. Lähinnä, et kandeeko hommata toi 57 varta vasten. |
Numb 29.11.2007 12:51:39 (muokattu 29.11.2007 12:53:02) | |
---|
Ero on se, että SM57 saa lähemmäs. Sama kapseli niissä (kai?) on. 58 vaimentaa paremmin vokaalipoksuja, kun se on siihen suunniteltu. Eli jos sinulla jo 58 on, niin ei kannata erikseen 57 hommata. Paitsi jos pitää päästä toooooosi lähelle äänilähdettä. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Skebaristi 29.11.2007 13:11:15 | |
---|
Ero on se, että SM57 saa lähemmäs. Sama kapseli niissä (kai?) on. 58 vaimentaa paremmin vokaalipoksuja, kun se on siihen suunniteltu. Eli jos sinulla jo 58 on, niin ei kannata erikseen 57 hommata. Paitsi jos pitää päästä toooooosi lähelle äänilähdettä. Mitenkähän vaikuttaa, jos ottaa 58:sta sen suojapallon pois? Möö |
Crewyth 29.11.2007 13:46:56 | |
---|
|
ulipalsternak 29.11.2007 13:53:01 | |
---|
|
F_Lame 29.11.2007 14:08:07 (muokattu 29.11.2007 14:10:50) | |
---|
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni 57 kestää enemmän äänenpainetta ennen kuin menee ns. "lyttyyn". Tämänkin takia vahvistimen (lähi)mikitykseen 57 on parempi kuin 58. E: Yleisenä nyrkkisääntönä voisi kai pitää, että 57 vahvareille ja 58 lauluun. Isoilla pojilla on sitten enemmän näkemystä eivätkä täten tarvitse nyrkkisääntöjä. "Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded." |
Niq 29.11.2007 14:53:52 | |
---|
57:ssa ei ole semmosta jänskää keskialueen korostumaa ja suuntakuviokin on vissiin vähän kapeampi. Siis vähemmän vuotoa ja honotusta noin suunnilleen.... "I have a cunning plan" -Baldrick |
Vapour 29.11.2007 15:43:13 | |
---|
Kandee muuten testata, jos jostain sattuu löytämään, Sennheiserin md421mk2 ja md441. Toimivat hyvin ja tukevasti. |
trih 29.11.2007 15:52:27 (muokattu 29.11.2007 16:05:07) | |
---|
Enemmän säröä ja vähemmän middleä. |
ulipalsternak 13.12.2007 10:55:46 | |
---|
Tulipa tossa hommattua se 57 ja ensivaikutelma on, et ompi ainakin meikäläisen korvalle parempi, ku 58, joka aiemmin oli vahvarin edessä. |
BaldieFarman 23.12.2007 15:44:40 | |
---|
Tulipa tossa hommattua se 57 ja ensivaikutelma on, et ompi ainakin meikäläisen korvalle parempi, ku 58, joka aiemmin oli vahvarin edessä. Onko ajatuksia siitä, että miten 4x12 kaappi olisi syytä mikittää? Riittääkö yksi mikki ja onko väliä, minkä elementin eteen sen laittaa? Joskus olen nähnyt että hepuilla on kaksi mikkiä, joista toinen suoraan elementtiä (ala-vasen) kohti ja toinen mikki 45 asteen kulmassa toista elementtiä kohti (ala-oikea)... Kokemuksia? Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
trih 23.12.2007 16:15:22 | |
---|
Onko ajatuksia siitä, että miten 4x12 kaappi olisi syytä mikittää? Riittääkö yksi mikki ja onko väliä, minkä elementin eteen sen laittaa? Joskus olen nähnyt että hepuilla on kaksi mikkiä, joista toinen suoraan elementtiä (ala-vasen) kohti ja toinen mikki 45 asteen kulmassa toista elementtiä kohti (ala-oikea)... Kokemuksia? Itse käyttäisin niin monta mikkiä kuin löytyy. Ja nimenomaan jotkut "offaxis". Lisäksi jos haluaa kaappisoundia pitäisi käyttää tilamikkejä poimimaan kaapin sointia. Olen kuullut että 4x12" kaapista testattaisiin se parhaimman kuuloinen elementti ja sitä sitten äänitetään. Mutta ei sitä yhdellä mikillä pitkälle pötkitä jos haluaa kunnolla talteen. Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille. |
tommiot 23.12.2007 17:21:09 | |
---|
Itse käyttäisin niin monta mikkiä kuin löytyy. Kyllä yhdellä tai kahdella yleensä pärjää, en mä ainakaan pistä koskaan 24 mikkikanavaa käyttöön kitarakaappia varten vaikka se oliskin mahdollista... :) Ja nimenomaan jotkut "offaxis". Lisäksi jos haluaa kaappisoundia pitäisi käyttää tilamikkejä poimimaan kaapin sointia. Olen kuullut että 4x12" kaapista testattaisiin se parhaimman kuuloinen elementti ja sitä sitten äänitetään. Metallihommissa ei ainakaan oo hirveen olennainen aina se tilamikki. Itse olen varsin onnistuneesti kahdella dynaamisella mikillä saanut talteen. Johonkin iskelmädemollekin vedettiin pelkällä SM58:lla joskus kitarat ja kuulosti tosi hyvältä. Jos pistät viisi erisaundista mikkiä yhteen kaappiin, on siinä riski että kuulostaa helposti siltä että siinä on viisi erisaundista mikkiä, eikä siltä että siinä on se yksi hyväsaundinen kaappi. Mutta ei sitä yhdellä mikillä pitkälle pötkitä jos haluaa kunnolla talteen. Jos osaa niin yhdellä mikillä voi äänittää vaikka koko bändin ja kuulostaa hyvältä. Tai jos ei ihan yhdellä niin kahdella ainakin. |
Antti1 23.12.2007 17:27:16 | |
---|
Jos osaa niin yhdellä mikillä voi äänittää vaikka koko bändin ja kuulostaa hyvältä. Tai jos ei ihan yhdellä niin kahdella ainakin. Tähän mun mielestä kannattaa pyrkiäkin. Sitten kun on oppinut käyttämään sitä yhtä, niin ei tarvitse niin isoja kattauksia kuulostaakseen hyvältä, hommat sujuu nopeammin ja helpommin muutenkin. Väittäisin, että jos ei yhdellä mikillä (tässä tapauksessa vaikka se 57) tule hyvää jälkeä kitarasta niin jokin muu on perseellään, kuin se mikkivalinta. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
tommiot 23.12.2007 17:42:17 (muokattu 23.12.2007 17:42:51) | |
---|
Tähän mun mielestä kannattaa pyrkiäkin. Sitten kun on oppinut käyttämään sitä yhtä, niin ei tarvitse niin isoja kattauksia kuulostaakseen hyvältä, hommat sujuu nopeammin ja helpommin muutenkin. Väittäisin, että jos ei yhdellä mikillä (tässä tapauksessa vaikka se 57) tule hyvää jälkeä kitarasta niin jokin muu on perseellään, kuin se mikkivalinta. Joo ja mulla on vähän sellainen fiilis että kaksi huonosti aseteltua mikkiä ei ehkä kuulosta automaattisesti paremmalta kuin yksi huonosti aseteltu mikki... ;) Eli kantsii sillä 57:lla aloittaa ja sit vasta siirtyä niihin laajakalvoisiin siinä kaverina. Döödikseen toimi mun mielestä pirun hyvin se sun vanha Senkun e606 sekä SM57 yhdessä. Voi kuunnella vaikkapa tästä: http://www.mikseri.net/artists/?id=64752 Muuten noissa onkin sitten miksaus mitä on (onhan ton nauhoittamisesta aikaakin), mutta toi kitarasaundi on mun mielestä toimiva. |
trih 23.12.2007 22:07:31 | |
---|
Tähän mun mielestä kannattaa pyrkiäkin. Sitten kun on oppinut käyttämään sitä yhtä, niin ei tarvitse niin isoja kattauksia kuulostaakseen hyvältä, hommat sujuu nopeammin ja helpommin muutenkin. Väittäisin, että jos ei yhdellä mikillä (tässä tapauksessa vaikka se 57) tule hyvää jälkeä kitarasta niin jokin muu on perseellään, kuin se mikkivalinta. Sano tää Hetfieldille :D. Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille. |
Antti1 23.12.2007 23:24:47 | |
---|
Sano tää Hetfieldille :D. Vois itseasiassa sanoakin, kun Metallican soundit on aina vähän mitä on. ;) "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Jazkaa 24.12.2007 00:25:43 | |
---|
Vois itseasiassa sanoakin, kun Metallican soundit on aina vähän mitä on. ;) Nohnoh. Filler. |
trih 24.12.2007 01:21:11 | |
---|
Vois itseasiassa sanoakin, kun Metallican soundit on aina vähän mitä on. ;) Ja tällä asenteella mennään musiikin LUOMISESSA pitkälle? ;) Kyllä minä käyttäisin ihan vaan niitä muitakin mikkejä. Sen yhden hyvin suunnatun 57 lisäksi. Monesti sillä saa livenäkin hyvän kitarasoundin kuulostamaan paskalta pa:ssa vaikka olis miten kalliit vahvarit. Taitolaji enivei. Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille. |
Numb 24.12.2007 11:59:05 | |
---|
_Paljon_ kauemmin aikaa menee (ja myös kannattaa käyttää) mikin asemointiin kuin hyvän soundin ruuvaamiseen kamoista ulos. Mielelläni teen kahdella mikillä, mutta kyllä se yhdelläkin sujuu. On vain tarkempaa hakea se oikea tilasuhde siihen. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |