Aihe: Boss GT-8 + Roland JC-120?
1
jpaa
28.12.2007 13:29:43
Mikähän vahvistin olisi paras kaveri tuolle Bossin GT-8lle? Tällä hetkellä käytän Voxin 30w Valvetronixia, enkä ole kovin tyytyväinen ainakaan tämän yhdistelmän tuottamiin puhtaisiin. Muutenkin tuo Vox on jotenkin löysä.

Kovin mieli tekisi taas jonkinlaista putkivahvistinta, jota käyttäisi sitten sillä ns 4 kaapelin metodilla (4cm), josta bossgtcentralissa höpötetään. Joku halpa peli, Valveking tai Randallin RG-50TC soveltuisi varmaankin tähän käyttöön.

Tuossa vahingossa sitten kiinnitin huomiota kun Johnny DeMarco vetelee Bossin kaikissa demoissa Rolandin JC-120 transistorivahvistimella. GT-8sta löytyy jopa oma ulostulo tälle mainitulle härvelille. Olisiko tässä se yhteensopivin parivaljakko tuollaista puolivakavaa kotisoittoa harrastavalle? Täytyy myöntää että vaikka kuinka olen yrittänyt asioissa pysyä perillä niin tämä Roland JC-120 on mennyt multa ainakin ihan ohi, vaikkakin kyseessä on ns. legendaarinen transistorivahvistin.

Kellään kokemusta näistä?
Jesus_Plastica
28.12.2007 14:05:21
JC-120 tai Aktiivi kaiutin, noilla pääsee jo pitkälle GT-8:n kanssa. Varsinkin jos käyttää paljon GT:n omia soundeja.

Esim. itse ostaisin pari tällästä:

http://www.thomann.de/fi/behringer_eurolive_b212a.htm

Ja nauttisin euforisesta stereo vaikutelmasta.
sepisti
28.12.2007 14:29:15
Puolivakavassa kotisoitossa en käyttäis mitään komboa vaan kytkisin kotistereoihin tai soittaisin kuulokkeet päässä.
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
jpaa
28.12.2007 14:53:30
Puolivakavassa kotisoitossa en käyttäis mitään komboa vaan kytkisin kotistereoihin tai soittaisin kuulokkeet päässä.

Jos mun pitäisi soittaa kotistereoitten läpi tai kuulokkeilla niin nämä jutut olis unohdettu jo viime vuosituhannella. Oikeata vahvistinta tässä etsitään. Puolivakavalla tarkoitan sitä että soittohetket ovat erittäin (liian) harvassa nykyään mutta silloin kun aikaa sille järjestyy on kamojen oltava kunnossa ja saundit kohdallaan.

Ne aktiivikaiuttimetkin tyrmään vaan ihan siitä syystä että ne on vain aktiivikaiuttimet. Niistä on ollutkin jonkin verran juttua täällä.
kipu69
28.12.2007 15:18:04
Ne aktiivikaiuttimetkin tyrmään vaan ihan siitä syystä että ne on vain aktiivikaiuttimet. Niistä on ollutkin jonkin verran juttua täällä.

alkoipas kiinnostamaan. viitsisikö joku laittaa linkin keskusteluun?? ei antanu haku yhtään tulosta tai sit en osaa käyttää...
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
PappaSF
28.12.2007 15:29:20 (muokattu 28.12.2007 15:30:36)
Itse olen soitellut Boss GT-8:lla tuon Behringerin GMX210 V-tone combon kautta.
Tuossa behkussa on ihan mukavat liitinmahdollisuudet takapuolella. Alla olevasta linkistä löytyy myös sellainen 3D kuva josta voi pyöritellä kyseistä laitetta ja zoomata lähemmäksi.

http://www.thomann.de/fi/behringer_gmx210_vtone_gitarrencombo.htm

Tuo Berhgingerin kaappi jakaa käyttäjät aika tavalla, toiset sanoo että ne on ihan heikkoja eikä ääntä tule mutt itellä kokemuksesta voin sanoa, että ihan kohtuu hyvää ääntä siitä lähtee.

Ei tarvi ihmetellä miten tuon bossin saisi kiinni tuohon behkuun (sen saa meinaan vaikka 4:llä eri tavalla kiinni;

- voi käyttää takana olevaa slave in ja out, jolloin behkun oma vahvistin ohitetaan kokonaan ja käytetään behkua täysin vaan kovaäänisenä ja käytetään vaan noita bossin efektejä ja vahvistusta.

- voi tuupata vaikka liittää normaalisti kitaran etupuolella olevaan inputtiin (jolloin voi käyttää molempien erillaisia efektejä ja kaikkia säätöjä)

- voi laittaa bossista Ext loop:ista return / send behkun insert send/return, jolloin myös on käytössä molempien efektit mutta bossi toimii tässä pelkästään efektilaitteena eikät vahvistimena). (joku muo viisaampi osaa kertoa tämän paremmin ;-) )

Ulostuloksi bossissa voi valita sitten vaikka js-120, smal amp, combo amp tai vaikka line/phones.

Behgringeriä ainakin myy Soundata Helsingin Kampin alueella (Kampin metroasemalta ruoholahteen päin 1-2 kortteli muistaakseni Malmin katu).

Otat Boss GT-8 mukaan ja testaan sitten eri vaihtoehtoja, joista tuo Behku on yksi.
jpaa
28.12.2007 15:37:44
Onko nyt niin että se on nyt oikeastaan ihan sama mitä vahvistinta käyttää, kunhan siitä löytyy luuppi. Täten voidaan ohittaa vahvistimen oma etunen. Eikö tässä tapauksessa kuitenkin joku putkipeli olisi parempi?

Onko tuo JC-120 miten käyttökelpoinen yksinään, jos ei viitti GT-8a joka paikkaan roudata? Siitä löytyy yllättävän vähän juttua.
Starlia
28.12.2007 15:52:46
GT-8 täälläkin Edirolin aktiiveissa kiinni. Toimii. Itse asiassa niin hyvin että aiempi iso vahvari lähti myyntiin. Löytyy kaapista myös 2 kpl microcube, joiden kanssa GT-8 aux-ineihin liitettynä on todella hyvä kotiyhdistelmä (miksei pienelle keikallekin?), mutta silti nuo aktiivit toimivat mulla kotioloissa parhaiten.
hq
28.12.2007 17:40:23
Ne aktiivikaiuttimetkin tyrmään vaan ihan siitä syystä että ne on vain aktiivikaiuttimet.

Ei varmaan kannata tyrmätä ainakaan kokeilematta.

Onko nyt niin että se on nyt oikeastaan ihan sama mitä vahvistinta käyttää, kunhan siitä löytyy luuppi.

Jos käyttää GT-8:n mallinnoksia eikä vahvistimen omat säröt kiinnosta, niin silloin se on kyllä melko sama. No, kaiutinelementeissä on tietysti eroja. Mutta silloin kun pistät signaalia suoraan päätteelle, käytät vahvistintasi periaatteessa juurikin aktiivikaiuttimena :)

Atomic Reactor on vahvistin joka on suunniteltu juuri päätteeksi mallintaville. Sisältää siis putkipäätteen, etuastetta ei turhaan edes ole mukana. En ole päässyt kokeilemaan, mutta sitä on kehuttu.
jpaa
28.12.2007 21:37:56 (muokattu 28.12.2007 21:38:33)
Tuossapa saunassa käydessäni mietiskelin että tässä tapauksessa lienee paras vaihtoehto tuo jonkinlainen luupilla varustettu putkicombo. Ihan vaan sillä että tuon Bossin saa ilmeisesti toimimaan tavalla jos toisella hyvin peruscombon kanssa. Sittenpähän on varaa jättää mallinnokset pois jos niin haluaa.

Joskus aikoinaan tosin omistin Engl Screamerin ja Voxin Tonelab LEn, joista jälkimmäinen lähti sittemmin kiertoon kun en saanut niitä toimimaan yhdessä. Lienee käyttäjässä ollut vikaa.
puusormi
28.12.2007 22:01:16

Yksi ääni aktiivikaiuttimille. Minä soitan gt-pron kautta suoraan pa:han (tai siis mikserin kautta) ja soundit ovat kyllä toimivat. Toki mikään valantehnyt putkifanaatikko en ole, hyviä ja omaan soittoon sopivia soundeja vain diggailen, putkia tahi ei.
sepisti
29.12.2007 00:38:19
Jos mun pitäisi soittaa kotistereoitten läpi tai kuulokkeilla niin nämä jutut olis unohdettu jo viime vuosituhannella. Oikeata vahvistinta tässä etsitään. Puolivakavalla tarkoitan sitä että soittohetket ovat erittäin (liian) harvassa nykyään mutta silloin kun aikaa sille järjestyy on kamojen oltava kunnossa ja saundit kohdallaan.

Jos etsit oikeata vahvistinta niin minkä takia sulla on gt-8? Eri asia on se, jos olet ajatellut putkivahvistinta ja käyttäisit gt-8:a pelkkänä efektilaitteena. Ja tosiaan myös e.loopin returniin kytkettynä toimii varmasti hyvin myös, mutta mitä järkeä olisi ostaa hyvä putkikombo ja jättää sen etuaste käyttämättä...

Tohon sun systeemiin mielestäni paras ratkaisu voisi olla, että metsästät torilta vanhan rocktronin velocity 120:sen (trankkupääte kitaralle, joka mielestäni ei väritä ainakaan Podien soundeja) ja hommaat kaksi kappaletta vaikka framuksen 112 kaappeja (tompalla a 205 egeä) ja stereona rok rok.
Toisaalta jos siinä putkea pitäs olla niin sit joku edullinen putkipääte...
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
Einherjar
29.12.2007 20:25:12
...mutta mitä järkeä olisi ostaa hyvä putkikombo ja jättää sen etuaste käyttämättä...

Jospa vaikka joskus joku tarvii trasistorivahvarin cleaneja, tai eri tyylistä putkisoundia, jota siitä omasta putkietusesta ei lähde? Yhden tyylinen soundi ei ole aina erikoisen kaunista musiikissa.

Toisaalta jos siinä putkea pitäs olla niin sit joku edullinen putkipääte...

Eli löytää urbaanin legendan... Tuppaavat olemaan aika kalliita nuo putkipäätteet. Halvemmalla yleensä löytää kokonaisen putkicombon/-nupin.

Tuon Jc-120 ja Gt-8:n yhteiselon harkittuun toteutukseen (tai siis valmistajan parittamiseen) sen verran olen kuullut vihjettä että tuolla maailmalla liikkuu aika paljon uusia ja vanhoja JC-120-malleja. Tähän suosioon pohjaten ne varmaankin on sitten päätetty parittaa. Melko pitkään tuota mallia on jo kuitenkin valmistettu (lähes?) identtisenä alkuperäiselle.
Onhan toki valmistaja samaa puulaakia, mutta silti..
Vuokrafirmoista kuulemma löytyy (ainakin huhupuheitten mukaan), muualla maailmassa, lähes järestään tuota Jc-120-laatikkoa.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
FensonGibder
29.12.2007 20:34:14
Onko tuo JC-120 miten käyttökelpoinen yksinään, jos ei viitti GT-8a joka paikkaan roudata? Siitä löytyy yllättävän vähän juttua.

Eikös siinä GT:ssä ole tuo JC-120-mallinnettuna... heh.

Ite tykkään soitella GT-8:tä studiokuulokkeilla koska siinä on aivan sairaan paljon parempi, laajempi ja puhtaampi äänimaailma kuin Roland Cube 30W kautta truutattuna. Näin on näkkileipä.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
jpaa
29.12.2007 22:28:02
Eli löytää urbaanin legendan... Tuppaavat olemaan aika kalliita nuo putkipäätteet. Halvemmalla yleensä löytää kokonaisen putkicombon/-nupin.

Tässä on tietysti sekin että jos joskus jonnekin pääsee oikeen porukalla soittelemaan, on helpompaa lähteä vetelemään kitara-piuha-vahvistin systeemillä kuin helvetillisellä säätö-hässäkkä-johto-säätö meiningillä.

Aikoinaan PodXTn hankittuani ja myytyäni lupasin itselleni, ettei ikinä enää näitä mallintavia. Noh, aika parantaa haavat. Itseasiassa tähän mennessä tämä GT-8 on osoittautunut ylivoimaisesti parhaaksi näistä mitä minulla on kiertänyt (2x Korg, Vox Tonelab ME, Podxt).

Vaikka näitä muljuttimia pyörisi lattialla sata, niin silti välillä on kivempaa tyrkätä se piuha vaan suoraan styrkkariin ja väännellä puolessa minuutissa napit kohdilleen.
riff
29.12.2007 22:50:31
Jos tykkäät käyttää etuasteita GT-kasista, osta ihmeessä Tech 21 Power Engine 60!! Ei ole kallis ja toimii! Toimii minkä tahansa etusen kanssa. Mulla on niitä pari ja oon tykännyt kovasti.
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
FensonGibder
30.12.2007 12:11:10
Jos tykkäät käyttää etuasteita GT-kasista, osta ihmeessä Tech 21 Power Engine 60!! Ei ole kallis ja toimii! Toimii minkä tahansa etusen kanssa. Mulla on niitä pari ja oon tykännyt kovasti.

Mitä muita pönttöjä sulla on ollut GT-8:n kanssa? Eli onko tämä vertaus muihin setteihin vai tuntuuko tämä nykyinen vaan hyvältä?
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)