Aihe: Pieni transistoricombo vs mallintava etuvahvistin
1
CowboyFromHell
27.12.2007 16:33:46
Elikkäs jos kerrostalo-kotisoittoon on vahvaria hommaamassa niin kumpi on mielestänne parempi vaihtoehto? Perusteluja..? Esim. näistä vaihtoehdoista tai ylipäätään.

http://www.thomann.de/fi/behringer_vamp.htm
http://www.thomann.de/fi/roland_micro_cube.htm

Itse en kumpaakaan ole koskaan omistanut mutta olen vain alkanut miettiä että tarvitseeko sitä kautinta välttämättä kun varmaan enemmän tulee kuitenkin kuulokkeiden kanssa soiteltua mökän minimoimiseksi.. Mahtuis pienempää tilaan toi etuvahvistin ja varmaankin monipuolisemmat säädöt.

Ensimmäistä sähkökitaraa/vahvistinta siis hommaamassa.
trih
27.12.2007 16:50:50
Mulla on ollut/on molemmat. V-ampista saa paremmat kuulokesoundit ja sehän on tuohon linjaleikkiin enempi suunniteltu. Microcuben linjasoundit eivät ole paljoa muokattavissa ja ei mun korvaa yhtä paljon miellytä vamppiin verraten. Ei tuo vamppikaan huippupeli ole mutta aloittelijalle varmasti hyvä. Siinä on niitä efektejäkin tarpeeksi leikittäväksi ;).
Don't boost. A looser sound gives bigger cock a chance to fit in.
s151669
30.12.2007 13:23:57

Itse en kumpaakaan ole koskaan omistanut mutta olen vain alkanut miettiä että tarvitseeko sitä kautinta välttämättä kun varmaan enemmän tulee kuitenkin kuulokkeiden kanssa soiteltua mökän minimoimiseksi..

Molemmat löytyy. V-Ampissa on tosiaan paremmat kuulokesoundit. Sen vain olen oppinut, etten tykkää soitella kuulokkeiden kanssa. Siispä mikrokuutio on enemmän käytössä. Jos ongelmana on liika meteli, niin sijoita kuutio pöydälle tms. niin että se 'huutaa' suoraan korviin. Melko hiljaisella voi pitää tämän jälkeen. Niistä kitaran kielistäkin nimittäin lähtee yllättävän paljon ääntä. Samoin kuulokkeista vuotaa...

Mahtuis pienempää tilaan toi etuvahvistin ja varmaankin monipuolisemmat säädöt.

Ei muuten mahdu. Mikrokuution pohjapinta-ala on pienempi kuin v-ampin, ja kun v-amp on käyttökunnossa, on se varsinainen hämähäkki - eihän siihen tule kuin virtajohto, patchin vaithopolkimen johto, kuulokejohto, ja kitarajohto noin minimissään... mikrokuution taas tulee minimissään 1 johto. Jos siis ei ole sopivaa vakiopaikkaa, suosittelen mikrokuutiota.

Säädöt ovat toki v-ampissa monipuolisemmat. Riskinä on tosin, että juutut säätämään soundeja soittamisen sijasta :-)

Kummallakaan et mene pahasti pieleen. Tsekkaa toki myös Vox DA5 ja line 6 podit.
Jyrki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)