Aihe: Line 6 PODII
1
GTS
26.12.2007 20:12:17
Joo eli tämmönen kysymys tietävemmille. Itteltä löytyy tämmönen halpa Falcon stratocaster + Fender 30W vahvari. Kysymys että jos hommaan Line 6 PODII:n niin onko se kannattavempaa kuin ostaa erikseen esim BOSSin särö, delay, distortion jne. pedaalit? eli onko tuon Linen vehkeen soundit millaset? kiitos!
RekoS
26.12.2007 20:21:42
Tietysti kannattaa miettiä, että mitä efektejä tarvitset. Jos tarvitse niitä paljon niin eiköhän tuo PODi oo varteenotettava vaihtoehto. Sinänsä mulla ei oo mitään kokemusta podista. Jos tarvitset vain esim. Delayta ja jonkin särömallinnuksen niin tietysti voi miettiä että kannattaako silloin panostaa näiden efektien laatuun enemmän.
Ziggy Bubba
26.12.2007 20:23:39

Tuosta laitteesta irtoaa mielestäni erittäin maukkaat hevisäröt, puhtaat ja pikkurosot eivät ole ihan samaa tasoa. Laitteessa on myös todella laaja kattaus erilaisia vahvarimallinnuksia, efektejä ym., eli jos koet laajan soundipaletin tarpeelliseksi tuo voi olla oiva peli.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
blastoff
26.12.2007 20:34:39
Riippuu vähän myös siitä mihin tarkoitukseen sitä laitetta aiot käyttää. Podi on ihan hyvä peli äänittelyyn ja kotona treenaamiseen, mutta bändin kanssa soittamiseen harkitsisin kyllä jotain muuta multiefektiä.
Hutte
26.12.2007 23:03:09

Riippuu vähän myös siitä mihin tarkoitukseen sitä laitetta aiot käyttää. Podi on ihan hyvä peli äänittelyyn ja kotona treenaamiseen, mutta bändin kanssa soittamiseen harkitsisin kyllä jotain muuta multiefektiä.

Saanko kysyä miksi et suosittelisi PODia bändin kanssa soittamiseen? Ihan vain mielenkiinnosta.
" - Minä en käske ketään, mutta olen vakuuttava kehottamaan" - P.Walli
Junkers
26.12.2007 23:18:32 (muokattu 26.12.2007 23:19:05)
Ite oon soitellu POD XT Livellä (lähinnä kotona nyt viä toistaseks ainakin), enkä kyllä enää nää mitään pointtia ostaa miehenkorkusta vahvistin/kaappipinoa mihinkään...saati erillisiä efektilootia...kyllä se sen verta hyvältä kuulostaa. Ja kokoa on läppärin verran.
Nojoo tarviiha siihe jonku päätteen tietty jos bändissä meinaa soitella ...noh. :)
Patriotism is a virtue for the vicious
rainmaker
26.12.2007 23:43:07
Ite oon soitellu POD XT Livellä (lähinnä kotona nyt viä toistaseks ainakin), enkä kyllä enää nää mitään pointtia ostaa miehenkorkusta vahvistin/kaappipinoa mihinkään...saati erillisiä efektilootia...

Tuosta lausunnosta päättelen, että et ole soittanut ikinä miehenkorkuisella vahvistin/kaappipinolla ainakaan kovemmalla äänenvoimakkuudella? ;)

Voin kertoa, että pod xt:llä ei päästä samaan fiilikseen kuin sillä selän takana ärjyvällä stäkillä. Tai ainakaan itse en pääsisi. Henkimaailman juttuja nämä :D
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Alphie
26.12.2007 23:54:46
Itse olen saanut oikein mukavia saundeja POD XT-päättäri-4x12 kaappi yhdistelmällä. Ja kyllä, olen kokeillut Laney GH50L pohjaista stackia. Mielestäni mallintavat laitteet ovat parasta vastinetta rahoille, jos vain jaksaa säätää.

Valmis nuppi ja efektit on helppo paletti, mutta se maksaa...
saastara
26.12.2007 23:56:33 (muokattu 26.12.2007 23:56:40)
Voin kertoa, että pod xt:llä ei päästä samaan fiilikseen kuin sillä selän takana ärjyvällä stäkillä. Tai ainakaan itse en pääsisi. Henkimaailman juttuja nämä :D

Ja mikäänhän ei estä kytkemästä sitä Podia / tmv härpäkettä siihen miehenmittaiseen stäckiin kiinni.. ;) Best of both worlds.
-This is madness! -Madness? This is m.neeeeeeeeeeeet!!!!!!1
blastoff
27.12.2007 00:05:24
Saanko kysyä miksi et suosittelisi PODia bändin kanssa soittamiseen? Ihan vain mielenkiinnosta.

Minusta PODin efektien säätäminen on livenä vähän hankalaa. Kaikkiin niihin efektien ominaisuuksiinhan ei pääse edes käsiksi ilman tietokonetta (Varsinkin jos sinulla on joku modulaatioefekti ja delay samaan aikaan päällä).

Ja sitten lisäksi noita PODin soundeja vaivaa vähän sellainen dynamiikan puute, joka ei kotona harjoitellessa niinkään häiritse, mutta bändin kanssa se tuppaa ärsyttämään. Tämä tosin taitaa olla ongelmana vähän kaikissa digitaalisissa laitteissa.
Hutte
27.12.2007 00:09:56

Minusta PODin efektien säätäminen on livenä vähän hankalaa. Kaikkiin niihin efektien ominaisuuksiinhan ei pääse edes käsiksi ilman tietokonetta (Varsinkin jos sinulla on joku modulaatioefekti ja delay samaan aikaan päällä).

Tämähän nyt hoituu täysin sille linekutosen isolla floorboardilla! Melko tyyris vehjes mutta käytettynä löytynee helpsti.

Ja sitten lisäksi noita PODin soundeja vaivaa vähän sellainen dynamiikan puute, joka ei kotona harjoitellessa niinkään häiritse, mutta bändin kanssa se tuppaa ärsyttämään. Tämä tosin taitaa olla ongelmana vähän kaikissa digitaalisissa laitteissa.

Totta, mutta makuasioita nämäkin! Ei sitä dynamiikkaa kaikista "oikeista vehkeistäkään" kunnolla tunnu irtoavan..
" - Minä en käske ketään, mutta olen vakuuttava kehottamaan" - P.Walli
blastoff
27.12.2007 00:27:21
Tämähän nyt hoituu täysin sille linekutosen isolla floorboardilla! Melko tyyris vehjes mutta käytettynä löytynee helpsti.

Ei kai sillä floorboardillakaan pysty kaikkia niitä efektien parametreja säätämään?

Totta, mutta makuasioita nämäkin! Ei sitä dynamiikkaa kaikista "oikeista vehkeistäkään" kunnolla tunnu irtoavan..

Makuasioita ilman muuta. Kyllähän noista digivehkeistä saa vaikka minkälaista soundia ulos, jos vaan jaksaa ruuvailla. Itse en jaksanut :)
rainmaker
27.12.2007 00:47:52
Ja mikäänhän ei estä kytkemästä sitä Podia / tmv härpäkettä siihen miehenmittaiseen stäckiin kiinni.. ;) Best of both worlds.

Niin, aivan totta. :)
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Ziggy Bubba
27.12.2007 01:04:04

Kaikkiin niihin efektien ominaisuuksiinhan ei pääse edes käsiksi ilman tietokonetta (Varsinkin jos sinulla on joku modulaatioefekti ja delay samaan aikaan päällä).

Nyt puhutaan varmaan noista vanhemmista Podeista (kuten juuri II), sillä ainakin XT:llä pystyy tietääkseni säätämään ihan kaikkea...
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Jucciz
27.12.2007 09:30:31
Tässä on muutama tekemäni testipätkä POD kakkosesta: http://mp3.jucciz.com/pod2/
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
GTS
27.12.2007 14:29:00 (muokattu 27.12.2007 14:31:56)
Itte soittelen kotona ja olisin vaan rankempaa soundia vailla pikkurahalla. Budjetti 200e. en ajatellut marsua raahata kotio kun on niin pikkunen huone mis soitan :D et jos tuon PODIIn ostan sit.. kiitos kommenteista! PS: tämä viimeinen oli erinomainen näyte. kiitos siittä. tämän perusteella voin ostaa kyllä tuon laitteen. Oliko sinulla siis mikä malli? PODII?
PIM
27.12.2007 16:13:01

Eikä tätä iänikuista dynamiikkavatvomista yhtään vähennä se, että "hyvä dynamiikka" voi tarkoittaa täysin päinvastaisia asioita keskustelijasta riippuen. Ensin pitäisi päästä yhteisymmärrykseen siitä mitä sillä dynamiikalla kulloinkin tarkoitetaan niin sitten olisi helpompi keskustella siitä, että mistä laitteista sitä löytyy.

Pikkasen lisää OT:ta: Välillä hymyilyttää myös se, että kitaraan ollaan kyllä valmiita kokeilemaan vaikka kymmentä erimerkkistä ja mallista mikkiä kunnes se oikea löytyy, mutta sitten kun on kerran kokeiltu jotain vuosien takaista podia niin sen perusteella ollaan kyllä valmiita vetämään vaikka kuinka vakuuttuneita johtopäätöksiä siitä mihin mallinnusteknologiasta on nyt tällä hetkellä ja varmaan vuosikymmeniksi eteenpäinkin.
GTS
28.12.2007 21:23:05
Tota tämmönen sit viel että Floor pod malli. Olisiko millainen vekotin? Pystyykö liittää tietokoneeseen? en löytänyt ainakaan USB liitäntä mahdollisuutta netistä siihen mut jos joku tietäisi? kiitos
sepisti
30.12.2007 14:34:22

Mitä vittua? Miksi niitä pitäisi ruveta keikalla plaraamaan kesken kaiken. Mielestäni tollasen värkin yksi idea on se, että siellä on niitä pankkeja joihin sä voit tallettaa eri soundin vaikka jokaiseen biisiin. Vai olenko poikkeava kitaristi kun en tykkää siitä, että kesken keikan ruvetaan runkkaamaan soundeja:)

Siinä olen samaa mieltä että ainakin POD2:sen monia sinänsä hyviä soundeja vaivaa dynamiikan puute.
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)