Aihe: Samick ES-335 kopiot
1
StevieRayVehkakoski
31.12.2007 03:00:55
Osaisikos joku kertoa minkä mallinen ja minkä ikäinen tämä laitos on?

http://muusikoiden.net/dyn/tori/206887.jpg

Mä veikkaisin että se on jostain 80-luvun puolelta ja Samick SAN-450 tai jotain sinnepäin mutta en ole mistään netistä löytänyt vastaavaa logoa. Ja juu kitara on myynnissä mutta tämä ei ole tarkoitettu pelkästään mainokseksi vaan olisi mukavampi myydä kitara jos edes tietäisi mikä se on.
fox
31.12.2007 12:37:03

Osaisikos joku kertoa minkä mallinen ja minkä ikäinen tämä laitos on?

Vaikea on, tosi vaikea.. Noista on perin paha ihan "HIRA"-menetelmällä sanoo mitään (HIRA = HIhasta RAvistamalla) mutta saatat hyvinkin olla oikeessa, kun epäilit tuota 80-90 taitetta.. Jokatapauksessa yks maailman suurimpia kitaratehtaita tuotannon mukaan laskettuna, eli Samick kiistatta tekijänä.. Ja todennäkösesti ihan OK kitara, mun tassuihin vaan on ollu Samickeissa turhankin "tuhti" kaula, vähän niinku saman tehtaan Epi Doteissa.
Koita tuolta hakee katalookia tai muuta infoa, en voi muuta vinkata..
http://www.japanaxe.com
On siellä jotain koreanpoikien kitaroitakin... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
StevieRayVehkakoski
31.12.2007 12:58:12
Kaula on tässä tosiaan todella jytky, mutta aika lailla erimallinen kuin Epiphoneissa. Jos Epiphoneissa on sellainen pyöreä ja syvä se profiili, niin tässä on "olkäpäätä" enemmän eli olisko tämä jotain U-mallinen, todellinen pökkelö kuitenkin.

Toi logo ja Headstock tossa eniten ihmetyttää, en oo löytänyt netistä yhtään samanlaista.
fox
31.12.2007 13:05:06

Toi logo ja Headstock tossa eniten ihmetyttää, en oo löytänyt netistä yhtään samanlaista.

Jes, on vähän "mallisarjan alapää"- fiilikset tuossa.. Saattaa olla vaikka ihan Euroopan markkina-alueelle tarkoitettu malli, täytyis löytää sitte "Euro-kataloogi" tai vastaava..
Semmosta enemmän silmäkarkillista Samickia tuossa joku vuosi sitten laittelin, mutta höh, en mä siit kaulasta mitään muista. HML oli myös yks kipale soitinkaupassa, hieno kun mikä, ja siinä sitten mun mielestä oli ohutta kaulaa ja kivaa profiilia.
PIM
31.12.2007 13:54:30
Mä en ole kyllä tuon malliseen IMHO tosi tökerön näköiseen kaularaudan suojalevyyn törmännyt missään muissa kuin korealaisissa. Eli oma veikkaukseni valmistusmaaksi on siis Kanada... eiku Korea.
Hotlicks
31.12.2007 14:11:00
Mulla on Samickin hiukan isompikoppainen kitara, jossa tuo kaulan paksuus on enämpi lähellä hevikeppejä, elikkäs aika ohut. Siksi tuli hiukan yllätyksenä tuo kaulan paksuus.

Mun HIRA-arvio veis ton kitaran selkeesti 80-luvulle ihan vaan ton logon takia. Toki erilaisia logoja on kaikilla merkeillä nähty jatkuvasti, mut ravistellaan nyt arvauksia silti.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
fox
31.12.2007 14:36:06

Eli oma veikkaukseni valmistusmaaksi on siis Kanada... eiku Korea.

Jeps. Ei tästä tuu kinaa, koska Samick on korealainen tehdas, eikä niillä oo valmistusta noihin "vanhoihin aikoihin" ollu muualla. Samick PT Indonesia on sitte jo uudempaa aikaa, eikä mulla oo tietoa, tekikö PT Samick semiakkareita..
Tuo logo ei juu ole mitenkään "top of the line" mallia, siirtokuva tai silkscreeni?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)