Aihe: Combosuosotuksia
1
bluesman99
30.12.2007 18:24:03

Ekaksi se soittotyyli, jota täällä kuitenkin aina kysytään:
delay+clean tyylistä myöhempään claptoniin, garymooreen ja suomipoppiin. Eli puhdasta ja lämmintä bluessäröä muttei mättömäärin.

Nykyinen vahvari Englin Screamer combo on tullut mulla tiensä päähän kun etuasteen putkien vaihtokaan ei tuonut raakaan ja diskanttiseen metalliklangiseen soundiin kaipaamaani lämpöä. Roudausteknisistä syistä en ole innostunut lisäkaapin hankintaan. Siis mikä putkicombo tilalle? Uusi saisi maksaa 1500-2500e? Eli etsin vahvistinta, jota ei tarvitsisi hetikohta alkaa vaihdella. Fenderiä, Bogneria, Mesaa, Voxiako? Ja miksi juuri se? Toki koesoitan ennen valintaa mutta kyselen nyt vähän suuntaa täältä ensin. Skittana on LP std.
Poppia ikä kaikki
ballfish
30.12.2007 18:30:32
Tohon tarkoitukseen ehdottomasti Koch Twintone II. Sopii juurikin tuollaiseen menoon ja kaikkeen muuhunkin. Käyttökokemuksia löytyy sen verran, että veli tuommoisen omistaa ja sitä on tullut soiteltua itse melko paljon. Loistava vahvistin kaikin puolin.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Guitaristi
30.12.2007 19:34:44 (muokattu 30.12.2007 19:35:03)

Mites olisi Carvin Legacy 2x12 combo? Toimii juuri noihin mainittuihin musiikkityyleihin todella hyvin mielestäni. Clean on loistava ja leadit silkkaa hallelujaa.

Edit: on vielä halpakin!
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Vainhaalee
30.12.2007 19:56:16
Screamerillehan on ominaista tuollainen middlepainotteinen metallisoundi. Itse laitoin omaani THD:n Yellow Jackets -sovittimien avulla el84 -putket päätteeseen, tuli aivan uudenlaista pehmeyttä ja lämpöä.

Vielä kun ehtisi tutustua noihin elementteihin enemmän, v30:ssä on tuo jo minuakin osittain ärsyttämään alkanut middlepiikki...
Ass Traffic
JuSu
30.12.2007 19:59:13
Koska tuon hintaluokan vehjes on kuitenkin koettava omin korvin ennen ostopäätöstä, niin suosittelen lämpimästi koeponnistamaan Bogner Shivan.

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
jukpel
30.12.2007 22:01:23
Musatyylisi huomioiden ehdotan sinua testaamaan Mesan Lonestar Specialia 1x12 kajarilla. Vahvistimella saa komiat cleanit sekä kevyemmät blues-säröttelyt. Itse olen todella tyytyväinen tähän vahvistimeen. Muutama ominaisuus tekee siitä mielestäni voittamattoman.
Ekaksi tietysti se, että kummankin kanavan tehoja voi vaihdella 5-15-30 wattiseksi. Hiljaisilla voluumeilla soitto onnistuu pienillä tehoilla soundien kärsimättä,kun vahvistinta voi surutta avata auki. Täysillä tehoilla pärjää isoillakin stageilla.
Toinen kätevä ominaisuus on, että jalkakytkimellä voi ohjata kanavavaihdon lisäksi boostia (=vähentää pedaalien määrää lattialla).
Kolmanneksi: kaiku on loistava, ja kumpaakin kanavaan saa säädettyä kaiun määrää, tarvittaessa myös jalkakytkimellä on/off-ohjaus (ainoa miinus, jonka olen vahvistemsta keksinyt on se, ettei kaiun jalkakytkintä tule ostettaessa vahvistimen mukana, vaan se täytyy hankkia erikseen, jos sen haluaa).
Efektilooppi löytyy ja muutenkin clean-kanava toimii terveenä alustana kaikenlaiselle efektihäröilyille.
Ulkoiset asiat ovat tietysti myös tärkeitä: kaakaon ruskea pinta, kerman värisellä etupaneelilla sekä nahkaisilla(!) kulmapaloilla.
Hinta on nykyisen taalan kurssilla parin tonnin hujakoilla, joten budjettiisi se mahtuu.
"Kun on saavuttanut osapuilleen kolmenkymmenenviiden vuoden iän, musiikille tapahtuu aina jotain kaameaa." - Steve Race
biibob
30.12.2007 22:05:01
Englin sovereign 2x12. Kyllä monipuolista soundia löytyy todella paljon. Clean ja crunch kanavat ovat todella loistavia ja venyvät todella moneen tyyliin. Leadit soft lead modessa toimivat myös mukavasti, heavy lead onkin sitten jo nimensämukainen sirinäpönttö (niinkuin ne kaikki imo) :D Tai no siis hyvälle se metallistejen mielestä varmaan soundaisi, itse en noilla soundeilla kuitenkaan mitään tee.
Helvetin hyvä vahvistin, testaa ihmeessä jos vain missään mahdollisuutta löytyy.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Wolfie
30.12.2007 22:15:10
Mites olisi Carvin Legacy 2x12 combo? Toimii juuri noihin mainittuihin musiikkityyleihin todella hyvin mielestäni. Clean on loistava ja leadit silkkaa hallelujaa.

Edit: on vielä halpakin!

Hyyvin paaljon kiiiitoksia. Nyt taitaa lähteä mopo sitten hiljalleen tassusta. Olin jo unohtanut kokonaan Carvinin uudemman tuotannon vahvistimet, mutta sitten erehdyin lukemaan tämän. Pitänee ruveta nakkailemaan sitä käteistä sivummalle jos saisi joskus tarpeeksi tuon ja DC400 hankkimiseksi. Pitänee ruveta harjoittelemaan, ettei aivan mene aika hukkaan ja hieman kaikkoaisi hankintavimma kauemmas.

Anteeksi rankka off-topic.

Tämänastisten kokemusteni perusteella voin kyllä suositella Carvinin tuotteita. Uudemmista vahvistimista ei ole kokemusta, mutta vanhempi kalusto on jossain määrin tuttua ja muualle ei ole menoa. Välillä laittaa mietityttämään, miksi minulla on 60 watin putkicombo makuuhuonesoittelua varten, mutta sitten kun sen laittaa tulille ja napauttaa ensimmäiset sävelet, niin tapaus on selvä. Muutapa ei sitten tarvitakkaan.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
SolidGuitarVintage
31.12.2007 00:22:16
Mielestäni kaksi hyvää vaihtoehtoa, jotka täyttävät vaatimukset (hyvä cleani, hyvä bluessärö): Fender Twin taikka Vox AC-30. Testaa ja fiilistele :). Nämä olleet käytössä "in good old days", ja hyvin potkivat edelleenkin. Joo joo, haukkukaa vaan hipiksi :)
Guitaristi
31.12.2007 00:33:23

Hyyvin paaljon kiiiitoksia. Nyt taitaa lähteä mopo sitten hiljalleen tassusta. Olin jo unohtanut kokonaan Carvinin uudemman tuotannon vahvistimet, mutta sitten erehdyin lukemaan tämän. Pitänee ruveta nakkailemaan sitä käteistä sivummalle jos saisi joskus tarpeeksi tuon ja DC400 hankkimiseksi. Pitänee ruveta harjoittelemaan, ettei aivan mene aika hukkaan ja hieman kaikkoaisi hankintavimma kauemmas.

Itseäni kaasuttaa armottomasti tuo Legacy-nuppi. Todella lämmin rokkisärö ja puhtaat olivat mahtavat. Taitaa lähteä 6505+ vaihtoon jos GAS ei laannu...
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Silver Mica
31.12.2007 13:22:56
Jos budjetti tuollainen, osta ihmeessä ns. boutique-vahvistin, joka on toteutettu point-to-point -tekniikalla hyvistä komponenteista. Vahvistin on käytännössä huoltovapaa seuraavat 15 vuotta, mitä nyt putkia voi joutua uusimaan.
Hotlicks
31.12.2007 14:13:55
Engliltä voin suositella tuota ClassicTube sarjaa. Muutama vuosi sitten hankin tuon 2x10" combon, eikä ole tarvinnut juuri muualle sen jälkeen katsella.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
bluesman99
31.12.2007 15:44:29

Ihan pakko kysyä mitä noi boutique vahvarit käytännössä ovat? Bognereita, Riveroitako?
Poppia ikä kaikki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)