Left Handed Man 11.01.2008 19:18:53 | |
---|
Metallica RULEZ |
Left Handed Man 11.01.2008 19:41:02 | |
---|
HALOOO Pistäkääpä viestii... Metallica RULEZ |
Swan 11.01.2008 19:51:44 | |
---|
Olen testannut jo kyseisiä kitaroita ja kelpo peleiltä vaikuttavat. Elikkä se on oikeastaan lähinnä kiinni siitä, kummasta itse diggaat enemmän. Henkilökohtaisesti ottaisin SA:n lähinnä psykoakustiikan takia, mahonkirunko ja kaikkee. Onhan se hienompikin, tuo GRG näyttää joka tapauksessa halpikselta. |
ravensoul 11.01.2008 19:52:51 (muokattu 11.01.2008 19:54:08) | |
---|
Noitten välillä ei tarvi kauan miettiä. SA ehdottomasti. Itsellä oli ekana keppinä (tai onhan se vieläki omistuksessa) GRG170, että siitä on kokemuksia. Talla ajaa paremmin asiansa blokattuna, mitään kampijuttuja ei kärsiny vääntää. Mikit on täydellisen paskat, soundi mössöä. Noin muuten rakenteellisesti toimii ihan moitteetta, kelpo kaula ja lehmusrunko muidenkin RG:den tapaan eikä mitään agathista kuten monissa halpiksissa. Mutta siis, itse en miettis hetkeäkään vaan ottasin tuon SA:n. Ei varmasti jää millään osa-alueella GRG:n jälkeen. Ja noita halvemmankin luokan Sabreja on yleisesti ottaen pelkästään kehuttu. Ja onhan tuo nyt hemmetti soikoon miljoona kertaa komeampikin. :) "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Teh Masa 11.01.2008 19:53:26 | |
---|
Mulla sattuu olemaan mm. tuo toinen (GRG). Mun mielestä se on pirun hyvä hinta/laadultaan, tai sitten sattui vaan niin hyvä yksilö. Pienellä säädöllä ja osien vaihdolla saat siitä erittäin hyvän kitaran. Siinä on käsittääkseni Ibanez Edge-Pro (?) -talla vibralla. Kyllä se ihan vireen pitää uusilla viritystapeilla ja oikein säädettynä. Vähän on ongelmia koko virettä sävelaskeleella tai enemmän dropatessa, mutta mikäli vedät ihan perusvireillä niin ei ongelmaa. Kaulasta sen verran, että se on ohut ja sopivan levynen ainakin mulle. Olen kohdellut kitaraa vähän huonosti ja saanut ala E-kielen 7. nauhan särisemään, mutta uutena kitara ei särissyt yhtään. Hinta kantsii tinkiä 200:n euroon, sen verran minä maksoin. Tuossa toisessa sitten on joku ihan samalla periaatteella toimiva kooltaan vähän pienempi talla ja varmaan ihan sama kaula. Siinä on kaulahumpan sijasta yksikelainen , kuten huomaat, joten sillä ei oikein voi kompata kaulamikillä. Mun mielestä se on kyllä hienomman näköinen sinisine viimeistelyineen ja vähän koverrettuinen koppineen. Valinta on ihan sun. Hommaa kumpi näyttää sun silmään paremmalta, on sun mielestä hintansa väärti ja soi hyvin. Testaa kans tosi paljon. Kaikki otelaudan äänet täytyy mennä läpi. Pyydä myös ehdottomasti, että saat soittaa molempia vahvarin läpi. Siinä kuulee sen eron. |
Left Handed Man 11.01.2008 19:54:18 | |
---|
Elikkä se on oikeastaan lähinnä kiinni siitä, kummasta itse diggaat enemmän. Henkilökohtaisesti ottaisin SA:n lähinnä psykoakustiikan takia, mahonkirunko ja kaikkee. Onhan se hienompikin, tuo GRG näyttää joka tapauksessa halpikselta. No olet oikeassa jos katsot sitä GRG:tä niin on se aika halpiksen näkönen joten taitaa mennä osto tuon SA:n puolelle Tarvisin myös vahvistimen josta saa säröt mutta ei riitä rahaa niin ostan säröpedaalin ja "naps" mulla on säröhuippu vahvari. ! Metallica RULEZ |
ravensoul 11.01.2008 19:56:43 | |
---|
Siinä on käsittääkseni Ibanez Edge-Pro (?) -talla vibralla. Noilla GRG:den talloilla ei ole mitään tekemistä Edgen kans. Tuossa 170:ssä ei ole floikkatyyppistä ensinkään. 270:ssä on Ibanezin halvin floikka, joka on jotain ihan muuta kuin Edge Pro. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Left Handed Man 11.01.2008 20:02:12 (muokattu 11.01.2008 20:02:24) | |
---|
Noilla GRG:den talloilla ei ole mitään tekemistä Edgen kans. Tuossa 170:ssä ei ole floikkatyyppistä ensinkään. 270:ssä on Ibanezin halvin floikka, joka on jotain ihan muuta kuin Edge Pro. Aika hankala tajuta tosta jtn mutta onko tossa SA:ssa hyvä talla? Onx se Edge Pro? Metallica RULEZ |
ravensoul 11.01.2008 20:05:18 | |
---|
Aika hankala tajuta tosta jtn mutta onko tossa SA:ssa hyvä talla? Onx se Edge Pro? Ei ole. Eikä ole floikka ollenkaan. Stratotyyppinen lukoton talla. Parempi kyllä kuin tuossa GRG170:ssä. Täällä oli joskus puhetta tuosta SA-sarjasta ja porukka kehui kyllä, että pitää vireen normaalikäytössä ihan hyvin. Eihän noilla mitään extremejuttuja veivailla kuten floikalla mutta ei ole sen tarkoituskaan. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Teh Masa 11.01.2008 20:05:43 | |
---|
Noilla GRG:den talloilla ei ole mitään tekemistä Edgen kans. Tuossa 170:ssä ei ole floikkatyyppistä ensinkään. 270:ssä on Ibanezin halvin floikka, joka on jotain ihan muuta kuin Edge Pro. Kuten sanoin en ollut varma. Sekoilin. Mikäs tosta SA:sta löytyy? |
Swan 11.01.2008 20:08:10 (muokattu 11.01.2008 20:09:45) | |
---|
Siinä on käsittääkseni Ibanez Edge-Pro (?) -talla vibralla. Ravensoul sen sanoikin. Tämä on Edge Pro: http://www.ibanez.com/guitars/insets/rgt320qrbb_trem.jpg Olen kohdellut kitaraa vähän huonosti ja saanut ala E-kielen 7. nauhan särisemään, mutta uutena kitara ei särissyt yhtään. Kokeile nostaa tallan korkeutta vähän matalampien kielten puolelta. Tuossa toisessa sitten on joku ihan samalla periaatteella toimiva kooltaan vähän pienempi talla ja varmaan ihan sama kaula. Siinä on kaulahumpan sijasta yksikelainen , kuten huomaat, joten sillä ei oikein voi kompata kaulamikillä. SA:ssa RG:tä paksumpi kaula ja hyvin samanlainen talla. Kyllähän sitä yksikelaisellakin kaulamikillä kompata voi, minun mielestäni saundaa jopa humpparia paremmalta. :) Kuten sanoin en ollut varma. Sekoilin. Mikäs tosta SA:sta löytyy? SAT Pro. Ei tarkoitettu hirveisiin kampidiveihin, mutta herrasmiehen käytössä varmasti pitää vireen oikein säädettynä. |
ravensoul 11.01.2008 20:13:35 (muokattu 11.01.2008 20:13:48) | |
---|
SA:ssa RG:tä paksumpi kaula Ei itse asiassa ole. Tuon kyseessä olevan GRG:n kaula näyttäs speksien mukaan olevan täsmälleen samalla profiililla. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Left Handed Man 11.01.2008 20:16:42 | |
---|
Voisko joku ettii kotelon semmosen "sniper kotelon" sille? Metallica RULEZ |
Left Handed Man 11.01.2008 20:17:07 | |
---|
mutta taitaa tuolta soitin ja tarvikkeestakin löytyä... Metallica RULEZ |
Swan 11.01.2008 20:26:43 | |
---|
Ei itse asiassa ole. Tuon kyseessä olevan GRG:n kaula näyttäs speksien mukaan olevan täsmälleen samalla profiililla. No niinpä näkyy olevan. Muistin väärin. |
Left Handed Man 11.01.2008 20:59:33 | |
---|
Metallica RULEZ |
Pallo-Kala 11.01.2008 21:06:11 | |
---|
Itellä on tuo Ibanez SA260 ollut nyt noin 4-vuotta ensimmäisenä kitarana. En kyl vieläkään tarvitse uutta, kun tuo näyttää pärjäävän hyvin mun käsittelyssä. Vire siinä pitää aika hyvin, ei ole tullut ongelmia. |
Sam Hotman 11.01.2008 21:07:27 | |
---|
Itsellä on ollut tuo Sa puolitoista vuotta ja kelpo peli on ollut. Ensimmäinen oma sähkökitarani. Talla pysyi noin vuoden ajan vireessä, vaikka sitä vähän vatkasikin, mutta nyt se ei enää oikein jaksa pysyä vireessä jos sitä vääntelee. Olen ruuvannut sen ihan kanteen kiinni että sitä ei voi enää vääntää kuin alaspäin. Kaulasta tykkään todella paljon, sopii omaan käteen todella hyvin. Mikit on ihan hyvät, mutta tukkoiset. Suosittelen ostamista. Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS |
Left Handed Man 11.01.2008 21:11:33 | |
---|
Itsellä on ollut tuo Sa puolitoista vuotta ja kelpo peli on ollut. Ensimmäinen oma sähkökitarani. Talla pysyi noin vuoden ajan vireessä, vaikka sitä vähän vatkasikin, mutta nyt se ei enää oikein jaksa pysyä vireessä jos sitä vääntelee. Olen ruuvannut sen ihan kanteen kiinni että sitä ei voi enää vääntää kuin alaspäin. Kaulasta tykkään todella paljon, sopii omaan käteen todella hyvin. Mikit on ihan hyvät, mutta tukkoiset. Suosittelen ostamista. Mutta miten tää? http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=00ef47 Metallica RULEZ |
Pallo-Kala 11.01.2008 21:17:09 | |
---|
Mutta miten tää? http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=00ef47 Eipäs oo tollasta sattunu eteen, mutta eikös täällä M.net tota rg-sarjaa ihan kelpona pidetty? Kannattaa miettiä todella tarviitseeko tuota floikkaa, jos ei ole käyttöä niin se ei ole kuin tiellä ja veikkaampa ettei pidä virettä yhtä hyvin. |